Ga naar inhoud


Verjaardag update Windows 10


Emekli

Aanbevolen berichten


  • Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op HWI staat ook een artikeltje. MS onderzoekt de problemen.

Ik heb hem ook nog niet binnen en voor mij hoeft het voorlopig ook niet.

 

Ik bedank ze feestelijk :rolleyes:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok laat ik het anders formuleren bij de meeste mensen met problemen bevriest de desktop, heel Google staat vol met problemen. Dat een paar mensen geen problemen hebben is heel erg fijn maar volgens mij zijn er meer mensen met problemen dan zonder problemen en uiteraard staan de mensen die geen problemen hebben voorop in de rij om dat te melden.

 

De automatische update is niet voor niets terug getrokken, dat doet Microsoft echt niet zomaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De automatische update is niet voor niets terug getrokken, dat doet Microsoft echt niet zomaar.

Waar heb je deze info van? Ik heb er nog nergens over gelezen.

Ik heb de verjaardagsupdate (gelukkig) nog niet, maar ik heb bij de settings indertijd aangegeven dat ik updates niet wil delen en dat ik upgrades "defer". Dat geeft nog enige tijd rust in de tent.

En de "nieuwtjes" slaan toch alleen maar op apps die ik niet wens te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is hij eergisteren binnengekomen...   "Funktionsuppdatering Windows 10 Version 1607" stond er op het scherm

Ik heb een Asus laptop (Zweeds). Ik moest wel de classic shell er afhalen en een update daarvan downloaden... ik kreeg de melding dat de versie niet compatible was met de windows versie.  Bij het installeren van de nieuwe versie wel 2 foutmeldingen gehad, die ik niet weg kon krijgen... uiteindelijk maar op "ignorera" geklikt, zoals iemand me adviseerde, en alles loopt gewoon goed.

Probleempje is dat je weer veel moet instellen... de numlock is weer automatisch uitgeschakeld en dat soort kleine lastige dingetjes...

 

Ik vind het lastig dat hij blijkbaar ongevraagd aan zo een ontzettend grote data download begint...  gelukkig zat ik op een ongelimiteerde verbinding via mijn werkgever, maar als ik via mijn Tre verbinding in Zweden zou zijn geweest, was er een groot deel van mijn data al verbruikt geweest... dat zou je moeten kunnen tegenhouden (maar misschien kan dat?)

 

In ieder geval werkt hier nu in principe alles weer... ook printen etc werkt. Ik zie geen problemen... maar ook geen verbetering eigenlijk...  ik moet nog eens opzoeken wat er eigenlijk "verbeterd/gewijzigd" zou moeten zijn.

 

enig "probleempje" is dat er staat dat ik mijn instellingen voor het insider preview programma moet aanpassen...  ik heb daar nooit iets mee gedaan overigens... Klik ik op de link om naar die insider preview settings te gaan, kan ik daar niets instellen...   dan laat ik alles maar zoals het is...

 

post-39968-0-92603500-1471246664_thumb.jpg

 

post-39968-0-95532400-1471246672_thumb.jpg

 

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het lastig dat hij blijkbaar ongevraagd aan zo een ontzettend grote data download begint... gelukkig zat ik op een ongelimiteerde verbinding via mijn werkgever, maar als ik via mijn Tre verbinding in Zweden zou zijn geweest, was er een groot deel van mijn data al verbruikt geweest... dat zou je moeten kunnen tegenhouden (maar misschien kan dat?)

 

je kunt dat tegenhouden, lees hier:

http://www.reindejong.nl/tipisch-rhino-beperk-dataverbruik-windows-10

 

Off-topic:

Hoewel ik aanklik om de volledige editor te gebruiken blijft toch alles afgegrijsd?

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is interessant... blijft alleen de vraag of Microsoft dit soort updates als een hoge prioriteit ziet of niet...

 

 

 

Windows update wordt beperkt
Alleen updates met een hoge prioriteit worden opgehaald. De overige updates krijgen een download knop zodat je zelf kunt kiezen wat je al dan niet wenst te installeren.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Universary Update geforceerd op meerdere computers gezet. Op twee 1 jaar oude dual cores, op 3 jaar oude quad core en op enkele 6 a 7 jaar oude laptops. Ik heb nog geen problemen gehad.

Dus de opmerking dat bij de meeste mensen de desktop bevriest is op zijn minst overdreven.

Het is helemaal NIET overdreven.

Ikzelf heb het probleem niet maar dat wil niet zeggen dat sommigen/velen dat WEL hebben.

Het probleem is intussen erkend door MS en ze zoeken naar een oplossing.

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe komt die update nu binnen, via een melding in de taak balk of via update in het menu?.

 

Ik spreek een heel aardig mondje Turks, ben geen PC held en wil die verjaardag update voorlopig niet.

Dat overstijgt mijn kennis van de taal.

De laptop is een Turkse en er is géén mogelijkheid om dit om te zetten naar een andere taal, behalve dan het toetsenbord.

 

Ik zou nog een nieuwste versie van Windows 10 kunnen kopen en evt. op de laptop kunnen laten zetten maar,

je betaalt de volle pot en je krijgt en kopie van een kopie van een kopie, met allerlei zooi als spelletjes,

met gratis virussen et cetera en daar zit ik ook niet op te wachten.

Enige veilige manier is een nieuwe laptop kopen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de update dus gekregen, ik moest herstarten op een ogenblik dat het mij goed uitkwam... was de melding.

 

Maar over de taalkennis die je nodig hebt...  als je de taal spreekt en kan lezen van je systeem, dan is het gewoon OK...  in de Zweedse versie komen er echt geen ingewikkelde zinsconstructies bij kijken...  Je moet eigenlijk niets doen.  De computer start een behoorlijk aantal keer op, dat staat er ook bij, dat je iets mag doen en dat de computer diverse malen zal heropstarten....  op een bepaald moment start hij dan helemaal dor, en sta je gewoon weer op je desktop alsof er niets gebeurd is.

 

Wat je dan moet gaan doen, is eventueel bepaalde dingen weer instellen zoals je de eerste keer deed. Dat wil zeggen, bepaalde dingen uitzetten, eventueel de numlock weer automatisch aanzetten (via regedit) eventueel classic shell de nieuwste versie downloaden en installeren... want de oude werkt niet met de nieuwe windows versie 1607.

Ik zie dus niet echt in dat je problemen zou kunnen hebben met de taal.... maar afwachten is de beste oplossing... ik heb ook niets zelf gestart... ik wacht ook altijd af wat er komt. Je hebt die nieuwe versie volgens mij totaal niet nodig... maar ik merk tot nu toe geen negatieve gevolgen ervan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...