Ga naar inhoud


65.2°W: Eutelsat 65 West A @ 65.2° West , iemand al signaal ?


cookie monster

Aanbevolen berichten

65.2°W: Eutelsat 65 West A @ 65.2° West , iemand al signaal ??

Voor de haalbare extreme dx-freaks:

Tot op heden zijn er enkel test-carriers in uitzending !!

 

http://www.eutelsat.com/files/contributed/news/media_library/brochures/EUTELSAT_SATELLITE_E65WA.pdf

 

http://www.eutelsat.com/en/satellites/EUTELSAT-65WA-downlink-coverage.html

 

http://www.eutelsat.com/en/satellites/EUTELSAT-65WA.html

 

http://www.eutelsat.com/en/satellites/EUTELSAT-65WA-downlink-coverage.html

 

http://www.eutelsat.com/en/satellites/EUTELSAT-65WA.html

Ook al is die dus voor het Zuid-Amerikaanse continent bestemd ,

misschien valt er wel eens af & toe een feed of DATA in Europa te ontvangen ??

De elevatie ligt wel vrij dicht bij de horizon , dus .... vrij zicht of niks !!!!

 

http://www.flysat.com/e65wa.php

http://www.lyngsat.com/Eutelsat-65-West-A.html

 

OFF-topic: En blijkbaar is er ook via 63°W een data signaal te ontvangen !!

Telstar 63 west - 11468 - 11552 - 11634 H SR 17867 , Bron: jootje

11656 SR 1000 FEC 1/2 DVB-S2 QPSK ACM/VCM , Bron: Feedsat

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al een aantal keren een blindscan met mijn SX4 op 65 West gedaan maar er komt nog niet veel van deze positie.

Dat kan natuurlijk binnenkort wel gebeuren. De schotel draait wel echt op het maximale standje.........

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@December. Ja ik ontvang inderdaad een 4 tal digitale transponders met mijn Openbos SX4. Deze is in staat om deze signalen er uit te halen die mijn Technomate er niet uit pikt. Het wachten is dus op wat sync.

Mijn motor gaat idd tot 65 west, maar hier kom ik nog niet veel tegen.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar de footprint kijk is alleen de C band te ontvangen in Europa. Alle KU band antennes staan gericht op noord en zuid Amerika dus dan hoef je in de KU band ook geen data of feeds te verwachten.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar als ik diezelfde foodprints bekijk zie ik toch ook een zijlob op west Europa.

 

Als je op de Telstar, 63 footprints kijk zie je min of meer het zelfde, ook daar hoef je niet veel te verwachten in west Europa maar toch krijg je bij een blindscan signalen binnen.

 

Het blijft leuk, iets ontvangen wat zeldzaam is. En daarom vinden wij onze hobby nu zo leuk, altijd maar blijven zoeken nar dat ene signaal....

 

Ik ben er dol op !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn schotel naar west gedraaid, en volgens de pulstelling op de v-box zou ik op 63 graden moeten zitten.

ik krijg daar de volgende frequentie binnen maar er wordt geen kanaal ingelezen.

11603H -9180 - auto (ingelezen met Xarius HD combo plus)

sterkte schommelt tussen 3.0 en 4.7 (schotel staat op dit punt nog niet optimaal).

In de frequentielijsten vind ik deze frequentie niet terug, dus zou iemand mij kunnen zeggen of dit wel klopt.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Technomate heb jij Duidsland ?  ik heb hier de 5502 HD met nieuwe firmware en Qatar tv 10719 op 70 % met de fibo 120. Zou de tuner van openbox dan beter zijn ?

 

Wat ik wel gelezen heb is dat de Technomate 5204 mk3 een ongevoeliger tiuner heeft als de technomate 5502 / 5302 op het Technomate forum.

 

Voor dx zou het oude type Technomate 5402 nog steeds het beste zijn. Zit er nog verschil in dc openbox s5 of s10 je hebt daar vele versies van in omloop.

 

Misshien dat de nieue type Androide boxen die op lollipop 5.1 lopen een gevoeliger tuner hebben en sneller met zappen zijn..

 

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen en zal eens kijken op 65 Oost, bij mijn weten staan de beams op India

volgens Flysat bij mijn weten..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van deze kant ook geprobeerd om 63 west te ontvangen , de schotel draait vergenoeg . En het signaal is sterk genoeg om te kunnen

ontvangen . Maar met een Technomate 5402 geen signaal . Dat wordt weer een andere tuner kopen . een vraagje is de gevoeligheid

van de openbox te vergelijken met een Technomate ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie echt interesse hebben deze ACM/VCM signalen te locken (waar verder geen beeld of data van te bekijken is), laat de STB's dan maar links liggen, die weten er toch geen raad mee (of hooguit heel beperkt). Neem dan liver een PCIe kaart van TBS (6925, 6983, 6903), of de USB tuner TBS 5925.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik allereerst even aangeven dat de Eutelsat waar wij het over hebben met elkaaar niet op 65,2 maar op 65 west zit. Scheelt toch, niet dan ?

Verder heb ik de Tecnomate 5400 MK3 en die is echt geen pukkel gevoeliger dan mijn Clarketech 3100. Ondanks dat er mensen op dit forum zijn die roepen dat de Technomate de beste is..... Geloof me, dat is echt niet waar.

 

De Openbox SX4 base is een ontvanger die doordat hij onder andere Multistream transponders kan ontvangen, ook digitale transponders tijdens een blindscan detecteerd. Je hebt er verder niets aan want je ziet er niets op, maar het is wel erg leuk om te weten dat je een moeilijke positie als 63 west kan ontvvangen. Het is maar net wat je leuk vind.

Ik had anders nooit kunne weten dat zover nog ontvangst had.

Is het de investering waard, dat is persoonlijk. Voor mij wel als echte freak. Voor jullie? Het is maar net hoever je wilt of kunt gaan qua uitgaven.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Eutelsat 65 WA zit echt op 65,2°W. De positie 65,0°W was al bezet door Star One C1.

 

Zie voetnoot op blz. 6 van deze pdf:

http://licensing.fcc.gov/myibfs/download.do?attachment_key=1136144

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt helemaal gelijk ! ik wist het echt niet.

Weer wat bijgeleerd, ik zal de positie in de ontvanger meteen op 65.2 west zetten.

 

Dank je wel !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...