Ga naar inhoud


ontvangst HD Ultra UE


mjvans

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al vele jaren een schotel. Van analoog naar digitaal gegaan en naar hd.

De laatse jaren gebruikte ik een Homecast HS2100. Deze kreeg wat kuren, eens in de maand liep hij en dan was hij instellingen en favorieten kwijt.

Deze week heb ik na veel wikken en wegen iets moderners, namelijk een Gigablue HD Ultra UE aangeschaft.

Een veelbelovend apparaat met talloze mogelijkheden.

Nu heb ik toch een aantal problemen met dit nieuwe toestel.

 

Het beeld op astra 3 bv. NPO1 geeft continu blokken en het lijkt af en toe te schokken. De ontvangst is gewoon slecht. Ik heb mijn oude zapper teruggezet en die geeft prima vloeiend beeld zonder blokken. Geprobeerd de lnb uit te richten maar die kon niet beter. Astra 1, de Duitse zenders is wel goed en 2 BBC bijvoorbeeld ziet er goed uit.

Wat is wijsheid? Zijn er lnb's met betere ontvangst? Grotere schotel? Is er een betere onvanger die in de gigablue past?

Ik heb een ronde Triax 70? cm schotel met multiblock en 3 Alps lnb.

 

Wat ook opvalt ten opzichte van de Homecast is de onnatuurlijke scherpte (mijn plasma scherm lijkt nu wel een led), beide ontvangers staan trouwens op 1080p.

 

Het toestel gaat na aanzetten standaard op Das erste 1 kan dat ook op NPO1?

Ik heb via de webinterface Open Webif De favorieten lijst 19,2 Nederland aangepast. Hernoemen of een nieuwe aanleggen dat zie ik niet terug.

 

Hoe zet je de ondertiteling uit?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oude schotel was een 64cm toch wat aan de krappe kant. Ontvangst probleem ga ik proberen op te lossen met een SAB 80cm en nieuwe lnb en kabeltje om de verdachte lnb te vervangen. Nog een extra lnb er bij gekocht voor eventueel 4e satelliet dat moet nu ook wel kunnen met een grotere schotel.

 

sab_zps7qtfq1xb.jpg

 

De ondertiteling heb ik kleiner kunnen maken en achtergrond doorzichtig, maar het is nog steeds storend, ik wil geen ondertiteling. Tevens zitten er doorszichtige strepen door de letters, dus het is ook nog een slecht leesbaar.

 

Nog een ander probleem is dat de WLAN het niet doet. Ik heb een Amiko WLN-870 usb. Hij maakt verbinding met de router, krijgt een ip dat zie ik ook in de router retug, maar vervolgens zegt de Gigablue dat het ip niet gecontroleerd kan worden. LAN werkt wel maar het word lastig om de kabel weg te werken naar de plek van de tv daarom had ik liever wlan.

 

De onnatuurlijke video heb ik iets beter gekregen door de veel te felle kleuren aan te passen.

 

De favorieten zenderlijsten is nog een drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertiteling zet je uit met een van de toetsen op de afstand bediening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op je afstandsbediening zit het knopje "opt". Die vind je onder de "OK" toets. Klik je op deze knop, krijg je een menu in beeld en kan je eenvoudig ondertiteling in- en uitschakelen.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de kleurinstellingen wilt veranderen, adviseer ik je dat op je televisie te doen en niet in de Gigablue.

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe verander je de startzender of voeg je die toe:

 

Zap naar de zender waarmee je Gigablue wil starten. Klik op het pijltje naar beneden en daarna op menu. Klik daarna op de optie zoals in het plaatje te zien is.

post-34962-0-90836900-1474201271_thumb.png

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Die startzender werkt! Dat menu had ik nog niet gevonden. Het heet bij mij trouwens "kanaal kiezen bij opstarten".

Opt toets staat ook in de handleiding maar dat deed niets. Ik heb het hele apparaat nog een keer in fabriekstoestand gezet daarna waren die storende ondertitels wel weg.

Nieuwe schotel geïnstalleerd met nieuwe lnb voor Astra 23,5 en een voor de extra satelliet Hotbird. Hotbird doet het prima. NPO1 HD geeft nog steeds blokjes. Soms wat meer soms minder. NPO2 gaat stukken beter vreemd genoeg.

Zender lijst bewerken gaat met het programma dreamset op de pc een stuk handiger als met het apparaat zelf.

De wlan aan de praat gekregen door de ontvanger met een usb verlengkabel boven de tv te steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de slechte ontvangst aan de decodering ligt van de Canaaldigitaal CI module. Is dat mogelijk?

 

Ontvangst signaal op NPO1:

 

tvnpo1_zpsm8wvnco8.jpg

npo1_zps4ap8ypge.jpg

 

Het signaal op zich lijkt me niet slecht? Afstellen van de satelliet levert niet meer op.

RTL zenders en bv eurosport1 hd geven ook blokjes.

 

Kaart er uit gehaald en de fta zenders die overblijven zijn allemaal probleemloos.

Het is een zwarte module met rode letters.

 

rtl4_zpsxmjeq3qe.jpg

zdfhd_zps9cayzsio.jpg

BBC1_zpsmxqg9tex.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...