Ga naar inhoud


Viacces-Orca TVV


Aanbevolen berichten

Ik zag de aangehechte afbeelding voorbijkomen van een Viaccess-Orca CI module voor de Zwitserse TV.

Erbij werd vermeld dat de kaart gewoon werkte onder Oscam.  Er waren alleen wat moeilijkheden met de kaart updates.

 

Betekent dit nu dat er hoop bestaat dat Viacces-Orca van TVV in Oscam gaat werken?

Al of niet met een benodigde boxkey?

 

Willy

post-45567-0-56880800-1448029639_thumb.jpg

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is nog allemaal te vroeg. En het betekend niet, als het zou gaan, dit ook blijft.

Mijn vraag is: is men verplicht de kaart en module aan elkaar te koppelen?

Sky heeft dit in het begin ook niet gedaan, en gaan daar nu verder en verder in.

Maar in de uitleg die hier staat, zou de kaart niet uitwisselbaar zijn, waardoor ik betwijfel of een orca tvv zou gaan.

Lees maar eens hoe het allemaal gaat en bij komt te kijken bij gepairde kaarten hier ergens op het forum.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk betreft het dan een SRG kaart V6.0 alleen dat zegt weinig over de implementatie die TVV/CDS (M7) gaat doen.  SRG/SSR zit mogelijk niet op al die extra encryptie features te wachten wat zoals al hierboven wordt gezegd in de toekomst kan veranderen.

 

SRG gebruikt ook nog Viaccess 2.3 kaarten wat allang gekraakt is en met keyfile te zien is.

 

Verder is het punt niet zo zeer of er hoop is, want elke codering kan gekraakt worden. Alleen de vraag is wat moet je er voor doen, als er bijvoorbeeld 3 unieke sleutels uit elke ontvanger gehaald moet worden om te het te laten werken op een Linux box dan wordt dat voor de hobby kijker ondoenlijk. Zeker als je er dure apparatuur voor nodig is. Als er dan ook een limiet op de zenders zit bijv en wat nog meer..... dan heeft het voor de simpele hobbyist totaal geen zin.

 

Kijk dat is het voordeel van grote payservers, die hebben geld en dus mogelijk meer middelen om zoiets voor elkaar te krijgen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...