Ga naar inhoud


Glasvezelforum of gewoon Esperia topic?


mietde

Aanbevolen berichten

Voor de goede orde, dit is een uit mijn geheugen samengestelde post die niet tot in de puntjes correct zal zijn maar wellicht toch een en ander verduidelijkt en dat ook weer juist niet :huh: duidelijk wat info her en der niet goed opgepikt.

 

Heb hier al bijna 10 jaar Glasvezel voor internet.

De cöorperatie is intussen al enkele malen overgenomen en ook het tv aanbod is intussen al door meerdere aanbieders waaronder Glashart Media verzorgd die ondanks de goede bedoelingen in de praktijk de nodige problemen hadden,

Het begon met onsneteindhoven, werd on.nl waarbij de glasvezel zelf na Edutel tegenwoordig blijkbaar door reggefiber word verzorgd en dat zelf blijkbaar weer een dochter van KPN zou zijn.

Weg cöorperatie :cry:

http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-lijft-xms-concepts-ict-lijbrandt-en-edutel-in.html

Werd er in den beginne een basis dvb-c pakket standaard op gezet met de optie van een extra losse iptv settopbox en een uitgebreider plus...pakket, tegenwoordig word het dvb-c,bassispakket niet meer aangeboden.

De verplichting altijd dat minimale dvb-c pakket te nemen á 15 euro p/mnd ook al kijk je alleen via het optionele iptv pluspakket is gelukkig gewoon afgeschaft al lijkt het erop dat het in de prijzen van internet, telefonie en 2e iptv kastjes verstopt zit.

In den beginne had ik onsneteindhoven en een kennis onsnetbrabant, destijds meen ik toch echt aparte bedrijven met hun eigen aanbod/pakketsamenstelling.

 

Ik wil mijn bejaarde ouders over laten stappen naar glasvezel en omdat er geen proefperiode voor glasvezeltv word aangeboden  dacht ik bij een servicepunt te gaan kijken hoe de interface van hun nieuwe iptv kastjes eruit ziet en hoe vlot die reageert en zo, 200 uur opname in de cloud is inbegrepen en tot 1 jaar na opname te bekijken.

(2 weken koop op afstand gaat in vanaf oplevering of is die niet van toepassing omdat het geen fysiek product betreft?)

 

Affijn, na wat gezoek bleek dat de telefonische servicedesk van on.nl me naar een servicepunt van onsnetbrabant had gestuurd :huh: Uiteindelijk toch gevonden maar daar bleken ze eigenlijk niets voor me te kunnen doen :frown:  De demo opstelling betrof oude hardware die niet meer uitgeleverd werd en ook een heel andere interface had.

Het nieuwe iptv kastje hadden ze wel maar die konden ze niet werkend laten zien omdat hun glasvezelaansluiting niet compatible was.

Triest dit diep triest, temeer daar on.nl nu tv en internet aanbied op het KPN Reggefiber glasvezelnetwerk met verouderde V8 esperia boxen omdat kpn de firmware voor nieuwere boxen zoals de v10 gesloten houd.

 

Mogelijk dat andere tv aanbieders op glasvezel andere iptv kastjes aanbieden, dat weet ik niet maar het moge duidelijk zijn dat ik vrees met grote vreze voor wat er de komende jaren nog komen gaat.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Triest dit diep triest, temeer daar on.nl nu tv en internet aanbied op het KPN Reggefiber glasvezelnetwerk met verouderde V8 esperia boxen omdat kpn de firmware voor nieuwere boxen zoals de v10 gesloten houd.

hoezo,

de V9 had ik en was voor mij zo open als een boek uit china

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er werd mij verteld dat onsnetbrabant of on.nl alleen de v8 uitleveren omdat ze daar een stabiele custom firmware voor konden maken en dat kpn weigert die mogelijkheid voor de v10 toe te laten.

Hij heeft het verder niet over de v9 gehad, denk omdat dat ook al de laatste niet meer is.

Zolang je de dienst van kpn zelf afneemt is dat v8/v10 verhaal zowiezo niet van toepassing.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dus de v10 is al standaard bij KPN

maar terugkomend op je verhaal daar staat toch altijd een glasvezel modem voor geschakeld voor de eigenlijke router?

de Arris iptv settop kastjes die ik een half jaar geleden had zijn simpel aan te sluiten en heel elementair qua bediening, kan niet veel bij mis gaan

 

een demo opstelling is eigenlijk niet echt nodig

a ) glasvezel aan modem (isra-punt zullen we maar zeggen)

b ) UTP kabel naar Router

c ) Router met UTP-TV uitgang <> UTP kabeltje <> Arris <> hdmi kabeltje <> TV

klaar

 

wil je audio naar de stereo installatie gaat

of de HDMI naar de stereo en dan TV

of de SPdif optisch uit naar de stereo

gaat allebei en mits receiver met HDMI-CEC kun je zelfs met een afstandbediening werken

 

natuurlijk heel mooi bij een filmpje met Dolby Digital

(weet niet of oudere mensen dat op prijs stellen)

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...