Ga naar inhoud


welke LNB voor ontvangst Duitse zenders in Spanje?


RickB

Aanbevolen berichten

Bij een vriend hier in spanje heb ik de kop 23,5 astra 3 in het centrum gezet en de schotel 6 graden gedraait en 2 graden gekanteld. Nu heeft de astra 3 perfekt ontvangst maar astra 1 niet. Bij mij heb ik het ook gedaan. Astra3 perfekt en astra1 net aan ontvangst maar dat maakt mij eigenlijk niet uit. Mijn vriend wil wel ook astra1 goed ontvangen omdat hij graag naar de duitse zenders kijkt. Hij heeft een 80 cm schotel maar heeft ook een 1 meter schotel alleen nog geen kop. Kan iemand mij zeggen welke kop hij moet kopen.

De schotel is merkloos.

Van boven naar beneden meet hij 103 (98) cm en van links naar rechts 95 (90) cm. De maat van de bevestiging tot ongeveer op 2/3 van schotel is 80 cm.

wie kan mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Mijn vriend wil wel ook astra1 goed ontvangen omdat hij graag naar de duitse zenders kijkt.

Hij heeft een 80 cm schotel maar heeft ook een 1 meter schotel alleen nog geen kop. Kan iemand mij zeggen welke kop hij moet kopen.

Eh, Canaldigitaal?

Die zijn bezig Astra 1 te verlaten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een vriend hier in spanje heb ik de kop 23,5 astra 3 in het centrum gezet en de schotel 6 graden gedraait en 2 graden gekanteld. Nu heeft de astra 3 perfekt ontvangst maar astra 1 niet. Bij mij heb ik het ook gedaan. Astra3 perfekt en astra1 net aan ontvangst maar dat maakt mij eigenlijk niet uit. Mijn vriend wil wel ook astra1 goed ontvangen omdat hij graag naar de duitse zenders kijkt. Hij heeft een 80 cm schotel maar heeft ook een 1 meter schotel alleen nog geen kop. Kan iemand mij zeggen welke kop hij moet kopen.


De schotel is merkloos.


Van boven naar beneden meet hij 103 (98) cm en van links naar rechts 95 (90) cm. De maat van de bevestiging tot ongeveer op 2/3 van schotel is 80 cm.


wie kan mij helpen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wie mijn kop veranderd heeft van "welke lnb voor schotel" naar "Welke lnb voor ontvangst duitse zenders in spanje" maar dat was niet mijn vraag.

Ik wil een betere ontvangst van astra1 met een 1 meter schotel. Met een schotel van 80 cm heb ik perfekt  ontvangst met de astra3 maar ik wil ook goed ontvangst op astra1. Dus denk ik dat dat met een 100 cm schotel wel lukt en daar heb ik een lnb kop voor nodig. Wie kan mij helpen welke kop ik moet kopen.

De schotel is merkloos.

Van boven naar beneden meet hij 103 (98) cm en van links naar rechts 95 (90) cm. De maat van de bevestiging tot ongeveer op 2/3 van schotel is 80 cm.

wie kan mij helpen.

aangepast door RickB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus het gaat niet om Spanje?

Benimarfull ligt toch in Spanje?

 

En het gaat toch om de ontvangst van de Duitse zenders?

Dat schrijf je in #6.

 

Dus wat is er fout aan de titel?

 

Hij is een stuk meer informatiever als "Welke LNB voor welke schotel".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt nogal moeilijk om een antwoord op mijn vraag te krijgen.

Het is inderdaad Benimarfull in spanje. Hij wil OOK de duitse zenders ontvangen maar ook bv eurosport 2. Hij wil een betere ontvangst van astra1 en dat wil hij bereiken met een grotere schotel en vraagt daarom welke lnb nodig is voor de schotel die hij al heeft.

Maar als jullie mijn vraag kunnen veranderen haal deze hele vraag dan ook maar uit deze forum.

ik zoek het verder zelf wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Spanje heb je voor Astra 1 helemaal geen grote schotel nodig.

Daar is een 60 cm schotel voldoende.

 

Maar op een onduidelijke vraag kan alleen een onduidelijk antwoord volgen.

 

Je vraag staat net 5 uur op het forum, wanneer je het tijd geeft komen we met zijn allen tot een werkende oplossing.

En wanneer je een schotel van 100 cm gebruikt, werk je door de onderlinge afstand van de koppen doorgaans met losse LNB's

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die schotel bestaat eigenlijk geen duo-lnb of monoblock dat fatsoenlijk past in Benimarfull.
Het enigste wat prima werkt is twee losse lnb's. Die moeten hart op hart 60mm uit elkaar staan. Aangezien de meeste koppen ongeveer 60mm zijn, moeten ze dus ongeveer tegen elkaar staan.
Je kunt natuurlijk ook de grote schotel voor de Astra 23,5 nemen en de kleine schotel voor de Astra 19,2.
Waar gaat je voorkeur naar uit?
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ceesv als je niet goed kan lezen en ergens geen verstand van hebt moet je ook geen antwoord geven.  Waarom begrijpt Sprietje de vraag wel en geeft een goed antwoord waar ik wat mee kan.

@sprietje, stel ik zou 2 schotels ( eentje 19,2 en de andere 23,5) willen hoe zou ik dan de aansluiting van die 2 schotels op mijn sat801 m7 moeten doen? Heb ik dan een soort schakelkastje nodig? Hoe werkt dat dan?

aangepast door RickB
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...