Ga naar inhoud


Diseqc vraagje


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag,

 

Na jaren niet meer actief geweest te zijn op dit forum, nu toch weer een vraagje:  Ik heb 4 LNB's via een disecq switch aangesloten op mijn VU+.  Maar ik krijg alleen Astra 2 te zien.  Waar kan dat aan liggen en hoe wordt bijvoorbeeld bepaald welke LNB op welk Disecq kanaal komt?  Of gaat de toekenning automatisch?

 

Ciao,  Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het maakt niet uit op welke diseqc je de lnb"s hebt aangesloten 

als je bij de lnb instellingen het juiste maar invult 

en natuurlijk moet je schotel ook goed uitgericht staan he 

vb  hotbird------A--1 

      astra 1-----B --2

      astra 3-----C --2

      astra 2-----D --2         

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk dank voor het snelle antwoord!  Maar waar vind ik dat LNB instellingen menu?  Ik voel me heel stom, maar dat zal de ouderdom wel zijn ;-(

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en met welke ontvanger werk je ?

ook wel handig ;)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+  Duo.   Ben nu voor de zoveelste keer de zenders aan 't inlezen...   Mocht je nog eens in de buurt van Vielsalm zijn....  Ik betaal een tankbeurt in Luxemburg :-)  Ik lees overigens net dat CD gisteren de symbolrates heeft veranderd. En toen begon ook mijn probleem.

aangepast door Belsat

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+  Duo.   Ben nu voor de zoveelste keer de zenders aan 't inlezen...   Mocht je nog eens in de buurt van Vielsalm zijn....  Ik betaal een tankbeurt in Luxemburg :-)  Ik lees overigens net dat CD gisteren de symbolrates heeft veranderd. En toen begon ook mijn probleem.

In dat geval even de zenderlijst inladen door een FastScan te doen ipv een volledige scan. 

 

1. Ga Naar Menu

2. Ga Naar Installatie

3. Ga naar zenders zoeken.

4. Ga naar Fastscan

6. Voer een nieuwe Fastscan uit: Kies hier: CanalDigitaal en voor een HD lijst en Druk op OK.

7. Nadat dit succesvol is uitgevoerd drukt U op GROEN.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken. Heb weer een volledige scan gedaan (Fastscan werkt niet) en heb nu alle Engelse en een deel van de NL services terug. Geen Duitse zenders....

 

Ciao,  Henk (die serieus nadenkt om een eenvoudige Seca box te kopen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn van 23.5.  Net ontdekt dat ik nog een simpele Seca box in de kelder heb staan ;-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet eens je disecq instellingen hier dan kunnen we zien of die allemaal goed staan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog iets vreemds: na het scannen heb ik wel Ned 2, maar niet Ned 1 en 3. Ra, ra hoe kan dat?  Al 2 keer geprobeerd, bij droog weer..

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt logisch. Maar dan moet het toch na het recente scannen goed zijn gekomen?

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...