Ga naar inhoud


hbbtv, hoe werkt dat?


corneke71

Aanbevolen berichten


Wat info: https://nl.wikipedia.org/wiki/HbbTV

 

HbbTV staat voor Hybrid Broadcast Broadband Televisie. Dit is een openstandaard die tv combineert met internetdiensten. Het lineaire digitale tv-signaal dat via satelliet, ether of kabel wordt ontvangen kan zo verrijkt worden met extra informatie. Je kunt met HbbTV extra informatie direct met de rode knop oproepen.

Steeds meer Europese omroepen omarmen HbbTV als platform voor interactiviteit, waardoor er ook meer tv’s en tv-ontvangers op de markt komen die dit ondersteunen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm vreemd ,  op ned 1 zie ik hbbtv wel oplichten maar als ik op de rode knop druk geberud er niets .. wel als ik op de blauwe knop druk dan opent zich een keuze menu met 1 "news xtrend hbbtv".

als ik 1 invoer dan komt er boven in beeld een aantal dikke pijlen, als ik de pijl omhoog ingeef opent hij de browser en gaat naar de site van xtrend..... maar geen extra info oid....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik op Nederland 1 HBBTV opstart zie ik een soort programma gids met nu en straks informatie en een link naar uitzending gemist.

 

Je mist er weinig aan.

 

Ik kijk op een Vu+ Solo 4k met VTi.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij werkt hbbTV al maanden niet meer op een Xtrend....

Helaas weet niemand of en wanneer dit nu eens opgelost gaat worden geloof ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info, maar als ik op de rode knop druk verschijnt er geen punt, als ik mnog een keer druk gebeurd er vervolgens ook niets. dat met die browser enzo klopt wel... Ik denk dat ik het hbbtv gedeelte maar negeer , was gewoon benieuwd wat het was en ik er wat mee kon, niets dus .

 

 

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi sjaak, bedankt voot je reactie en tip, ik had inderdaad de verkeede versie erop gezet. nu de gst.o10 versie, en het werkt.

inderdaad op rode knop drukken, dan komt er rechtsonder  in het rood AAN te staan , nogmaals rood, en er opent een nieuw scherm (wat ook op de smart tv zit en hetzelfde eruit ziet. (ook rode knop)....wist niet dat dat hbbtv was :)   thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ging het ook alweer op een ET9500?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...