Ga naar inhoud


Zorin enig voordeel andere Linux distro's


Vogelzang

Aanbevolen berichten


  • 1 maand later...

op de distrowatch.com staat die redelijk hoog aangeschreven...

wat er mee kan is een klik verder te lezen...  (samba is er standaard niet in opgenomen, laatste release Zorin 12.1 dat is vervelend voor de beginner)

 

om een klein overzicht te geven van de gelijkwaardigheid met windows applicaties kun je dit lezen >klik<

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu ook Zorin op mijn pc en het werkt prima. nu heb ik een vraag in windows kon ik een snelkoppeling maken naar een map of een schijf kan dat ook in linux. en kan ik dubbelklikken ook veranderen een enkel klikken.

aangepast door Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

n.a.v. Tonskidutch heb ik Zorin12.1 gedownload en via een .iso schijf geprobeerd te installeren. Alles gaat goed t/m een prachtig meertje en daarna de vraag naar welke taal en installeren. Daarna een hardnekkig wit scherm. Paar maal geprobeerd maar helaas. Mijn oude Win7 image terugzetten lukte niet wegens een andere indeling op de SSD. Daarom maar weer Win7 met alles er bij opnieuw geïnstalleerd. Ik ga dit niet nogmaals proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat soort dingen wilt uitproberen kun je ook beter virtualbox (https://www.virtualbox.org/) gebruiken en zorin daar binnen installeren.

Bevalt je het niet dan kun je dat guest os dmv virtualbox gewoon weggooien en wat anders proberen.

Binnen virtualbox wordt er niets gesloopt van je host (primary) os.

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens de zeer beperkte reacties op mijn vraag ben ik afgegaan op de reactie vanTonskidutch van 26 mei 2017

 

"op de distrowatch.com staat die redelijk hoog aangeschreven...

wat er mee kan is een klik verder te lezen...  (samba is er standaard niet in opgenomen, laatste release Zorin 12.1 dat is vervelend voor de beginner)"

 

Dit als antwoord op Tonskidutch  "wat heb ik daarmee van doen".

Niets negatiefs naar hem maar het was voor mij een reden om het te gaan proberen. Hier niet gelukt dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 3 reacties die je zelf hebt ingebracht + de 5 antwoorden daarop bedoel je?

Zo ziet Zorin er uit draaiend in VirtualBox op een Dell XPS laptop die kUbuntu 16.04 draait.

 

 

Wegens de zeer beperkte reacties op mijn vraag ben ik afgegaan op de reactie vanTonskidutch van 26 mei 2017

 

post-44226-0-53193700-1497034834_thumb.png

aangepast door Catastrofus

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon de Ubuntu nemen met dit erop (als je zo verknocht bent aan windows7)

 

 

From Windows7Theme: Ubuntu Linux Windows 7 Theme is dedicated to the popular Linux OS distribution Ubuntu. This is a high resolution Windows 7 Theme which will fit very well into nearly all desktop and laptop screens with Windows 7 operating system. There are 10 background images of 1920 x 1200 widescreen resolution in the theme.

 

het theme (zeg maar de look and feel van de desktop) kun je op veel linux distro's plaatsen

 

voor die het wil testen : je kunt ook linux enkel opstarten van dvd of usb zonder een installatie

1) want je moet vooraf wel weten of het zich loont de harde schijf te laten partitioneren en dus je windows systeem eraf dondert alsook de rescue partities

2) je kunt ook elke linux distributie op je windows PC in een virtual machine starten met VMware of Virtualbox

 

een echte uitkomst voor oudere hardware, zelfs voor het gebruik van oude modems kun je met virtualbox aan de slag voor oude Operating Systems

en je PC blijft bruikbaar met het Courante Operating system dat je niet hoeft deinstalleren

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet verknocht aan Windows7. Win98SE was voor internet, e-mail en tekstverwerking voor mij goed genoeg maar helaas bij een nieuw moederbord in 2004 werkte dit alleen met Windows XP. Gezien de stop van support voor XP door een miljardenbedrijf dan maar over naar Windows7. Voor de rest aan OS dat hierna kwam tot op heden geen belangstelling.

Ik dacht een linux systeem dat toekomstvast was en look alike aan Windows7 eventjes makkelijk te installeren.

Dat is niet gelukt. Iedereen bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows is ook toekomst vast, maar je bedoelt gratis. Ik zou ook gewoon Ubuntu nemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf gebruik ik met veel tevredenheid ook Kubuntu (al een jaar nu). Sterker nog, heb helemaal geen Windows meer in huis. Dacht post 't nog ff ;)

aangepast door drMacFaulty

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...