Ga naar inhoud


Overstappen van canal digitaal naar Ziggo


Klaver

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik ben van plan om canaldigitaal op te zeggen en Ziggo te nemen. Niet omdat ik ontevreden ben maar je word ouder en als je dan het dak eens op moet. Geen zin meer in.

 

Nu heb ik tv met kaart erin: een Vu duo twee kaart erin en boven een et5000 zonder en die deel ik vanaf de duo.

 

Vraag 1: kan ik met Ziggo het zelfde doen (delen naar boven)

 

Ik woon in het UPC gebied kan ik dan mijn tuners vervangen door tv tuners en ziggo met kaart kijken of heb ik daar meer voor nodig.

 

Wel zal ik een horizonbox nemen. Moet ik een kaart nemen voor de duobox met een ci of kan deze ook in de kaartlezer.

 

Eerst maar eens oriënteren want achteraf veel gedonder hebben wil ik ook niet 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ziggo in UPC gebied is automatisch een nagravision kaart met CI+ module of Horizon box.

Deze kunnen dus NIET gedeeld worden tussen tv's of ontvangers.

 

Als je een kennis hebt in oud Ziggo gebied en nog een Irdeto kaart kunt vinden en activeren, dan kun je deze wel delen tussen ontvangers.

Ziggo verkoopt en activeert zelf geen oude Irdeto kaartjes meer.

aangepast door adri
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Om kort te zijn, in UPC gebied kan je alleen UPC/Ziggo ontvangers of UPC/Ziggo CI+ modulen gebruiken.

 

Men gebruikt de boxkey voor het decoderen van het signaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Antwoord is simple: Nee!

 

Delen zou alleen kunnen als je nog beschikt over een Irdeto Ziggo kaart. Nieuwe abonnee's in de UPC region krijgen standaard een Horizon box. Deze heft zelfs geen echte kaart, maar heft een virtuele Nagra "kaart" ingebouwd. Delen van een UPC kaart is alleen mogelijk ALS je de RSA en boxkey bezit..

 

Het "delen" is sowieso niet lang meer mogelijk op de ons bekende manier. Ook bij Canal Digitaal staat de Viaccess ORCA voor de deur.

 

Wel biedt UPC/Ziggo special losse tuners zodat je via je Horizonbox ook op de slaapkamer kunt kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

 

Wel zal ik een horizonbox nemen. Moet ik een kaart nemen voor de duobox met een ci of kan deze ook in de kaartlezer.

 

Eerst maar eens oriënteren want achteraf veel gedonder hebben wil ik ook niet 

antwoord is JA

met de Ziggo abonnementen kun je op diverse plekken in Uw huis TV kijken van ziggo

of u dat sharen wilt noemen of dat we dat Ziggo on the Go noemen

dat is gewenning

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@Tonskidutch

Met delen = Nee bedoel ik het delen van 1 kaart in de hoofdontvanger en andere ontvangers dan een horizon box extender. Dus inloggen met zijn bestaande hardware. Horizon Go is puur streamen vanuit de box naar een ander apparaat.. Zo 'deel' je wellicht ook, maar niet in de zin zoals de TS aangeeft.

 

Overigens werkt Horizon Go niet eens zó slecht m.a.w. Op een tablet is er behoorlijk naar te kijken.... Probleem wordt als er meer dan 2 clients actief zijn. Je moet dan een asrdige WiFi snelheid hebben (en stabiel) om storingsvrij te kunnen kijken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku schreef:

 

Overigens werkt Horizon Go niet eens zó slecht m.a.w. Op een tablet is er behoorlijk naar te kijken.... Probleem wordt als er meer dan 2 clients actief zijn. Je moet dan een aardige WiFi snelheid hebben (en stabiel) om storingsvrij te kunnen kijken..

 

Vraag, wat is dan een redelijke wifi snelheid.

 

Voor zover ben ik redelijk goed geïnformeerd en ik dank jullie allemaal hartelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van je router instellingen met wlan op 2,4 of 5 Ghz moet 500Mbit optimale verbinding thuis geven voor een of meer wlan apparaten aan de router

en anders zijn er natuurlijk nog apple eigen wlan repeaters die kunnen helpen

 

maar de basis snelheid van je internet verbinding aan de WAN zijde is ook belangrijk

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dan eens het dak op moet? Zorg ervoor dat het NU perfect is uitgericht en gemonteerd. Kan je voorlopig verder. Later kan je indien nodig toch iemand vragen van het forum of een handige monteur vragen bijvoorbeeld?

 

Al dat moois wat fta in de lucht hangt zou ik niet willen ruilen of missen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

150 Mbit/s Internet Dit is wat ik zou krijgen bij ziggo. Dit moet toch wel voldoende zijn Tonskidutch

dat is het aanbod van de WAN zijde van uw Modem/ROUTER

 

een wifi heeft intern (dus WLAN) heel andere gegevens uitwisseling met dat Modem / ROUTER

bij de betere ROUTER en ook het Ziggo Modem kun je zien wat per WIFI aan snelheid gehaald wordt

 

dat wordt in veel gevallen afhankelijk van het gebruikte apparaat om per wifi te kijken naar ziggo Go en het desbetreffende protocoll

in windows werd dat mede door QS over TCP/IP geregeld en dat kon bedroevend zijn voor de tweede wifi klant

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Ik wil jouw aparatuur wel eens zien als je minimaal 500 MBit snelheden haalt op de 2.4 GHz band!

Dit is normaal alleen mogelijk met de nieuwste 802.11ac routers, 80 Mhz bandbreedte op de 5 GHz band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom ik het dak op moet bij erwinnaar begrijp ik niet. Alles is hier perfect afgesteld. Ik wil het dak niet meer op na bijna 40 jaar is het mooi geweest. Dus alles iets gemakkelijker.

 

Het met de snelheden begrijp ik niet. Ik heb nu van tele 2 via tel lijn dsl steeds haperingen in signaal. Bij CD betaal ik 50,95  3 kaarten entertainment en bij tele 2 30 euro voor tel en internet. Bij ziggo betaal ik 56, euro voor intenet tv met horizon en telefoon en de snelheid is ook nog beter.

 

Tenminste dat denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Ik wil jouw aparatuur wel eens zien als je minimaal 500 MBit snelheden haalt op de 2.4 GHz band!

Dit is normaal alleen mogelijk met de nieuwste 802.11ac routers, 80 Mhz bandbreedte op de 5 GHz band.

je kunt zelfs meer dan 500 Mbit/s

Byte of bit (ik maakte de fout met de hoofdletter (mea culpa)

post-30989-0-99125400-1464887559.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, die powerline kits....

 

Heb je er ooit een geinstalleerd en uitgeprobeerd?

Die 1200 Mbit/s haal je hooguit als je beide stekkers naast elkaar in een doos steekt.

Bij gebruik binnenhuis van een kamer naar een andere kamer haal je misschien NET die 500 Mbits/s.

Vaak zelf minder! :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...