Ga naar inhoud


Shanghai TYD Elecronic Technolog in router


stevie-v

Aanbevolen berichten

Ik merkte vandaag dat ik Shanghai TYD Elecronic Technolog zie staan in mijn router onder verbindingen weet iemand wat dit voor iets is.

Via wifi heeft hij een ip adres toegewezen gekregen en ik ben me er totaal niet van bewust wat dit voor connectie is?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Iets met een telefoon?

 

Blokkeer het in je router en kijk wat er niet meer werkt in huis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vreemde is dat hij een ip adres probeert te gebruiken wat ik als static ingesteld heb op een ander apparaat.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft een gebuur toevallig een slimme.wiffi thermostaat of zoiets ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het echt niet weten, hij staat er trouwens nu al enkele uren niet meer in dus ik hou het in de gaten ik weet niet wat het was of is.

Mijn WiFi is goed beveiligd dus connecten kan hij niet op mijn netwerk lijkt mij daarbij vind ik het vreemd dat hij een ip kiest wat static in mijn router staat.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Inmiddels duidelijk het was de telefoon van de poetsvrouw hahaha.

Haar telefoon gebruikte via WiFi hetzelfde ip adres als dat van mijn bekabelde Vu solo 4k wat ik static in had gesteld op VTI namelijk 192.168.0.103.

Inmiddels in de router dat ip adres ook maar vastgezet voor mijn Vu solo 4k via: Manually Assigned IP around the DHCP list (Max Limit : 128).

Ik dacht altijd dat als je via de Vu solo 4k in VTI een IP-adres vast had gezet de router dit niet meer vrij zou geven.

Blijkbaar moest het in de router dus ook nog even aangegeven worden.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uiteraard, de router is niet helderziend.

Had ik toch de goede link gelegd in bijdrage 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet echt een vermoeden waar ik het moest zoeken aangezien ze beiden hetzelfde ip adres gebruikte en ik van mening was dat het niet mogelijk zou zijn aangezien ik dat ip als static had gezet in VTI.

Wat gebeurt er dan eigenlijk als het ip twee keer uit word gegeven gaat dat storen op elkaar?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je alles toegewezen in router dus probleem is opgelost.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al zijn er routers waarbij dat niet nodig is die weten zelf of je een static ip toe hebt gewezen aan een apparaat zonder dat aan te geven in de router of zie ik dat verkeerd?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat kan je met elke router. Normaal gesproken deel je een reeks uit, in jouw geval dus 192.168.0.10 tot bijvoorbeeld 192.168.0.100. Als je dan een fixed ip adres wilt gebruiken neem je er een buiten deze reeks. Je dhcp server deelt immers die adressen uit en houdt zijn eigen database bij van wat er uitgedeeld is. Die weet dus niet dat jij een fixed adres hebt gebruikt in dezelfde reeks. Tenzij je dat adres markeert als niet gebruiken, of door deze te reserveren aan de hand van een mac adres.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je alles is me nu volledig duidelijk ik heb het ip adres gekoppeld aan het mac adres alles ziet er nu netjes uit.

De dhcp reeks van mijn router gaat van 192.168.0.2 tm 192.168.0.254 dat heb ik net even bekeken.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Wiz al min of meer aangaf. Beperk de ip range die je router uitdeelt.

 

Als je al je apparatuur vastzet op een ip adres boven 192.168.0.101 dan kun je bijvoorbeeld de dhcp range tussen 192.168.0.50 en 192.168.0.100 laten lopen. Het lijkt me sterk dat je dat allemaal bezet krijgt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles netjes in mijn router geordend ook meteen duidelijk namen gebruikt i.p.v. de soms vage namen die de router er zelf aan geeft.

Bepaalde dingen heb ik een vast ip gegeven zoals mijn Vu solo 4k en Vu solo V2 se en alles is nu duidelijk en overzichtelijk.

 

UPnP en WSP uitgeschakeld en nog enkele veiligheidsinstellingen aangepast.

Alles is nu netjes, veilig en overzichtelijk ook heb ik wat scans gedaan met Shields Up alles is is netjes stealth.

 

Voor mij is nu alles duidelijk en alles netjes en veilig ingesteld.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...