Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 Gaan signaal te vatten


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Ik adviseer om voor de Astra 28,2 niet de 28,2 oost positie in te voeren maar 28,35 oost. De drie satellieten die op de 28,2 positie hangen, staan namelijk verspreidt van 28,2 tot 28,5 oost. Het gemiddelde is 28,35. Stel je de zaak af op 28,2, dan doe je de Astra 2E feitelijk te kort omdat die er dan iets naast staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sprietje,

 

Ook dat wordt weer meegenomen in de toekomst.

 

Bedankt

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebleken offsethoek van T90 op verschillende manieren, maar helaas geen van hen correct.

 

Als uw intenties goed zijn, bedankt, maar voor ge zegt dat iets fout is, of minstens erbij zeggende wat dan wel juist is, pas op, Sprietje geniet hier een zeer hoog aanzien wat betreft helpen en ook wat betreft het geven van de juiste info aan gelijk wie. Dus make your point en bewijs dat je bewering op IETS gebaseerd is. Misschien ook buiten het laten staan van de naam van Sprietje een extra vermelding maken dat je van de afbeeldingen van Sprietje gebruik maakt. Uit respect voor het werk dat hij in het maken van de tekening stak.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een primefocusschotel die zijn signalen recht van voren ontvangt heeft een offset van nul graden.
Bij een offsetschotel die zijn signalen schuin van boven ontvangt wordt de hoek gemeten tussen de ontvangen signalen en de voorzijde van de schotel. Die hoek geef ik ook aan in de onderste tekening. Het is dezelfde hoek die jij aan geeft.
Het ging er bij mij om om aan te geven dat de plaat waar je een hoekmeter op kunt plaatsen onder een hoek van 38 graden staat, gelijk aan de offset van de schotel.
Verder gaat het er om om te laten zien hoe de signaalweg is van de satelliet tot aan de lnb.

Ik heb nog nooit een dergelijke duidelijke tekening gezien, niet van Wavefrontier zelf noch op welk ander forum dan ook.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...