Ga naar inhoud


Schoteldiameter


bhert

Aanbevolen berichten


Hier (Utrechtse Heuvelrug) gaat het meer dan prima met een Channel Master van 1 meter. Wijkgenoten ontvangen het ook goed met een 88 cm schotel en zijn nu over op TNT Sat (met diezelfde schotel).

 

Zou je in Frankrijk TNT Sat (is niet veel duurder dan Fransat) kunt regelen heb je voldoende aan de huiige Astra 1 en bespaar je je een andere schotel. Het pakket is vrijwel identiek en ook alles HD. 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb aan de overkant van de straat prima ontvangst van die satelliet met inderdaad een 50 cm schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aan deze kant van de straat staat mijn T-90 en daarop heb ik ook prima ontvangst op 5W.

Aan de overkant woont de buurvrouw. (Française, Departement 2A).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo is het.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had perfekt beeld met een draaibare schotel van 55 cm in Gent; heb er nu 1 van 64 cm omdat ik er ook 9° Oost op neem met TF1 HD en heb ook bij regen geen enkel probleem op AB3. Maar ik kijk alleen naar de SD zenders FTA, terwijl jij waarschijnlijk de HD zenders via Fransat wil zien en deze zitten op een andere transponder. Zowel  SR als FEC zijn minder gunstig. Ervaringen op de Astra's leren dat de ene transponder veel zwakker kan zijn dan de meeste andere.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...