Ga naar inhoud


Canon LBP6030W


marcow

Aanbevolen berichten

Beste,

 

 

k wil de Canon LBP6030W laserprinter aanschaffen omdat ik hoofdzakelijk zwartwit prints maak.
Ik heb momenteel een Epson inktjet printer maar die kost mij veel geld aan cartridges .


Nu lees ik op het forum dat het installeren van deze Canon printer met de bijbehorende CD soms problemen geeft. 
Nu twijfel ik om deze printer aan te schaffen omdat ik geen computerexpert ben. 

Kan ik beide printers naast elkaar gebruiken ( installeren). met Wifi

Ik heb Windows Vista op mijn laptop en zou graag beide printers naast elkaar willen gebruiken om ook nog de 
scan functie van de Epson te kunnen gebruiken . 
Krijg ik dan geen conflicten met stuurprogramma,s ( Canon /Epson )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Nee, je kunt gerust beide apparaten tegelijkertijd gebruiken. Als de Canon ook WiFi heeft kan dat prima.. Besef wel dat ieder actief WiFi apparaat een beetje (boel) van de beschikbare bandbreedte afsnoept. M.a.w. je WiFi wordt wat trager.. Maar werken doet het zeker. Je moet wel gaan beslissen welke printer je als standaard printer instelt. Iedere 'standaard' printopdracht gaat naar die ingestelde printer.. Dikke kans dat je je een keertje vergist....

Persoonlijk gebruik ik nooit de meegeleverde CD's, maar download de setup bij de leverancier. Dit heeft als voordeel dat je meteen de meest actuele drivers installeert en je installeert niet allemaal extra 'meuk' als verouderde Adobe Reader e.d. die je dan later tóch online moet gaan updaten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Bij Canon is het al jaren een ongeschreven wet dat de printer/scanner UIT staat voordat je de Setup uitvoert. Du moment dat de drivers geladen zijn vraagt de software om de printer/scanner NU aan te schakelen. Dit omwille van de detectie... Was bij mijn Canon's sinds 2004 al zo...

Momenteel gebruik ik de Pixma MG6350 mét AirPrint voor mijn Elstarretjes...

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Als ik nu mijn oude Epson all in one printer aanzet geeft hij een melding

dat er een cartridge moet worden vervangen.

Dit wil ik uiteraard niet meer vervangen ,omdat ik op de Canon laserprinter wil printen :

kan ik deze melding uitschakelen om alleen de scanfunctie nog te kunnen gebruiken.van de Epson.

Of kan ik de scanfunctie ook niet meer gebruiken.


Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je die melding niet uit kunt zetten. Dat doet mijn Brother printer ook.

 

De scanner moet gewoon blijven werken.

 

Maar had je dan niet beter een multifunction printer kunnen kopen ipv die oude Epson blijven gebruiken?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

De prijs van de inkt maakt het gebruik duur.. Daarom koop ik altijd een printer met volledig losse patronen per kleur. Zo wordt in elk geval iedere cartridge volledig leeggeprint. Ik vervang ze pas als een kleur pas een echte error geeft. De printers zijn vaak héél erg snel met de melding "de inkt is bijna op". Firmware is dan ook nog eens ingesteld om bij iedere keer aanschakelen te gaan "spoelen" waardoor er iedere keer inkt gewoon verdwijnt. Mijn printer staat altijd aan zodat dat spoelen niet hoeft.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Moderator

Mijn printer staat altijd aan zodat dat spoelen niet hoeft.....

Ik heb ook zo een printer, waarna die elke 6 uur alsnog automatisch spoelt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...