Ga naar inhoud


uitrichten triple LNB canal digitaal


francedish

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het uitrichten van een triple LNB van Canal Digitaal met de satfnder HD-line SF700

 

Volgens de beschrijving van Canal Digitaal moet bij het opnieuw uitrichten de schotel afgesteld zijn naar de Astra 23.5

 

Om dit correct te doen wil ik mijn HD line SF 700 gebruiken alleen weet ik niet precies hoe ik de instellingen moet doen voor de Astra 23.5

 

Ik heb de volgende keuzes in het menu, kan iemand mij aangeven wat ik moet instellen?

 
Zoals aangegeven heb ik een triple canal digitaal LNB en een digitale satfinder

 

LNB type: Universeel, Single, KU. Ik heb nu Universeel gedaan, correct?
low Freq: Ik heb nu ingevuld 09750, correct?
high Freq: ik heb nu ingevuld 10600, coreect>
22K kan ik kiezen tussen ; Off, auto Ik heb auto ingevuld, correct?
DiSEqC 1.0 : kan ik kiezen tussen Off, LNB 1, LNB2, LNB3, of LNB4. Ik heb hier geen ideee, gaarne advies.
DiSEqC 1.1 : kan ik kiezen tussen Off, LNB 1, LNB2, LNB3, of LNB4. Ik heb hier geen idee, gaarne advies
LNB power, kan ik kiezen tussen Off and ON Ik heb hem op ON staan, correct?
 
Verder moet ik de transponders invullen
Wat zijn de beste transponders te gebruiken voor Astra 23.5?
 
 
Wie kan mij helpen
 
Bijlage, gebruiksgegevens van de  HD line SF 700
 
 
 
 

 

SF-700-manual-engels.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


LNB type universeel
Low freq. 9750
High freq. 10600
22K op auto
Diseqc 1.0 kiezen, dan 19,2 op 1 of A, 23,5 op 2 of B, 28,2 op 3 of C.

Heb je misschien de zenderlijst van CanalDigitaal al ingeladen, dan kun je die gebruiken bijv. de fta zender TV Gelderland op de Astra 23,5, anders zie hier: https://www.canaldigitaal.nl/uploadedFiles/Content/Others/canaldigitaal-hd-zenderlijst-tv-radio.pdf
voor de transponderspecificaties zie: http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html

Op welke schotel ga je de triple-lnb monteren?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor snelle reactie

 

Moet ik dan ook de Diseqc 1.1 op OFF houden?

 

De triple LNB zit op een Triax 78 (omgeving Enschede)

 

Zijn er ook digitale zenderlijsten Astra 1,2,3  te vinden op internet die ik kan downloaden en vervolgens via USB kan inladen in mijn Samsung Smart TV 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Samsung Smart TV hebt ,die een fastscan instelling heeft, kun je de zenderlijst van canaldigitaal

er zo in zetten ,als de schotel uitgericht is

 

DiSEqC 1.1 :  Off, LNB 1, LNB2, LNB3, of LNB4.  niet aan zetten

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Triax 78 is het behoorlijk lastig om daar een triple-lnb op af te stellen maar als je hem goed uitricht, is het resultaat ook beter dan op een Triax 64.
Maar als je een poging gedaan hebt, laat dan de behaalde waardes van de drie satellieten maar eens zien, dan geef ik je nog wel wat aanwijzingen.
Maar ga hem nu niet uitrichten tijdens de sun outage vandaag tussen 10.45 en 12.15uur van de drie satellieten want dat gaat niet goed.

De triple-lnb moet in Enschede 11 graden schuin staan. Dat is 2 graden minder dan de mal aangeeft.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze moet zo dicht mogelijk naar de schotel toe, en eerst optimaal afstellen op 23.5 (middelste kop), je moet daar echte het maximale signaal uit halen, vervolgens optimaal fine tunen op de kwaliteit van het ontvangen signaal, ook de BER waarde op maximum zetten, dan de skew heel goed zetten voor Astra 1 en 2.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, na wat afstelpogingen kom ik op de volgende resultaten

 

Schotel Triax 78  met triple LNB

Elevation:28.18 (volgens Satlex)

Tilt 12.79 (volgens Satlex)

 

Astra 19.2

Freq. 12515 - 22000-H

Signaal : 86%

Quality  : 96%

PWR     : 103dB

SN        :   11.2dB

BER      : 1.0E -09

 

 

Astra 23.5

Freq. 12187 - 27500-H

Signaal : 88%

Quality  : 99%

PWR     : 105dB

SN        :  11.5dB

BER      : 1.0E -09

 

Astra 28.2

Freq. 10773 - 22000-H

Signaal : 89%

Quality  : 85%

PWR     : 106dB

SN        :   9.5dB

BER      : 1.0E -09

 

Wat vind je er van? Nog adviezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe jij aan een schuinstand van 12,79 graden komt maar in Enschede is dat 11,01 graad dus afgerond gewoon 11 graden, zie:
http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=28.2&user_satlo_east=&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=19.2&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=52.21%2C6.91&la=52.21&lo=6.91&country_code=nl

Ik zou de schotel nog een heel klein beetje naar het oosten draaien. Dat is echt maar heel weinig, de lnb ongeveer 2mm naar het oosten verplaatsen. Dat is dus gewoon de mastklem aan de westzijde een slag los draaien en aan de oostzijde een slag aandraaien. Zo krijg je op de Astra 28,2 net zoveel kwaliteit als op de Astra 19,2.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de triple-lnb op een technisat ( +/-50cm ) geinstalleerd.

 

Aleen heb ik de lnb op 19 oost gemonteerd. lnb op 19 oost is het diepste punt en de rest in schuin stand.

 

Met resultaat, +/- dezelfde waardes als 3 topics hierboven.

aangepast door blitzteam

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je de DigitalSat 55?

En hoe heb jij die op het pijpje van de 19,2e kunnen monteren? De twee buitenste pijpjes zijn dunner dan 23mm. Dat klemt toch niet?
Ik ben ook benieuwd naar een foto.

 

Er zijn ook de nodige mensen die met een triple-lnb op een Triax 78 voor de Astra 23,5e 15,5dB halen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...