Ga naar inhoud


TV signaal van Telenet via een Spaun SMS 17089 NF multiswitch verdelen?


-Wim-
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Kan ik het TV signaal van Telenet via een Spaun SMS 17089 NF multiswitch verdelen?

 

Achtergrond:

Ik heb een Wavefield T90 met 4x Quattro Titanium LNB's die praktisch niet meer gebruikt wordt.

Momenteel hebben we in de living Proximus TV en elders in huis wordt er vooral via een tablet gekeken via chrome cast op TV.

Ik heb een Business Fibernet abonnement van Telenet en heb een Internet Office&Go Maxi abonnement van Proximus als failover (heb vaste IP's nodig).

Ik overweeg om voor TV over te schakelen naar Telenet.

Kan ik daarvoor de multiswitch en de coax bekabeling van mijn sat installatie gebruiken?

Of moet ik de Spaun SMS 17089 NF door iets anders vervangen en kan ik de coax bekabeling gebruiken voor Telenet TV?

 

 

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Link naar reactie
Delen op andere sites


het coax signaal achter het Modem van Telenet zul je kunnen herverdelen met de geschikte HF switch...

die spaun die je nu hebt, kan enkel terrestrisch aan het signaal voor de ontvangers toevoegen en geen digitaal DVB-C

- blijf je de antennne voor Sat gebruiken?

dan wordt dat dus een nieuwe Coax boom aanleggen indien je ook DVB-S blijft houden

- anders

moet je de switch vervangen met een geschikt model!

 

en let ook op wat telenet er zelf over schrijft, de digibox is dan voorschrift

 

 

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Behandeling is ook voor kabel te gebruiken.

Sommige multiswitches hebben ook een aansluiting voor een gewone antenne, daarop kan je ook de kabel aansluiten.

Bij de TV's moet je dan wel weer opsplitsen met speciale aansluitdozen waar zowel een sat- als een TV- (en vaak ook aparte radio-) aansluiting op zit.

Zo kan je ook nog eens je schotel blijven gebruiken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch heeft een punt. Maar in de specificatie staat: frequentiebereik 5-862 MHz, dus zouden ook de kabelfrequenties doorgelaten worden.

Kwestie van uitproberen denk ik.

Voor de test kan ook zonder die speciale aansluitdozen, gewoon even een normale coaxplug aanzetten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch wel even een opmerking plaatsen over het samenvoeven van kabelsignalen en satellietsignalen.
De CAI-Systemen worden gereed gemaakt voor de toekomst en daarbij wordt het frequentiebereik flink naar boven bijgesteld van 862MHz naar 1218MHz.
Lees ook dit draadje: https://www.sat4all.com/forums/topic/349881-gso-probleem-als-ziggo-naar-de-1218-mhz-gaat/
Lees ook zeker de link in antwoord 3.

Het is dan niet meer mogelijk om het satellietsignaal met het kabelsignaal samen te voegen over één kabel, immers het satellietsignaal begint al bij  950 MHz.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Sprietje, maar ik zou me daar nu nog niet direct druk om maken.

Vooralsnog kan TS het kabelsignaal nog inpassen in z'n bestaande netwerk.

Nieuw apparatuur kopen kan dan altijd nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk Sprietje, maar ik zou me daar nu nog niet direct druk om maken.

Vooralsnog kan TS het kabelsignaal nog inpassen in z'n bestaande netwerk.

Nieuw apparatuur kopen kan dan altijd nog.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...