Ga naar inhoud


Vraag over gebruik TeamViewer tussen Apple en Windows


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vandaag voor het eerst Teamviewer gebruikt, althans dat was de bedoeling.

 

Het gaat erom om een Windows 10 laptop over te nemen met een MacBook Pro.

 

Vanuit de MacBook kan ik geen verbinding tot stand brengen maar vanuit de Windows 10 laptop lukt het perfect om mijn MacBook verte nemen.

Ik heb tot 2 keer opnieuw de Inlogcode in getoetst en op de windows laptop zelf het wachtwoord vernieuwd, maar geen beter resultaat.

Het scherm blijft staan op verbinden.

 

Ik gebruik een Asus router welke op de locale provider is aangesloten.

 

Heeft iemand een idee waar de oorzaak gezocht zou kunnen worden?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Als ze beide in hetzelfde netwerk staan (of als je kunt beschikken over een dial-up VPN), kan je beter op je MacBook Microsoft Remote Desktop gebruiken. Die took kan je gewoon gratis in de App Store downloaden.

 

Wel even in Windows 10 de remote desktop server aanzetten.

 

Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem\Geavanceerde systeeminstellingen, tabblad 'externe verbindingen' kiezen voor 'externe verbindingen met deze computer toestaan'. 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het bijna dagelijks voor mijn werk..  Beide richtingen op Macbook naar Windows en vice versa. Gaat prima zonder problemen. Hoef niets speciaal in te stellen. De "andere kant" kan thuis zitten, in het buitenland of binnen het bedrijf, maakt geen verschil.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mijn geen goede optie, dit alleen om een kennis te helpen.

 

... maar hoe is het dan te verklaren dat iemand in Nederland met een Windows 10 laptop standaard mijn MacBook kan over nemen en dat zonder ook maar één instelling hieromtrent op mijn router of MacBook aan te passen?

 

Vanuit hier (Spanje) lukt het mij niet om met de Windows 10 laptop te verbinden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor teamviewer hoef je geen desktop server aan te hebben staan, wel voor RDP

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo zou zijn, ou ik dan met de TeamViewer Server verbinding kunnen maken?

 

Ik krijg immers het inlogscherm, voer dat de toegangscode in en daarna wordt het wachtwoord gevraagd.

Hierna blijft het scherm hangen op verbinden xxx xxx xxx

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...