Ga naar inhoud


draaiknop display bosch verobar 100 doet zijn eigen ding


YUGI

Aanbevolen berichten

Gaat om een koffiezetmachine volautomatisch. Dislay werkt schlecht kan niet de juiste kop koffie seleteren, spingt telkens op de verkeerde keuze. Gaat om dit onderdeel 00622056 draaiknop is niet meer helemaal jofel. Liefst alleen de draaiknop. Apparaat is 3 jaar oud, geen garantie meer. Iemand enig idee of de draaiknop los te koop is .

 

Gr henk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het een potmeter of een encoder ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je er continu 1 kant mee oopdraaien zonder aanslag?

Dan is het een encoder (wat ik ook vermoed).

 

Als de knop wel een aanslag heeft dan is het een potmeter.

 

Maar als het een encoder is dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat die kapot is. Of er moeten erg rare dingen mee gedaan zijn.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien pootjes los in de soldering?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal effe een spuitbusje contact spray , goed spuiten en daarna beetje drogen , heb zo al veel opgelost

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knop kun je helemaal rond draaien. Als je koffie wil selecteren schiet die er over heen of weer terug, moeilijk om tot de juiste seletie te komen. Duurd even voor je een bakkie hebt. Iedereen bedankt voor het meedenken, als het display er helemaal mee stopt haal ik de koffieautomaat uit elkaar.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb precies hetzelfde probleem bij eenzelfde Bosch espressomachine (Verobar 100), ook bij mij draai je de meter naar rechts en gaat de indicator naar links, of niet. Het is dus een soort loterij naar welke kant de indicator gaat.

 

Heb je het inmiddels opgelost? Hoe heb je overigens het onderdeel gedemonteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

Het probleem met de draaiknop blijft bestaan en wordt steeds vervelender. Ik heb een poging gewaagd het apparaat te openen, maar zie niet hoe ik dit zonder beschadigen kan doen. Onderaan zitten wel klipjes voor het plastic omhulsel, maar ik krijg er niet veel beweging is en wil niet forceren.

 

Heeft iemand ervaring met het openen van een Bosch volautomaat of deze Verobar? Ik kon ook via google geen demontage handleiding of video vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Henk, 

 

Ik had exact hetzelfde euvel met mijn BOSCH Verobar 100.
Ik weet niet of de vraag nog actueel is, maar reinigen van de encoder met contactspray heeft het probleem bij mij verholpen.
Het demonteren van de machine kost je wel een half uurtje trouwens.
Er zit geen enkele schroef in de behuizing van het apparaat; alles zit in elkaar geklikt. Je moet de gehele automaat strippen alvorens je de display + encoder kunt demonteren.
Te beginnen bij het bonenreservoir en dan van boven naar beneden werken.
Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...