Ga naar inhoud


Apple TV 4 met Kodi


Jürgen

Aanbevolen berichten

Dat had ik ook al gelezen maar ben er nog niet aan toegekomen.

Wat een opties zitten er in deze versie.

De afstandsbediening is wel helemaal het einde.

Ben voorlopig nog even zoet om alles uit te zoeken.

 

Ik begrijp nu ook jouw opmerking dat jij de Apple TV 4 voor geen goud zou willen missen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nu toch maar de eerste inhoudelijke vraag.

Op zich ben ik al aardig gevorderd maar heb toch een vraag over het afspelen van de meest uiteenlopende videoformaten vanaf mijn NAS.

De meest logische app zou de beschikbare app VLC moeten zijn maar deze speelt niet alles af (melding lege map) terwijl mijn vorige WD TV Live dit wel deed.

Ook kan ik deze .mkv file op mijn MacBook d.m.v. VLC wel prima afspelen.

Het gaat o.a. om een .mkv x264 1080p African Cats Kingdom of Courage (2011)

Nu dacht ik de app Infuse daarvoor te gebruiken maar dan moet ik gelijk € 9,99 betalen maar ik weet dan nog niet of die app dan wel alles afspeelt. Ik heb geen moeite mee om te betalen maar wel als ik niet weet of die app datgene levert wat ik verwacht.

 

Is dit nu een geval voor Kodi of welke app is dan nu het beste om de verschillende videoformaten vanaf mijn NAS af te spelen ?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog steeds Kodi!

 

En dan wordt die appel wel een heel duur stukje speelgoed :cool:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit jouw reactie meen ik op te maken dat het installeren van Kodi geld kost of begrijp ik dat verkeerd?

Ik zie op het Internet diverse handleidingen om Kodi op een Apple TV 4 te installeren maar zie daar nog niet zo a la minute kosten vermeld staan.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Kodi op de. TV 4 kan installeren en of ik dan daarmee ook de meeste videoformaten kan afspelen.

 

Ik kan natuurlijk ook de video's die niet op de TV 4 draaien maar wel op de MacBook proberen om via AirPlay op de TV 4 af te spelen.

De op de NAS aanwezige voorraad van video's die niet op de TV 4 draaien is beperkt en zal naar ik verwacht ook niet meer aangevuld worden.

Dus feitelijk zonde om er nog in extra apps te investeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, integendeel. Kodi is gratis. Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat niet door Kodi afgespeeld kan worden. En daarom noemde ik die appel een duur speelgoedje. Bijna 200 euries en dan speel je nog niet alles af.

 

Dan had je met een Android kastje met Kodi voor een paar tientjes klaar kunnen zijn :crazy:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kodi kun je gewoon uit de appstore downloaden als het goed is. Infuse heb ik ook en doet het ook goed, die had ik ooit al eens gekocht voor de iPad dus kan hem ook gebruiken op de Apple TV.

 

Ik ben zelf een Plex gebruiker, maar dan moet je wel een Plex server hebben. Speelt alles perfect af. Plex heeft een veel mooiere interface dan bijvoorbeeld Infuse. Infuse (en Kodi) hebben weer het voordeel dat je direct kan verbinden naar shares zonder een specifieke server te hebben.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat je Kodi niet zomaar uit de App-Store kunt downloaden maar op een nogal ingewikkelde wijze moet installeren.

Je kunt in de App-Store wel de benodigde Xcode downloaden maar daarnaast heb je ook nog IOS App Signer Utility, Kodi deb-bestanden en een USB-C naar USB-A kabel nodig.

Dit althans volgens de diverse handleidingen op het Internet dus dit vind ik nogal omstandig.

Verder las ik ergens dat Apple met de laatste update weer e.e.a. geblokkeerd heeft om de installatie van Kodi te bemoeilijken.

Zij willen immers voorkomen dat bestanden buiten de App-Store om niet gebruikt kunnen worden.

Blijft dus omslachtig en levert misschien op termijn toch wel problemen op.

 

Dus dat wordt Infuse of ik speel die paar mogelijk afspeelbare video's via Airplay af, gebruik van het laatste moet ik echter nog wel uitzoeken.

 

Ik heb er in elk geval geen spijt van de aankoop van de TV 4 want op die paar bestanden na die niet worden afgespeeld is het wel een perfect apparaat, maar dat is ook niet vreemd want het meeste dat Apple maakt is uit de kunst.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

is ook niet vreemd want het meeste dat Apple maakt is uit de kunst.

 

Nou daar zijn de meningen dus zwaar over verdeeld. Vooral als appel meent te mogen bepalen wat ik wel of niet mag met mijn duur betaalde apparaten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar zijn de meningen dus zwaar over verdeeld. Vooral als appel meent te mogen bepalen wat ik wel of niet mag met mijn duur betaalde apparaten.

dat is even zo iets raars als de stelling dat je de buurvrouw ook onder de Douche mag beloeren... omdat je de apparaten hebt

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In feite heb ik nu de hele Kodi of een betaalde versie Infuse niet meer nodig.

Ik heb het viertal niet via VLC afstelbare video's naar .MOV geconverteerd en nu kan ik die video's ook op de TV 4 afspelen.

Waarom de genoemde 4 door VLC niet afgespeeld werden is mij een raadsel maar eigenlijk ook niet interessant want er is een Esc.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mooiste programma hiervoor is handbrake, dan weet je zeker dat het perfect wordt afgespeeld

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het omzetten doe je uiteraard op je Macbook

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh, ik begreep het verkeerd.

Ik dacht dat Handbrake een Player was maar dat is dus een conversieprogramma.

Om te converteren gebruik ik al jaren Movavi Video Converter, nu versie 5.

Die zet in feite ook alles goed om.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...