Ga naar inhoud


Sat ontvangst in meerdere vertrekken


flashcs
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

in mijn woning heb ik in elk vertrek een radio/tv coax aansluiting die tijdens de bouw is aangelegd voor de kabel tv.

aangezien ik geen kabel abonnement meer heb ivm de satelliet ontvangst worden deze aansluitingen niet gebruikt.

 

Nu vraag ik me af of ik deze aansluitingen kan gebruiken voor mijn satelliet ontvangst.

 

Ik heb nu de schotel op het balkon staan met een duo quad LNB waarvan er 2 kabels rechtstreeks naar de woonkomer gaan en 2 kabels naar de slaapkamer waar ze in ieder vertrek zijn aangesloten op een VU duo.

 

Zou het dus mogelijk zijn de bestaande kabels te gebruiken en zo ontvangst in elk vertrek te krijgen en zo ja,

wat heb ik hiervoor, buiten extra ontvangers, nodig ?

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van de vier mogelijke aansluitingen op je LNB heb je er al 4 in gebruik. Dus meer dan 4 gaat niet. Als je bedoelt om in andere dan de twee vertrekken een aansluiting te maken, dan kan dat wel. Maar nooit meer dan 2 (de andere 2 had je al voor je woonkamer). Je brengt de kables dan naar de meterkast en sluit ze daar aan op de bestaande kabels. In de vertrekken waar je satelliet wil vervang je de coax doos door een satelliet doos.

 

Maar, zoals gezegd, nooit meer dan 4 aansluitingen in totaal zoals het nu is. Wil je wel meer dan moet je een andere LNB nemen en/of schotel.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Beste flashcs


Je schrijft dat je in elk vertrek een radio/tv coax aansluiting hebt. Die kabel is ook te gebruiken voor satellietontvangst. Maar jij wilt in elke ruimte twee aansluitingen hebben omdat je satellietontvangers hebt met twee tuners. Dan zul je ook twee coaxkabels naar elke ruimte moeten hebben anders kun je die dual-tuners niet optimaal gebruiken.

In totaal moet je dus 6 aansluitingen hebben. Een duo-lnb quad is dan niet toereikend. Duo-lnb’s met 8 aansluitingen bestaan niet. Je zult dus gebruik moeten maken van een multiswitch en twee losse quattro-lnb’s.

Voor de ontvangst van de Astra 19,2 en 23,5 passen losse lnb’s alleen maar op een schotel van 85cm, bijv. een Triax 88 of je moet met smalle lnb’s werken die weer gevoeliger zijn voor regen. Van daaruit moeten dan 8 coaxkabels naar de meterkast waar ook de multiswitch geplaatst wordt.


Omdat je slecht één coaxkabel naar elke ruimte hebt lopen, zul je drie stuks Johansson Stecker-deStacker units moeten plaatsen om er voor te zorgen dat je via die ene coaxkabel toch twee satellietsignalen kunt transporteren.

Als je kans ziet om twee coaxkabels naar elke ruimte te trekken, dan heb je die Johansson Stecker-deStacker units niet nodig. Dit kan eventueel met dunne coaxkabels of met coaxkabels waar je de buitenmantel vanaf gestript hebt.


En natuurlijk moeten er andere dozen op de muur met één of twee satellietaansluitingen afhankelijk of je de Johansson Stecker-deStacker wel of niet gebruikt

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...