Ga naar inhoud


Batterij vervangen iphone 4s, verantwoord?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb hier nog in goed zijnde staat een iphone4s.

Er zijn nog bijna geen krassen op, en het toestel voldoet nog al mijn wensen en verwachtingen.

Helaas vrees ik dat de batterij het beste van zijn tijd heeft gehad. Bij gebruik van 3G, gaat de batterij snel gaan dalen in percentage, en kan in 30 minuten wel 10% gaan zakken.

Een nieuwe batterij laten plaatsen door een apple reseller kost 150€. Best veel. Het is natuurlijk nu nog koffiedik denken, wat apple zal uitbrengen in september en de 4s nog de volgende ios zal ondersteunen.

Geld voor een nieuwe heb ik niet, en helaas zijn iphone aanbiedingen met abbo, zodat ze goedkoper zijn, meestal bussiness abonnementen.

Wat denken apple gebruikers. Is het verantwoord nog zo'n bedrag uitgeven?

Of zou ik het riskeren een hobbyist of zo op te zoeken, die het zelf kan. Waarschijnlijk kost een goede batterij niet zo heel veel?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de batterij van de 4S zelf vervangen batterij en gereedschap (torx - en een lepel + zuignapje) kosten mij nog geen 15€ bij elkaar..en al met al was het nog geen 10 min werk het vervangen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook een belangrijk verschil in stroomverbruik kan opleveren is het besturingssysteem updaten.

Nadat ik dat gedaan had leverde dat een aanzienlijke besparing op en heb ik zelfs weer de originele Iphone batterij teruggeplaatst.

Al die goedkope batterij troep levert vaak alleen maar meer problemen op en ik praat uit eigen ervaring.

Onze Iphone 4-S is nu zo'n 5-jaar oud en altijd intensief gebruikt en draait nu op 9.1

Wat ook belangrijk is controleer de aansluiting in het toestel op stof en vuil.

Als er hier geen goed contact wordt gemaakt, wordt de batterij ook niet goed geladen. Ook de laadkabel kan wel eens problemen opleveren.

Een laadkabeltje van de Action-winkel functioneert bij ons prima.

 

Ga eerst bovenstaand eens uitproberen, voordat er een batterij vervangen gaat worden.

doe met deze info. uw voordeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai de recentste firmware. Ik ga misschien wel eens zien, maar zou je als gebruiker een originele (en dus geen goedkope namaakspul) batterij kunnen kopen?

Want van die goedkope spul, merk je soms op, dat het wel eens heel duur zou kunnen zijn.

Opmerking (reden van bewerken), ik vraag geen links, dat mag niet

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dit op de 4S ook werkt heb ik niet kunnen testen, maar op een iPhone 5 en later kan je een batterij reset doen.

 

Zorg ervoor dat batterijniveau laag is.

Sluit de iPhone aan op de originele lader met de originele usb kabel. Dus niet op een Macbook of iMac.

Hou de sluit- en homeknop tegelijkertijd ingedrukt tot het apple logo verschijnt en laat dan los.

Laat de iPhone opladen. Dit zal lager duren dan een normale laadbeurt. Zeker de laatste percentages gaan langzaam.

Als de batterij op 100% staat laat hem dan nog minimaal 90 minuten op de lader zitten.

 

Dit proces reset de batterij. Je zou duidelijk het verschil moeten merken in gebruikstijd van de iPhone.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je puch, zal ik proberen, en je het laten weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn batterij was vanmiddag leeg, en ik heb je procedure gevolgd, en er kwam inderdaad een appel op. Zal hem nu van de lader halen en eens zien, of het een verschil uitmaakt. De resultaten post ik hier, nuttig voor iedereen, en een fijne feedback, voor de tipgever  :) .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het met een iphone 5s geprobeerd, maar ik zie geen enkel verschil in de batterij duur.

Het heeft uiteraard enkel effect als er iets mis is met de batterij. Bij een goed functionerende batterij zal u idd geen verschil merken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier tot nu toe ook geen echt verschil, maar ik hou het verder in de gaten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan soms enkele laadbeurten duren voor de batterij weer optimaal(er) werkt.

Ikzelf had het probleem dat mijn iPhone het al opgaf bij een batterijstand van 54%

Na de procedure te hebben uitgevoerd en een aantal herlaad beurten gaat de batterij een stuk lange mee en kan ik iPhone weer gebruiken tot batterij helemaal leeg is.

Het is sowieso altijd beter om de batterij af en to volledige leeg te laten lopen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe geen echte betering ondervonden  :( . Toch op zoek gaan om zelf te gaan vervangen? :confused:

Want misschien wordt de 4S met de komende ios niet meer ondersteund. Ik ondervind zelfs dat bepaalde youtube films op de app niet meer afspelen, en er is geen update. Kan wel nog via de mobiele site op browser.

Ik denk dat massa's geld uitgeven, onverantwoord is  :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...