Ga naar inhoud


Zgemma Star S zappen tussen sats probleem


D-Feat

Aanbevolen berichten

Haloa iedereen, 

brand new en meteen een vraag/post :)

 

Dankzij deze forum ben ik er, wel met een paar kleer scheuren ;) er in geslaagd volgende te installeren:

 

Triax 88

Invertro Black Premium twin, geen ultras.. hopelijk is dat het probleem niet! 

met astra 1, 2, 3 en hot bird

diseqc spaun 1/4 2.0

en als eerste 'decoder' een zgemma star S

met openpli 4.0

 

tot hier alles ok.. signaal is geen 100% maar eerder 75% op alle 4 sats!

=>mss gewoon aan de premium ipv ultra te wijten?

Allesinds de signalen komen binnen op decoder.. dus ik zie niet meteen een probleem..?

 

Sluit ik alle 4 sats aan en laat ik ze alle 4 automatisch instellen dan vind hij niets!

Doe ik dat 1 per 1 door op de A/B/C/D ze dus op auto te laten scannen en op de andere kanalen te vermelden dat er niets op staat aangesloten dan vind hij van de 4 enkel astra 1 niet..

Doe ik deze manueel dan vind hij wel alles... alles channels komen dus binnen en staan geladen

 

Heb wel redelijk wat geprutst in beginfase.. en dus vaak kabels los gemaakt en terug aangelsoten zou dat dit mss mijn fout zijn geweest? zou de tuner er al aan zijn!?

 

of zou het aan de openpli zelf kunnen liggen die deze niet ondersteund?

 

allesinds.. astra 1 zappen en afspelen werkt perfect.. staat dan ook op de A..

maar van zodra ik op andere sat wil wil loopt het fout, dan krijg ik vaak een foutmelding en geen beeld

na 3 of 4 keer opnieuw te proberen lukt dat wel...ongeacht welke sat 

eens op deze zat kan ik zonder probleem blijven kijken naar alle channels op diezelfde sat!

switch ik terug op andere sat.. = foutmelding

 

bij het instellen van de tuner heb ik ook alles zelf manueel ingegeven en blijft dezelfde fout maken

 

heb dan diseqc tester geladen en daar geeft die naar mijn mening wat te veel fouten.. 1 op de 2

aangezien ik twin lnb's heb heb ik 2de spaun switch staan.. deze ook verandert = zelfde probleem

 

Geraak stilletjes einde raad :$

 

Heeft er iemand een idee of oplossing!?

 

Fijne kerst allesinds en bedankt

Bruno

Link naar reactie
Delen op andere sites


je decoder is een single tuner als ik op internet kijk.

 

als je dan bvb een programma aan het opnemen bent dan kan je niet naar een andere sat positie kijken.

 

als je voor elke positie eens een directe verbinding met je gemma star maakt en dan de tuner instellingen op simple zet en de sat positie aangeeft.

 

heb je dan beeld op de verschillende posities afzonderlijk? (dus met kabel op 19,2E heb je beeld en met de kabel aangesloten op 23,5E etc....)

 

daarna sluit je de switch terug er tussen aan en dan zou je best de volgende volgorde aanhouden :

Hotbird 13E op A

Astra 19,2E op B

Astra 23,5E op C

Astra 28,2E op D

 

dit is de logische volgorde en zou je best zo gebruiken op de switch en in de tunerconfiguratie

  • Like 1

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

je decoder is een single tuner als ik op internet kijk.

 

als je dan bvb een programma aan het opnemen bent dan kan je niet naar een andere sat positie kijken.

 

als je voor elke positie eens een directe verbinding met je gemma star maakt en dan de tuner instellingen op simple zet en de sat positie aangeeft.

 

heb je dan beeld op de verschillende posities afzonderlijk? (dus met kabel op 19,2E heb je beeld en met de kabel aangesloten op 23,5E etc....)

 

daarna sluit je de switch terug er tussen aan en dan zou je best de volgende volgorde aanhouden :

Hotbird 13E op A

Astra 19,2E op B

Astra 23,5E op C

Astra 28,2E op D

 

dit is de logische volgorde en zou je best zo gebruiken op de switch en in de tunerconfiguratie

 

bedankt voor het snelle antwoord :)

 

decoder is idd een single tuner, dacht deze als 1ste 'test' te kopen om nadien eventueel uit te breiden... de kabels van de 2de uitgang op mn lnb's zijn dus niet aangesloten.. denk niet dat dit een probleem is?

opnemen doe ik ook niet.. of nog niet... :) ik wil vooral eerst deftig beeld en alles goed door hebben :)

 

Verder doen alle sats het in simple modus het loopt vooral fout eens ik ze via de spaun aansluit.. dan slaagt de zgemma precies tilt.. op de fora hier had ik wel een andere volgorde gevonden.. Astra 1 = A, astra 3 = B, astra 2 = C en Hotbird D

ik zal bovenste is proberen zou super zijn dat hij het opeens wel doet maar vrees ervoor..

 

ik laat nog iets weten & fijne kerst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat niet erg. Is een beetje te zien wat je zelf wilt.

 

Zolang je maar weet welke positie op welke poort van je switch is aangesloten.

 

Als dit juist is en toch geen beeld zou je beter eens een screenshot tonen van je tunerinstellingen

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik een andere switch het is raar maar met de spaun wil de zgemma niet graag werken pak een emp of ander goedkoper merk ende zgemma zal vlot werken.

 

en inderdaad.. ben zonet een 'best' gaan halen en vanaf heden geen enkel probleem meer!

Hij vliegt letterlijk door de verschillende sats heen... thanks voor de tip!

 

was dan ook mijn laatste optie.. wel raar dat Spaun hier niet goed werkt he?

 

nogmaals dank voor de support! top forum & hulp

:grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Had hier precies hetzelfde probleem kombinatie Zgemma Star H2 met de Spaun 212 2/1 .

Alleen poort A kon ik gebruiken poort B deed niets (alle instellingen geprobeerd ook Commando's).

Heb dan ook een andere Diseqc gekocht en dus ook geen enkel probleem meer !

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...