Ga naar inhoud


Wall outlet rj45 icm rj11 aansluiten


Ga naar oplossing Opgelost door michaelangelo,

Aanbevolen berichten

Goede dag,

 

Ik heb enig tijd geleden een wall outlet voor mijn woonkamer gekocht met een aansluiting zowel voor internet als telefonie. Internet heb ik aangesloten gekregen, maar ik krijg met geen mogelijkheid mijn voip telefonie aangesloten. Ik heb hier een aparte cat 5e kabel voor gereserveerd. De rj45 aansluiting heeft een stekker met (1 t/m 4) getallen. Welke 2 moet ik nu gebruiken. Telefoon werkt perfect als ik het rechtstreeks koppel aan modem/router. Kan ik dit doormeten? Wie kan me hierbij helpen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar komen een pasr vragen bij kijken..

 

Je aangesloten telefoon.. Is dat een oude analoge telefoon? Of is het een DECT model of een échte VOIP telefoon?

 

1. Een oude analoge telefoon gebruik slechts 2 draden (rood/blauw). Deze monteer je op de middelste 2 contacten van de RJ45 of RJ11 connector. Dit toestel werkt uitsluitend op analoog signaal en zit op de modem/router op de POTS of FON1/FON2 aansluiting.

2. DECT is digitaal en werkt draadloos. Deze "registreer" je direct aan het basisstation. De aansluiting van het badisstation verder als 1.

3. VOIP is gewoon een techniek om Voice Over IP te versturen. Deze telefoons sluit je dus volledig RJ45 bedraad aan. Hetzij direct op een LAN poort van je modem/router, hetzij via een eigen LAN kabel die op een LAN poort van je modem/router wordt aangesloten. Soms hebben modem/routers hiervoor een specifieke LAN poort gereserveerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok duidelijk. Ik heb een Gigaset die ik mijn Ziggo modem/router moet pluggen. Via mijn meterkast is er al twee Cat 5 kabels naar mijn woonkamer getrokken. Mijn basis unit wil ik in de woonkamer hebben en dus niet in mijn meterkast naast mijn midem/router. Ik heb geprobeerd om het toestel met twee draden (blauw/wit-blauw) te verbinden, maar helaas krijg ik hierbij geen kiestoon. Op mijn wall outlet maak ik bij de RJ11 stekker gebruik van nr 2 en 3 om de kabels te verbinden. Wat doe ik toch fout?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

verkeerd gekableerd.Kijk eens goed naar de kleurencode aan beide kanten van je cat 5 die gebruikt wordt.Als de telefoon werkt rechtstreeks op het modem moet hij na verlenging ook werken als je de juiste drade gebruikt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat de RJ11 connector 1 op 1 zijn aan gesloten op de kabel 

Dit geld ook voor de RJ45 connector als  de  kleur volgorde in elke connector niet gelijk is

gaat het niet werken

Ik weet niet hoe de aansluiting in de wall outlet word gemaakt, daar kan het ook fout gaan

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eenvoudige test: een RJ11 past in een RJ45 "stopkontakt". Als de wall outlet goed is bedraad zou een telefoon aangesloten met een RJ11 moeten werken.

aangepast door FritsV

Mabo schotel 1,80 mtr op Astra1, Hotbird en Astra3

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar beste FritzV,

wat heeft hij daar aan?

 

extra vragen om Michelangelo te kunnen helpen ...

 

in de meterkast is daar de Cat5 met stekker of is daar ook een Contactdoos?

de RJ11 moet namelijk met de 2en3 pin bedraad naar die Phon uitgang van de router!!!

 

dat kan zoals ik schreef met een verloopstukkie

of zelf die CAT5 aanpassen met een RJ11 plug eraan (die kleur die catw in zijn afbeelding heeft)

 

in de woonkamer moet je altijd een verloop kabel RJ45<>RJ11 gebruiken naar het basis station

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar beste FritzV,

wat heeft hij daar aan?

 

extra vragen om Michelangelo te kunnen helpen ...

 

in de meterkast is daar de Cat5 met stekker of is daar ook een Contactdoos?

de RJ11 moet namelijk met de 2en3 pin bedraad naar die Phon uitgang van de router!!!

 

dat kan zoals ik schreef met een verloopstukkie

of zelf die CAT5 aanpassen met een RJ11 plug eraan (die kleur die catw in zijn afbeelding heeft)

 

in de woonkamer moet je altijd een verloop kabel RJ45RJ11 gebruiken naar het basis station

Vanuit mijn meterkast gaat er een Cat 5e kabel naar de woonkamer. Mijn internet gaat over een 2e Cat 5 kabel. Internet werkt goed. De Cat 5e kabel heb ik gereserveerd voor de telefonie, omdat deze er al lag. Deze heeft een 4 paar. Tot nu toe ben ik alleen aan het stoeien geweest met de paar blauw/blauw-wit. Hoe ik beide draadjes ook leg, krijg ik geen gehoor. Ik maak overigens gebruik van rj9 connectoren voor tekefonie. Dit is een 4 pins. Kan geen kwaad toch?

 

Hieronder vind je mijn wall outlet:

post-31445-0-62064600-1479378338_thumb.png

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom schrijf je in je topic rj11?

 

en wat heb je in de meterkast, ook zo'n wall socket?

 

p.s. de linker rj 45-10polig socket is toch met vier koperaders, dan moet je misschien gewoon eens de passende kleuren toevoegen aan de cat5 kant

aangepast door Tonskidutch

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

kijk gewoon welke twee kleuren er op pen twee en drie zitten in je router.

Volg deze kleuren naar de het vertrek in de meterkast.

Zie welke kleuren daar vertrekken naar de living.

 

sluit de telefoon aan op die kleuren of zorg dat deze kleuren op pen 2 en 3 terecht komen in je aansluiting.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De RJ9 is een headset aansluiting of vergis ik mij daarin, voor de kleuren onderste plaatje bekijken. (aangepast)

Dan kan ik er ook geen chocolade meer van maken.Dit slaat op bericht #15.

post-51681-0-26739700-1479383446.jpg

post-51681-0-58966200-1479384924.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...