Ga naar inhoud


apple krijgt patent om via infrarood data van camera te blokkeren.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmorgen gelezen in de krant het laatste nieuws, dat apple een patent heeft gekregen, voor het volgende.

Ze zouden in de toekomst, in hun apple producten, iets inbouwen, waardoor het mogelijk wordt, om via infrarood signalen, de camera van hun ios toestellen te blokkeren.

Het zou dan mogelijk zijn, dat in bepaalde ruimte's, een infraroodsignaal tijdens bepaalde activiteiten wordt uitgezonden, en als het ios apparaat, dit infrarood signaal ontvangt, dan zou het onmogelijk zijn, te filmen en te fotograferen.

Een van de reden, van deze toepassing zou zijn, dat apple, wil meewerken, aan piraterij, omdat bepaalden films in bioscopen, of concerten met hun ios toestel filmt, en dan verder gebruikt voor illegale doeleinden.

Of fervente ios gebruikers, hiermee gelukkig zullen zijn, vraag ik me af.

Ik vraag me af, hoe het gereglementeerd zal zijn, wie wel en niet zo'n signaal zal mogen uitzenden, en wanneer.

Als het is om de bevolking te beschermen, dat ze bepaalde security en andere ruimte's blokkeren, om te filmen en te fotograferen, kan ik er inkomen. Echter zullen ze dan wel andere apparatuur gebruiken, als ze echt iets willen filmen of fotograferen, waardoor ik het nu van zoiets afvraag.

Want met de duurdere klasse android's bvb, kan je ook al heel goed filmen.

Of dit patent gaat over America, Europa of wereldwijd, kon ik uit het bericht niet uitmaken, zoals ook niet, wanneer ze het zullen invoegen in hun apparaten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lopen de kranten in België altijd een week achter?

Dan lees je volgende week in de krant dat Appel dat patent voorlopig in de kast houdt.

 

:grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We lopen geen week achter, maar t.o.v. jullie land, lopen wij nog in de middeleeuwen achter, wat betreft de ruime hobby hier.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...