Jump to content

Nilesat de oude 102 sateliet is stopgezet geen MBC meer op 7 west

Phoenixx
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Nilesat heeft de oude 102 sateliet die nog te ontvangen was in Nederland
buiten werking gesteld i.v.m de levensduur en alle service overgezet naar
de nieuwe 201 sateliet i.p.v de sterke eutelsat 7 waarvan de foodprint niet verder
komt dan spanje.

Het gevolg is dat een heleboel kijkers gedupeerd zijn en geen MBC meer
kunnen kijken.

Het doet mij denken aan Canal digital en ook aan de BBC zenders die eerst
jaren geleden een brede footprint hadden om na jaren over te switchen
naar een lokale footprint zonder rekening te houden met de kijkers.

Edited by Phoenixx

over te switchen

naar een lokale footprint zonder rekening te houden met de kijkers.

Een kleinere footprint is doorgaans een bewuste stap.

Daarnaast is Europa natuurlijk overspill en DX-terrein voor Nilesat. Hoe spijtig dat voor ons ook is.

Maar er kan een alternatief zijn: Badr op 26 oost. Ook in dit geval. Daarop is MBC hier nog wel te ontvangen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

inderdaad zijn weg, echter kijk geruime tijd de MBC HD n die zijn gewoon te ontvangen

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Big M welk abbonnement heb je dan op die hd kanalen?

want die zijn niet FTA

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Heb vandaag mijn Nilesat-sat weer uitgericht na 2 maanden, maar ik heb ook geen beeld op de MBC-sd's, maar wel op Dubai TV HD etc. Hoe kan dat?

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By Phoenixx
      Vanmiddag ben ik sinds een tijdje weer bezig geweest met de schotel antennes om het signaal
      te optimaliseren ivm regenreserve..
      Eerst ben ik met de kleine schotel aan de gang gegaan met verschillende lnb`s zoals de
      octagon oslo en twin lnb een paar inverto bu lnb`s, en de inverto pro pll lnb die erg
      goed presteerde en ook nog een geo sat pro single lnb die goed werkte maar het toch verloor
      qua signaalwinst van de inv black ultra single lnb, vooral bij lage signaal waarden..
      Ook merkte ik dat bij de octagon eco en oslo dat de versterking wel goed was, de agc atond
      volop in de ontvanger, maar ik vermoed dat het feedhorentje niet de maximale signaal over
      dracht had door zijn afmetingen.
      De inverto black ultra heb ik in de kleine triax 60 cm schotel en kan zelfs eerder met de pro
      pll lnb badr 26 oost een flink aantal zenders goed ontvangen..
      De fibo 120 schotel..
      Toen ik later de kleine schotel signaal klaar had, ben ik met de fibo 120 aan de gang gegaan
      en de modded ak54 high gain lnb met c 120 aansluiting verwijderd en de reflector even los
      gehaald om ook de toenmalige beugel die ik van Rimanss heb gehad op de feedstang te plaatsen
      en heb de afstand van de lnb beugel professoris in hoogte verlengt om met de lnb feed op de
      juiste plaats in het brandpunt van de fibo 120 schotel te komen..
      Erna heb ik na afregelen toch meer signaal, maar de inv bu single lnb matcht niet lekker met
      de f/d 0,5 van de fibo schotel. Dat merk ik aan de fec 7/8 die niet goed werd ingelezen..
      Toen heb ik de inv bu single lnb vervangen door de witte inv
      pro pll lnb en dat bleek een schot in de roos te zijn.
      Doordat de pll lnb goed op frequentie staat en geoptimaliseerde h/v polariteit heeft vanwege
      het vierkante drager pijpje in de lnb krijg je een betere signaal kwaliteit plus dat deze
      feedhorn beter matcht met de fibo antenne kreeg ik zeer goed zuiver signaal binnen en zelfs
      de ijktransponder op 8 west 10971 met fec 7/8 werd door deze lnb perfect uitgelezen en met
      een zeer lage ber en erg goed signaal goed gelockt, dat is met bewolkt weer is een super
      prestatie!..
      Ps ->  inv bu betekend inverto black ultra single lnb..
      Nog bedankt Rimanss voor de beugel en van de zomer weer tijd om verder te
      gaan met cband wide band 4,8 Ghz lnb en mischien nog norsat wr75 lnb..
      Wordt vervolgd..

• By astro iris
      Stond vandaag in de krant, voor wie Eleven sport kijkt via app of computer, er nogal wat kinderziektes waren. inlog problemen,  uitval en ook openen van app.  Zijn er hier op de lijst die de eerste dag dit hebben ervaren?
    • By Kabeltje87
      Geen Q2, Vitaya of Caz meer. Die zenders heten voortaan gewoon VTM2, VTM 3 en VTM 4. De slogan kent u misschien nog: VTM kleurt je dag.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200810_94468989
    • By Penthe
      https://nederlandsmedianieuws.nl/TV-en-Video/tv-en-video-nieuws/ViacomCBS-schrapt-VH1-Classic-en-MTV-Rocks-voor-MTV-80s-en-MTV-90s/

We gaan nu meer jaren 80 muziek krijgen en daar ben ik persoonlijk een grote fan van.

• By hels
      Hoi,
      Ik heb nu 3 receivers (XT4000, XT7000 en een VU+). Het toevoegen van network mounts via het menu is "redelijk omslachtig" (zeker op 3 receivers).  Daarom heb ik eens gekeken of ik dit op Linux nivo kon doen via mtab oid. Hier staat weleens waar de data maar aanpassen is niet mogelijk (weet niet waarom; ben ingelogged als root). Heb jij een tip/idee hoe dit te realiseren?

Ik heb gezocht in Sat4All, OpenPli en WWW maar kan het niet vinden .

Groet, henk
    • By pollegazon
      We hebben de afgelopen maanden meer naar tv en video gekeken en gaan dat ook blijven doen. Dat blijkt uit een onderzoek van YUGO Telenet bij 800 Vlamingen tussen 18 en 54 jaar. Videoplatformen hebben flink garen gesponnen bij de lockdown. Eén op de vijf Vlamingen nam sinds half maart een abonnement op Netflix. Tegelijk profiteerden ook de traditionele zenders met hun gratis digitale aanbod, waarbij VTM GO het vaakst werd genoemd. Bij de apps is TikTok de grote winnaar.

Bron: HLN
    • By Drs. IJzerbout
      https://www.ibc.org/manage/ibc2020-cancelled-due-to-covid-19/5950.article

Het spaart me een hoop stres uit.
      Op naar de NAB2021. 😀
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.