Ga naar inhoud


beste digitale HD TV provider


satsatsat

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het is toch al onmogelijk om H.265 te vergelijken met MPEG-4, anders dan dat H.265 veel efficiënter is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

De vraag wat wat de beste HDTV provider is en deze vraag wordt gesteld in het Satelliet TV algemeen forum.

 

Het gaat dus om HDTV op de satelliet en daarmee vervallen dan alle andere dienstverleners zoals IPTV aanbieders of kabel aanbieders.

 

Graag even on-topic dus.

 

B.v.d.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag wat wat de beste HDTV provider is en deze vraag wordt gesteld in het Satelliet TV algemeen forum.

 

Het gaat dus om HDTV op de satelliet en daarmee vervallen dan alle andere dienstverleners zoals IPTV aanbieders of kabel aanbieders.

 

Graag even on-topic dus.

 

B.v.d.

 

 

Dan lees mijn post nr. 3 nog maar eens en laat de kabel er buiten.

Ik kan geen verschil bespeuren tussen zenders met een gelijk uitgestraald programma.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag wat wat de beste HDTV provider is en deze vraag wordt gesteld in het Satelliet TV algemeen forum.

 

Het gaat dus om HDTV op de satelliet en daarmee vervallen dan alle andere dienstverleners zoals IPTV aanbieders of kabel aanbieders.

 

Graag even on-topic dus.

 

B.v.d.

Ok, maar dan heeft het al helemaal weinig zin om nog te vergelijken, want in Nederland kun je maar bij 1 sat aanbieder terecht voor digitale TV, ten minste als je de Nederlandse zenders wilt zien (Canal Digitaal), en in Vlaanderen ook maar bij 1 sat aanbieder als je de Vlaamse zenders wilt zien (TV Vlaanderen).

Dat wordt dus vergelijken tussen TVV en TVV, of tussen CD en CD.

Ik denk dat in dat geval CD en TVV er als besten zullen uitkomen  :lol:

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er is zeker verschil tussen de FTA providers.

Qua beeldkwaliteit is RDPi (de Portugese openbare zender bedoeld voor buitenland) een ramp als je hem vergelijkt met BBC One HD, bijvoorbeeld.

Maar ik heb iets van, als ik het gratis krijg, kan ik er ook niet echt iets van eisen.
Ik betaal er niet voor, ik mag blij zijn dat ik dit gratis mag zien, wat niet belet dat ik graag een TVEi HD of een RDPi HD zou willen zien met goede beeldkwaliteit.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijft over de providers met een betaald abonnement.!

Om reden dat veel landen slechts één zo een provider hebben kan je dus alleen met buitenlandse satelliet providers vergelijken.

Daar zullen weinig, zeg maar geen gebruikers zijn die een betaald abonnementen in hun bezit hebben van alle buitenlandse providers om een vergelijking te kunnen maken.

Overigens denk ik dat een ieder de vraag alleen kan beantwoorden voor zichzelf. De verschillende persoonlijke voorkeuren kleuren simpelweg je voorkeur anders dan bij een andere gebruiker het geval zal zijn.

Heb je bijvoorbeeld een D+ kaart weten te bemachtigen zal die provider jouw voorkeur hebben en niet bijvoorbeeld Sky (vul het land maar in)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft ook veel te maken met de talen die je spreekt, en welke programma's je voorkeur genieten.

Hoewel ik er 6 spreek (Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans en Portugees) kijk ik toch voornamelijk naar Nederlandstalige, Engelstalige en Spaanstalige zenders.

Geen idee dus hoe bijv. Slowaakse FTA zenders (zou moeten kijken op kingofsat of die bestaan) scoren qua beeldkwaliteit, en vermits de taal voor mij ondoordringbaar is, denk ik niet dat ik rap ga kijken, dus ja, de beeldkwaliteit, daar kan ik niets over zeggen.

 

En dan is er ook nog je installatie.

Ik heb toegang tot zenders op 13°E, 19.2°E, 23.5°E en 28.2/5°E.

Ik kan moeilijk beeldkwaliteit van zenders van andere satellieten vergelijken.

Dus ja, vraag mij af wat je uiteindelijk nog zult kunnen vergelijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee dus hoe bijv. Slowaakse FTA zenders (zou moeten kijken op kingofsat of die bestaan) scoren qua beeldkwaliteit ...

 

In Slowakije/Tsjechië zit Skylink, behorend tot de M7 groep. Beeldkwaliteit vergelijkbaar met Canal Digitaal.

Veel zenders worden ook met beide kaartjes gedecodeerd.

 

Weinig FTA, maar wel heel goedkoop FTV, voor € 2 per maand registratie fee.

Helaas zijn er maar weinig uitzending met de originele taalversie (maar als die niet Engels is heb je er vaak weinig aan). Wel interessant is de optie om voor € 9,90 Flexi 7 met zeven voorkeurszenders te nemen.

Kan een alternatief zijn voor degenen die nu CD hebben voor Mezzo en Brava omdat Skylink Classica (i.p.v. Mezzo) en Brava heeft.

Houd je nog vijf zenders over om te kiezen, waaronder veel met Engelse taalversie.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Slowakije/Tsjechië zit Skylink, behorend tot de M7 groep. Beeldkwaliteit vergelijkbaar met Canal Digitaal.

Veel zenders worden ook met beide kaartjes gedecodeerd.

Slowakije was maar een voorbeeld dat ik gaf, ik wil er maar mee zeggen dat het heel moeilijk is om alle providers met elkaar te vergelijken.

Dan zou je al over heel veel tijd moeten beschikken, en ook een schotel met motor, dat je alle satellieten kunt ontvangen.

Anders zul je natuurlijk automatisch kiezen voor zenders die je wél kunt ontvangen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voorbeeld zette me aan het denken.

Skylink is een interessante pakketaanbieder voor Nederlanders (en Belgen).

Niks motor. Zit net als CD en TVV op Astra 23.5 oost.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er toevallig een overzicht van de beeld kwaliteit van de verschillende providers? (en dan bedoel ik niet een consumentenbond onderzoek waarbij iedereen z'n eigen verbinding beoordeeld maar gewoon een goede onafhankelijke vergelijking van de beeldkwaliteit)

er is maar een provider die voor U in aanmerking komt, de nationale satelliet TV aanbieder

 

nederland Canal-DIGITAAL

belgië TVVlaanderen

ik neem aan dat u op een Nederlands Forum bij een van de twee nationaliteiten behoord en dus enkel daar een Abonnement kunt nemen voor het aanbod via Satelliet

 

punt

 

p.s.

je kunt geen providers vergelijken als ze verschillende zenders doorgeven.

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je perceptie van het beeld en de kwaliteit wordt in grote mate bepaald door de gebruikte apparatuur en de instellingen die men gebruikt.

 

In de huiskamer heb ik een topkwaliteit satelliet tuner en een topkwaliteit plasma scherm, en geniet in ruil daarvoor van een navenant goede beeldkwaliteit die Canaldigitaal van het tv station aangeleverd krijgt.

 

In de keuken daartegen hangt een eh.. Philips scherm en een budget tuner.

Tja, het beeld wat die combinatie weergeeft is geen reclame voor digitale tv.

 

Gebruik een goede kwaliteit tuner en scherm, en je zult een tevreden kijker zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees, perceptie van beeld is ook persoonsgebonden, de ene wil veel contrast, de andere meer kleur en ga zo maar door. ik ben nog bij mensen geweest die een heel prachtige en heel dure tv hadden, maar het beeld (in mijn ogen) was erbarmelijk. Zo zie je maar hoe moeilijk vergelijkingen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...