Ga naar inhoud


PDF bijlage niet zichtbaar in Mail OS X


Jürgen

Aanbevolen berichten

Typisch, kreeg vanmorgen per mail als bijlage een PDF bestand van mijn ziektekostenverzekering.

Toen ik het mailbericht in Mail onder OS X 10.11.3 beta (15D9c) opende werd de bijlage niet in het mailbericht weergegeven.

 

Op mijn iPad Air 2 met OS 9.2.1 (13D11) zie ik in Mail de bijlage wel onderin staan.

 

Herkent iemand dit probleem of heb ik soms een instelling fout staan want anders ga ik een melding maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen probleem hier. Stuur eerst eens wat naar jezelf met bijlage of je dan hetzelfde probleem hebt. Ook nuttig om eens helemaal opnieuw op te starten, het blijven computers......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herstart had ik al geprobeerd.

 

Normaliter is er met de bijlagen niets aan de hand en kan ik in OS X alle bijlagen zien - openen.

 

Als ik hetzelfde mailbericht vanuit mijn iPad naar de MacBook stuur blijft de bijlage verborgen.

Stuur ik vanuit de iPad een ander mailbericht met een PDF bijlage naar de MacBook is er niets aan de hand.

Dus ik vermoed dat dit probleem in het mailbericht ligt welke ik van mijn ziektekostenverzekering heb ontvangen.

 

Ik zal dit mailbericht eens naar mijn buurman hiernaast zenden want deze heeft een Mac in zijn caravan staan, kijk of hij die bijlage wel kan zien.

 

Update.

 

Als ik hetzelfde mailbericht wil doorsturen zie ik de bijlage wel in het door te sturen bericht :(

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dat ooit in een windows machine, en lag toen aan een beveiligingsinstelling, die je kon aanvinken dat bijlagen niet geopend konden waren. Bij doorsturen, kon dit zoals in jouw geval ook zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op mijn MacBook geen generiek probleem want alle anderen mailberichten met (PDF) bestanden zie ik onderin gewoon en kan ik die ook gewoon openen.

 

Ik heb hetzelfde originele mailbericht ook naar mijn buurman doorgestuurd en die ziet op zijn Mac wel de bijlage.

Ik wacht wel af of in volgende berichten de bijlagen wel weer zichtbaar zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

en geen pdf's meer gekregen?

ik heb onlangs ontdekt dat je bestanden met het specifiek bestandtype xxxxxx.pdf kunt verbergen als ware het een systeembestand

dat komt door een hele rare toetsencombinatie te hebben gedrukt...

ik zal maandag even kijken op bureau, daar had ik mij dat genoteerd

 

ik ben zelf op die toetscombinatie gekomen daar ik al enkele weken bezig om zo een andere geheime functie ongedaan te krijgen

(geloof dat Puch die ook wel zal kennen)

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar diverse mailberichten van verschillende verzenders ontvangen met PDF bijlagen maar alle waren die leesbaar, dus geen probleem meer ondervonden.

Nog geen PDF bijlage van mijn ziektekostenverzekeraar ontvangen dus daarmee kan ik het niet vergelijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...