Ga naar inhoud


Microsoft brengt omvang grote Windows-updates met meer dan een derde terug


winwiz

Aanbevolen berichten

Microsoft heeft het Unified Update Platform aangekondigd. Dit platform moet updaten bij alle Windows 10-versies soepeler laten verlopen. Vanaf de Creators Update van volgend jaar neemt de omvang van updatebestanden voor de pc met ongeveer 35 procent af.

 

https://tweakers.net/nieuws/117517/microsoft-brengt-omvang-grote-windows-updates-met-meer-dan-een-derde-terug.html

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het probleem met Windows is altijd al geweest dat het door alle updates uiteindelijk uit zijn voegen barst en daardoor te traag wordt. Ik ben bang dat dit Windows 10 de nek uiteindelijk doet omdraaien. Fijn dat de updates kleiner worden maar beter zou het zijn als ze het OS kwa grote binnen de perken houden.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kun je je wel eens goed in vergissen. Het mechanisme wat ze nu gebruiken zou het uit zijn voegen barsten juist voorkomen. In principe komen er geen nieuwe Windows versies meer maar komen nieuwe functies en verbeteringen juist gewoon via het update kanaal.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie jouw probleem niet hoor Pente. Op mijn windows tablet met 32 gb storage neemt windows 10 met alle updates erop niet heel veel meer ruimte in dan dat windows 8.1 deed toen ik hem kocht. Toegegeven, ik gebruik wise disk cleaner portable regelmatig om overtollige ballast weg te gooien, maar overall ervaar ik niet dat windows nou exorbitant groeit.

 

Ook niet op mijn desktop of laptop hier.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet dat er ook nog logfiles en zo zijn die groeien dus 100 MB per update ronde en dan ook nog nieuwe features die erbij komen??  Man waar heb je het over. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdrijven is ook een vak.... 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over iets dat nu klein lijkt maar over een paar jaar ellende wordt, ik kijk namelijk vooruit en niet wat er nu gebeurd.

 

Ik zou jouw zorgen graag willen hebben.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...)ik gebruik wise disk cleaner portable regelmatig om overtollige ballast weg te gooien,

Die Wise disk cleaner gooit inderdaad iedere keer veel ballast weg, maar de volgende dag lijkt het alsof alles er weer staat... Rechts staat er hoeveel diskruimte je gewonnen hebt door het programma, en dat zijn intussen vele GB's...   

Maar zoals gezegd is het bij Windows system altijd ruim 300 MB...  ook als ik het 's ochtends schoonmaak,en dan 's middags nog eens kijk.  Wacht je lang, is het ook wel eens 500 MB...

Ik vraag me dus af hoe dit komt, want als je 10 dagen wacht zijn de te schrappen databastenden niet 10x 300 MB groot...

 

post-39968-0-92602600-1478873556.jpg

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

er wordt veel gecached door windows. Als je op het pijltje klikt kan je het zien:

 

2016-11-11 19_22_56-Wise Disk Cleaner 9.png

 

De meeste ruimte wordt ingenomen door de cache files die vanzelf weer neergezet worden. De log files ruimt hij wel op en die blijven dan weg.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad voornamelijk de "windows System Cache" en de "Windows winsxs backup" die veel data bevatten...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...