Ga naar inhoud


Lastige plaatsing casus, Selfsat, Disecq achter Disecq


--verwijderd--

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, vansloneker zei:

kunststof kapot.jpg

 

23 minuten geleden, vansloneker zei:

Een schroefje kon ik loskrijgen, een heb ik inderdaad uitgeboord. Maar dat uitgebroken kunststof is gewoon de schade het heeft. Ik heb er nog een plaatje achter gemaakt maar het heeft niet voldoende vat om het armpje stabiel te houden. Het kunststof is nu zo vet van de kruipolie dat daar echt niets meer lijmt.

 

Oei...Dit is niet zo fraai. Misschien biedt dasty superontvetter soelaas. Probeer eerst op een kleine oppervlakte het spul is best agressief. De schotel vervangen voor een triax icm een triple lnb zal ook niet wel verbetering geven. De schotel is redelijk ongustig geplaatst als ik naar de afbeelding bekijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

6 uren geleden, vansloneker zei:

Het is lastig te zien maar dit is de bevestiging van het armpje en het is gaan zakken omdat de kunststof aan het vergaan is.

 

Als ik het goed zie zijn de twee gebruikte (vierkante) moeren op de foto even groot.

 

Bij mijn BiSats zijn de moeren van verschillende grootte: 1 zit precies klem tussen de beide plastic zijkanten, en de andere (smallere) moer past daar dan precies naast.

Ik vermoed dat dat iets steviger uitwerkt.

 

Jij hebt denk ik twee van die smallere moeren.

Maar goed, deze kennis heb je nu niet veel meer aan. De schade is al geschied.

 

Wellicht helpt een plaatje, zoals je schrijft...

 

Groet,

A33

 

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

prima idee !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Overweeg ook een wapeningsmatje aan te brengen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik tbv de Astra 1 een kleinere Triax bijgeplaatst die ik nog had liggen. Ook heb ik op die plek getest of de Hotbird ontvangen kon worden. De elevatie van A1 en HB scheelt maar 0,9 graad en met even draaien had ik al beeld. Ook heb ik op de hoogte getest, maar ca. 30cm lager was er geen beeld meer te krijgen.

 

Die schotel was trouwens erg lastig in te stellen, er is maar één mast-bevestiging en bij het lossen daarvan, hing de schotel weer iets waardoor de elevatie veranderde. Bij het lossen van de elevatieschroef kwam er weer horizontale speling in het het geval.

 

In mijn satelliet-rommel-doos vond ik nog een multi-lnb armpje voor een Triax. Alleen zit er maar één houder bij.

Maar is het in principe mogelijk met dat armpje 2 lnb's te richten op de A1 en de HB?

 

Meer schotels, tegelvoeten en stenen heb ik namelijk niet.

a1+2r.jpg

triarmr.jpg

aangepast door vansloneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...