Ga naar inhoud

Simkaart met NFC+ en OV

Delen

Aanbevolen berichten

Heb een nieuwe simkaart van Vodafone mogen ontvangen bij mijn Iphone.

NFC+ heeft, wat ik begrepen heb, bij een Iphone nog niet veel voordeel van wat je ermee kan doen.

Ook de mogelijkheid van de OV kaart is mij nog niet geheel duidelijk, ik maak 1 of 2 maal per jaar gebruik van openbaar vervoer/ trein.

Wat moet ik doen om gebruik te kunnen maken met de OV kaart mogelijkheid van de Sim.

• Like 2

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Zie http://www.volkskrant.nl/binnenland/leuk-zo-n-ov-app-maar-pasloos-leven-is-nog-mijlenver-weg~a4496258/

Leuk, zo'n OV-app. Maar pasloos leven is nog mijlenver weg

Ov-reizigers mogen dan sinds deze week met hun mobieltje kunnen inchecken, de plastic pasjes kunnen nog lang niet de prullenbak in. Er zijn technische obstakels en het is een hoop gehannes.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv en Poolse telewizja na kartę, (Conax module).
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Daarnaast is er hier IPTV van KPN (via NLE).
Mijn locatie: Utrechtse Heuvelrug

Link naar bericht
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Het een heel onzinjig idee, zo'n plastic cardje zit nooit zonder stroom, hoeft nooit zijn app up te daten.

maar zo'n app kan wel mooi controleren of je niet meer aflegd dan waar je voor betaald... En de telco's willen wel graag de betaling afhandelen, tegen betaling ;)

Zolang ik nog steeds mijn nieuwe aangeschafte tegoed via ideal moet ophalen bij een ov terminal, begrijpen ze er niets van.

Dan maar een businesscard van de ns

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vraag is ook, wil je je telefoon wel op sommige OV loacties te voorschijn halen?
Lees met enige regelmaat dat mensen van hun telefoon zijn beroofd kort na dat zij het OV hebben verlaten en in het OV hun telefoon zichtbaar hebben gebruikt. Zie die potentieële berovers al op een afstandje posten van de uitchek poortjes bij de metro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lees met enige regelmaat dat mensen van hun telefoon zijn beroofd kort na dat zij het OV hebben verlaten en in het OV hun telefoon zichtbaar hebben gebruikt.

Zie die potentiële berovers al op een afstandje posten van de uitcheck poortjes bij de metro.

Net zoals roofdieren bij een wildviaduct.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv en Poolse telewizja na kartę, (Conax module).
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Daarnaast is er hier IPTV van KPN (via NLE).
Mijn locatie: Utrechtse Heuvelrug

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door T90user
      Ik ben dom geweest, eind vorig jaar vond ik met behulp van Google een Nederlandse webshop die voor 23 euro een complete hands-free wired set aanbood. Ik stelde de aankoop uit omdat ik nu nog een i-phone 4 heb met een heel andere aansluiting. Onze auto, een Peugeot 807 uit 2006, heeft geen Bluetooth aan boord en de FM radio ontvangst van dat ding is ondanks een stripje in de voorruit in plaats van een buitenantenne zo goed dat ik die absoluut niet wil vervangen. Bovendien raak ik dan ook de erbij behorende display in de wagen kwijt.
      Belangrijker nog: als ik die i-phone voor radiodoeleinden wil inzetten MOET de houder bedraad zijn omdat dat mobieltje dan ook opgeladen moet blijvan, ik merkte thuis wel dat radiogebruik zo'n i-phone met een rotgang leeg trekt.

Nu heb ik in de auto al een keurige handsfree installatie zitten inclusief microfoon bij de bestuurder, alleen is die voor een "stupid-phone" van Nokia. Mijn hoop was dat het geschikt maken voor de i-phone 5 alleen zou inhouden dat ik de stekker die naar de Nokia cradle loopt eruit trek en daar in de plaats voor een i-phone cradle monteer, dus zelfde ingang aan dat ding zodat er verder niets hoeft te veranderen, alleen een andere houder met de juiste aansluitpunten voor zo'n i-phone.

Maar goed, ik was dom, heb de site niet opgeslagen waar die informatie zich bevond en kan nu niets meer vinden wat daarop lijkt. Ook als er ergens "wired" staat blijkt het als je verder leest niet zelden toch om bluetooth te gaan. En eigenlijk ook niets tweedehands op Marktplaats hoewel je dat wel zou verwachten omdat er hele kuddes mensen zijn die hun i-phone 5 zeker al voor iets moderners zullen hebben ingeruild. Ik ben echter ook helemaal niet thuis in deze materie dus de simpele vraag: wat te doen? Ik zie wel peperdure complete installaties aangeboden worden maar zit er niet op te wachten de halve auto te slopen om de bestaande spullen te vervangen door wat in feite dezelfde spullen zijn. Want of je nu een Nokia of een i-phone 5 neemt, de microfoon, de voedingskabel en de audio in- en audio-uit rommel die bedraad naar de bestaande radio lopen kunnen  in wezen niet verschillend zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
    • Door Tonskidutch
      zoals in de titel reeds geschreven;
      Welke versie loopt op de iPhone 4 met  iOS 7.1.2 ?

had al wel enkele suggesties op bing gevonden
      betreffende het Topic
      maar niet met de juiste info betreffende de iPhone model en iOS versie t.o.v. de Sype versie

of bepaald de skype server of dat nog kan?

rutsch voorzichtig vanavond en vannacht opdat je hoofd morgen nog heel is

• Door winwiz
      Alle recente Apple producten krijgen een update:

iOS 9.2
      Mail Drop in Mail om grote bijlagen te versturen 3D Touch-ondersteuning in iBooks, zodat u met ‘peek’ en ‘pop’ pagina’s kunt bekijken vanuit de inhoudsopgave, uw notities en bladwijzers en zoekresultaten binnen een boek Luisteren naar een audioboek in iBooks terwijl u door uw bibliotheek bladert, andere boeken leest of in de iBooks Store kijkt iPhone-ondersteuning voor de USB-camera-adapter om foto’s en video’s te importeren De stabiliteit van Safari en Podcasts is verbeterd Oplossing voor een probleem waardoor e-mailbijlagen ontoegankelijk waren voor sommige gebruikers met POP-e-mailaccounts Oplossing voor een probleem voor sommige gebruikers waardoor bijlagen in e-mail de tekst overlapten Oplossing voor een probleem waardoor Live Photos mogelijk werd uitgeschakeld na het terugzetten van een eerdere iCloud-reservekopie Oplossing voor een probleem waardoor er in Contacten mogelijk geen zoekresultaten werden weergegeven Oplossing voor een probleem waardoor in Agenda mogelijk niet alle zeven dagen zichtbaar waren in de weekweergave Oplossing voor een probleem waardoor het scherm in Camera op de iPad mogelijk zwart was bij het opnemen van video Oplossing voor een probleem waardoor de Activiteit-app mogelijk instabiel werd tijdens het bekijken van de dag waarop de zomertijd begint of eindigt Oplossing voor een probleem waardoor gegevens mogelijk niet zichtbaar waren in Gezondheid Oplossing voor een probleem waardoor Wallet-updates en meldingen op het toegangsscherm mogelijk niet werden weergegeven Oplossing voor een probleem waardoor na het bijwerken van iOS een wekker mogelijk niet afging Oplossing voor een probleem waardoor sommige gebruikers niet konden inloggen in Zoek mijn iPhone Oplossing voor een probleem waardoor sommige handmatige iCloud-reservekopieën niet werden voltooid Oplossing voor een probleem waardoor bij gebruik van het iPad-toetsenbord per ongeluk de tekstselectiemodus kon worden geactiveerd Het toetsenbord reageert beter bij gebruik van snel antwoorden Verbeterde invoer van leestekens op de 10-key Chinese toetsenborden (pinyin en streken) met een nieuwe, uitgebreidere weergave van leestekensymbolen en betere suggesties Oplossing voor een probleem op cyrillische toetsenborden waarbij Caps Lock werd ingeschakeld tijdens het typen in webadres- of e-mailvelden Diverse verbeteringen in ‘Toegankelijkheid’  
      OSX 10.11.2
      The OS X El Capitan 10.11.2 update improves the stability, compatibility, and security of your Mac.
      This update:
      -Improves Wi-Fi reliability -Improves the reliability of Handoff and AirDrop -Fixes an issue that may cause Bluetooth devices to disconnect -Fixes an issue that prevented Mail from deleting messages in an offline Exchange account -Fixes an issue that prevented importing photos from an iPhone to a Mac using a USB cable -Improves iCloud Photo Sharing for Live Photos  
      TVOS 9.1 (voor AppleTV 4)
      In ieder geval ondersteuning voor remote vanaf iPhone  
      wachOS 2.1

Kortom, ik ben weer even onder de pannen
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      voor de iphone en ipad, is ios 9 officieel beschikbaar.
      Meer info op: http://www.a-n-v.be/135590/ios-9-nu-beschikbaar/
    • Door winwiz
      Deze versie bevat oplossingen voor problemen, grotere stabiliteit en verbeterde prestaties voor de iPad 2 en de iPhone 4s.
    • Door winwiz
      Apple gaat iOS 8.1 op maandag 20 oktober beschikbaar stellen. Dit werd bekendgemaakt tijdens Apple’s grote media-evenement. De iOS 8.1-update voegt voor Amerikaanse iOS-gebruikers de betaaldienst Apple Pay toe. Het is ook te verwachten dat Apple met iOS 8.1 een aantal van de bugs in iOS 8.0.2 zal oplossen

http://www.iculture.nl/ios-8-1-beschikbaar-maandag-20-oktober/
    • Door sattv4iedereen
      Hi,
      ik heb wel al vernomen,dat skype niet het ideale voip programma is van leden hier wegens het gesloten gebruik,maar ik gebruik het uit noodzaak.
      Helaas merk ik op,dat als je,je aanmeld via een mobiel toestel,tablet,smartphone,iphone e.a.,en zich daarna afmeld,dit niet goed is doorgegeven.Meestal blijven die personen gewoon als online staan,terwijl ze eigenlijk offline zijn.Bij sommige van mijn contact personen hebben dat ook op laptop.
      Zijn er nog personen die met dit probleem zitten?
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.