Ga naar inhoud


Technisat Multytenne


dageraad

Aanbevolen berichten

Technisat heeft ook een rotor op de markt, speciaal voor die kleine mooie 45 cm schotels. Misschien is dat een mooi en leuk alternatief want met een rotor en goed zicht van oost naar west is er zeer veel te ontvangen (maar ook veel niet ivm beperkt oppervlakte). 

 

De bekende satellieten moeten wel naar mijn idee goed en bijna storingsvrij doorkomen omdat je met een rotor een prime focus schotel na doet.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NYD1-d0FcB4 voor meer info over de rotor. Ook toepasbaar voor Moteck en grotere schotels, zelfde idee. 

 

Kan niet beoordelen of dit wat is. Het ziet er wel mooi en doordacht uit. Filmpje is wel aardig maar als je bijvoorbeeld bij 6.25 kijkt waar de moeren aangedraaid worden zie je de hele installatie omhoog gaan, Dus wel leuk en aardig met gradenmeters en streepjes zetten enzovoort, dat is niet meer dan een eerste opzet. Het uiteindelijke finetunen zou ik doen met een ontvanger ter plekke en zwakke zenders zoeken op de uiterste satellieten en de voor jou geldende zuid satelliet. (in Nederland dacht ik 7 oost maar dat wordt dan 9 oost).

 

Sprietje, zou zo'n 45 cm Technisat schotel op een rotor aanzienlijk meer signaal geven op een rotor bij NatGeo Wild HD op 23.5 en zorgen voor fatsoenlijk beeld met regen?? Heb jij bijvoorbeeld de Multytenne al eens gebruikt met de Astra 19.2 kop op deze zender (omdat die centraal staat in de Multytenne).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat er nog een heel klein beetje te winnen is met de DigiDish 45 en een Inverto Black Ultra lnb t.o.v. de ALPS-lnb's die in de Multytenne zitten.
Of dit toereikend is om dan beduidend minder uitval bij regen te hebben betwijfel ik.
De vastgestelde verkoopprijs van Technisat van €79,99 is niet duur voor een rotor met een schotel en 10 meter coax voorzien van compressie F-connectors dat verkocht wordt onder de naam SkyRider.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er nog een heel klein beetje te winnen is met de DigiDish 45 en een Inverto Black Ultra lnb t.o.v. de ALPS-lnb's die in de Multytenne zitten.

Of dit toereikend is om dan beduidend minder uitval bij regen te hebben betwijfel ik.

De vastgestelde verkoopprijs van Technisat van €79,99 is niet duur voor een rotor met een schotel en 10 meter coax voorzien van compressie F-connectors dat verkocht wordt onder de naam SkyRider.

 

Het feit dat de lnb goed in het brandpunt staat is dan ondergeschikt begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Astra 23,5 maakt dat ook nog wel een klein verschil uit beste erwinnaar dat je misschien een tiende dB meer signaalkwaliteit krijgt maar ik ben er niet van overtuigd dat je dan met een flinke regenbui geen last meer zal hebben van zenderuitval.
Voor de Astra 28,2 maakt het natuurlijk nog wel iets meer verschil uit maar die komt toch al veel harder door dan de Astra 23,5.
Ik heb met flinke regen nog nooit beelduitval gehad met mijn Multytenne op de Astra 28,2.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...