Ga naar inhoud

IPS of TN scherm monitor

marcow
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb de specificatie bekeken van de  monitor   medion akoya p55830

Ik kan hier in de specifcatie niet vinden wat voor schermtechniek hier van toepassing is  :  IPS of TN  

MVG

ps  Is TN  altijd slechter als IPS  , want ik zie bij diverse merken dat de prijs soms hoger is bij TN  ipv IPS

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Het wordt wel gewaardeerd als je ook op je eerder gestelde vragen reageert :sleep:

https://www.sat4all.com/forums/topic/354514-laptop-in-duitsland-kopen/

IPS is beter dan TN.

En ik zou sowieso niet naar Medion kijken maar naar een goede beeldschermentest bij HWI.

In de tests komt het scherm er voor 150 euro vrij beroerd uit. Daar kan je vast iets beters voor kopen.

aangepast door Psychosammie

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Honderd euro klinkt goedkoop maar het blijft een matig scherm zonder duidelijke specificaties. Dan toch liever een paar centen meer voor een goed getest scherm. Het is bijna het belangrijkste onderdeel van je computer. Je moet er constant naar kijken.

https://nl.hardware.info/categorie/8/monitoren/producten#filter:RY1PC4IwHEC_y84FzozMmymFMcqKLLvE2oZ_-OXW1iiJvnsLgm7vvct7ISP1HUVISWWB6ubeowEySjAmAbvu_dX_aU1N7TBlMEtMXKXxcWvPT7yaSrskbAtFuckk7JquHZ1aER6K5BDvSZeD3a_bgHmzDPLdlBRgFjmfzHvorj1XN1ItaZIE5XCch_UFn79jQTWrH1Jz44YuKFoJR9ght9JAw4VG0QuFOHTZH0V-gN7vDw

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor je advies

Ik kijk even verder naar een goede monitor,de reden van de koop was dat ik woensdag de Medion Akoya P4130D ( md 8302 ) heb gekocht

Na het lezen van een artikel waarin vermeld wordt dat je veel waar voor de prijs van 499 euro krijgt  dacht ik een goede aankoop te hebben gedaan vanwege de

grote SDD.

Maar nu zag ik vandaag een aanbieding van een laptop   ASUS R540LA-XX20T  voor eveneens 499 euro met een grote SDD.

Ben ik nu beter af met de Medion of kan ik beter de Asus kopen  , dat scheelt ook de uitgave voor een scherm.

Mvg Hans 

.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Ik heb dat artikel ook gelezen en dat is gewoon een reclame artikel van Medion. Ik vind de specificaties niet zo bijzonder. Er zit een AMD processor in met onduidelijk moederbord. Hij is wel goedkoop als je meerekent dat ook W10 meegeleverd wordt.

Die laptop is nog minder interessant. Er zit maar 4 Gb geheugen in, geen harddisk en hij heeft een HD ready beeldscherm.

Maar wil je nou een PC of een laptop?

Ik kan niet in je portemonnee kijken maar bij dit soort bedragen zou ik voor iets goeds gaan.

aangepast door Psychosammie

Drs. P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste ,

Ik kreeg van mijn zoon het advies om voor een PC te kiezen omdat ik nu mijn oude laptop  ( 7 jaar oud ) altijd op een vaste plaats heb staan en om van de problemen af te zijn van de laptop lader . Ik moet nu altijd de lader in het stopcontact laten zitten anders valt de laptop meteen uit .

Ik maak geen gebruik van video of games op de computer , alleen zet ik er foto,s op.

Ik heb op je advies even gekeken naar een betere monitor voor een redelijke prijs  op de site hardware

Ik zag de LG 24M47VQ-P   is dit een betere  keus 

Mvg Hans

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door Timm1983
      Hallo allemaal
      Ik had graag geweten of het wel mogelijk is om programma's op te nemen van een digitale kabel ontvanger (hdmi van Proximus TV) op een externe hdd (merk Fujitsu Siemens van ongeveer 596GB) via de usb die aangesloten is op mijn Smart TV van Samsung (UE55MU7040 met softwareversie 1280)?
      De externe hdd is aangesloten via usb in de HDD usb ingang.
      De hdd is leeg ondertussen, op mijn tv kreeg ik geen bericht dat de hdd moest geformatteerd worden, moet het NTFS of FAT32 geformatteerd worden?
      Of is de kans ook groot dat op mijn TV enkel maar een hdd afspeelt en geen opnamefunctie ondersteund?
      Zie afbeelding, in bijlage. Als ik op menu druk op de afstandbediening (het huisje) dan zie ik links onderaan, start (huisje) en daarnaast (gids), ik heb al gezien op reviews via youtube dat naast de toets gids, een record knop staat, maar bij mij niet, of zou het kunnen dat opnemen via usb enkel maar gaat in Amerika of Engeland want het clipje was in het Engels?
      Dus weet iemand waarom ik die record knop niet zie op mijn TV in het menu?
      Het is een smart tv die ik in juli 2018 gekocht heb.
      Wie kan mij verder op weg helpen.
      Alvast bedankt!
      Timm1983

• Door kwetal
      Een PC met daarin een tunerkaart is niet populair hier. Of ze veroorzaken nooit problemen.  Zelfs een zoekopdracht met "HTPC" levert niets op.....

De TBS 6902 was/is mijn beste tunerkaart ooit. In combinatie met DVBViewer een waardevolle combinatie. Althans in mijn mancave.
      Vanwege de immer oplopende kosten i.c.m. het verschralende aanbod heb ik mijn 2e kaartje bij CD opgezegd. De reader en softcam niet overgezet in mijn nieuwste PC.

Met de komst van Joyne wil ik het nog wel een keer proberen. Module en abo light via een aanbieding aangeschaft. Nu nog een CI slot erbij. Op aanraden van het DVBViewer forum ben ik gegaan voor een kaart van Digital Devices. Made in Germany. Wat wil je nog meer.... Goed. Voor 230 euro kwam de kaart een paar dagen later in huis.

Het goede nieuws is dat ik de Joyne module eenmalig voor korte tijd werken heb gekregen. Het gewone CI slot op de kaart (geen CI+) doet het dus. Het slechte nieuws is dat de kaart gemiddeld zo'n 25 a 30% slechter presteert in het doorgeven van de signaalsterkte aan de PC (DVBViewer dus) dan de TBS kaart. Iedereen die al met "krachtige" signaal van de Joyne transponders heeft gewerkt weet nu dat Joyne kijken het dus niet gaat redden met deze kaart.

Wat kan er aan de hand zijn. Voor de goede orde: Ik heb de kaarten in drie verschillende PC's getest. Geen noemenswaardig verschil. Ik heb twee identieke antennekabels. Van dezelfde T90, dezelfde Inverto Black ultra quattro's. Dezelfde Spaun uncomitted switches en dezelfde EMS Centauri multiswitches. Ook het wisselen van de antenne kabels maakte niets uit.

Het mooie van de Digital Devices driver is dat deze inzicht kan geven in de componenten van de signaalkwaliteit. Maar dan moet die kaart het signaal niet zodanig verzwakken dat er helemaal niets meer doorkomt. Grofweg beneden de 50bBuV.

Om het probleem te illustreren heb ik nog vier opnames gemaakt. Twee systemen naast elkaar. Om toevallige atmosferische variaties uit te sluiten. Links de TBS, rechts de Digital Devices.

Astra 2. 88 tegen 60%

Hotbird. 75 tegen 47%

Eutelsat 9E. 91%(!) tegen ???????????? Bij 44% restsignaal kan de driver er ook niets meer van bakken.

Tenslotte 5W. 85% tegen 57%

Ideeën en suggesties zijn van harte welkom. Support vanuit Duisburg wil wel helpen maar gaat het natuurlijk op allerlei andere oorzaken gooien dan het disfunctioneren van eigen product. Dus hoe meer argumenten ik heb, hoe beter ik de strijd aan kan gaan....
    • Door pirrewit
      Ik heb zo een mini toetsenbord Rii I8 maar alhoewel de toetsen Azerty zijn drukt de A een Q. Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpassen?
      Ik weet ook niet zo vlug in welk  forum dit moet gevraagd worden.
      grts
    • Door Miauw
      Onder het motto ontspullen:

DVD Recorder Panasonic model DMR-EH65 met harde schijf, wat kan ik er (nog) mee?

Staat hier al een tijdje in huis, maar nog nooit door mij in gebruik genomen. Kan DVD's branden, ook van de harde schijf, verder lijkt het of er een analoge tuner in zit.

Ik kan het op de scartaansluiting van de mijn M7 SAT801 aansluiten, dat kan ook direct met een USB-stick. Beide is standalone, echter kan ik met de DVD brander ook op DVD's branden.

De grote vraag: 

Is het nog de moeite om er iets mee te doen behalve naar de ecostraat?

• Door Miauw
      Onder het motto ontspullen:

Links wireless-G Broadband Rouyer model WRT54G, wat kan ik er (nog) mee?

Ik ben diverse spullen aan het uitzoeken, ook wat apparatuur. Het is niet stuk, maar is het de moeite om het te bewaren om er (nog) iets mee te doen?

Ik heb zo'n vermoede dat het richting de ecostraat kan, maar wie weet zie ik iets zinnigs over het hoofd, iemand enig idee?

• Door ceesv
      De 10e generatie I9 processors zijn gearriveerd.
      In de tests lees ik dat ze iets sneller geworden zijn, maar een stuk meer energie slurpen.

Ik ben toe aan een nieuwe laptop, zit te denken aan de MSI GT76 9SG-028 Titan DT

PDF met specs.
      https://de.msi.com/pdf/nb/GT76 9SG-028 Titan DT.pdf

Wensen, 4k 17"scherm
      Video bewerking.

Hoe staan de deskundigen tegenover de 10e Intel I9 generatie t.o.v. Ryzen 9 3900?

Is er een alternatieve laptop welke
      17" 4k scherm
      Snel genoeg voor 4k video bewerking
      externe videokaart Geforce RTX 2080

aan boord heeft die ook in aanmerking zou komen voor mijn wensen?

• Door kkkkk
      is er een manier om de firmware van deze printer te downgraden , want na de laatste firmware update zijn de huismerk cartridges niet meer te gebruiken , alvast bedankt.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.