Ga naar inhoud


Waar vind ik een "Cradle" voor de i-phone 5 /5S


T90user

Aanbevolen berichten

  • Moderator
Op 26-2-2018 om 03:23 zei T90user:

Ceesv bijvoorbeeld, jij was toch een van de mensen die mijn kritiek op het verdwijnen van voor mij belangrijke middengolfzenders bekritiseerde met de mededeling dat ik dat dan maar via de telefoon moest gaan doen? Nu neem ik je voorstel serieus en is het nu ineens onredelijk dat ik dat dan wel met de goede geluidskwaliteit van de vioer speakers in mijn wagen wil realiseren?

Ik herken mij hier niet in, ik mis de middengolf op mijn reizen in Europa, en heb tot zover ik mij herinner altijd  aangegeven dat ik de afschakeling van middengolf zenders afkeur.

Daar waar anderen aangaven dat je dan maar internet radio in de auto moet gebruiken het ik altijd aangegeven dat ik uit ervaring weet dat e nog onvoldoende dekking is, bijvoorbeeld in Frankrijk.

Mijn opmerking over de craddle is, dat tot zover ik weet de Nokia alleen telefoon gesprekken weergeeft en geen streaming audio internet radio.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

7 uur geleden zei ceesv:

Ik herken mij hier niet in, ik mis de middengolf op mijn reizen in Europa, en heb tot zover ik mij herinner altijd  aangegeven dat ik de afschakeling van middengolf zenders afkeur.

Daar waar anderen aangaven dat je dan maar internet radio in de auto moet gebruiken het ik altijd aangegeven dat ik uit ervaring weet dat e nog onvoldoende dekking is, bijvoorbeeld in Frankrijk.

Mijn opmerking over de craddle is, dat tot zover ik weet de Nokia alleen telefoon gesprekken weergeeft en geen streaming audio internet radio.

 

Mijn excuses, dan haal ik je met een andere moderator door elkaar. Ik laat het even naamloos wat dat betreft. Dom van mij, nogmaals excuses.

 

Feit is dat ik wanneer ik niet in Nederland ben, ik doorgaans in Roemenië onderweg ben en daar heb je niets aan een telefonische internet radio verbinding, althans niet in de delen van het land waar ik met name benomdat je dan door de Karpaten rijdt, een bergketen die als een cirkel om het hart van het land ligt. Zelfs ons dorp is lange tijd buiten bereik van mobiele telefoon geweest totdat ze er uiteindelijk een paal voor wegzetten. Mobiel bellen was tot op dat moment een kwestie van 5 km naar het volgende dorp rijden.

 

Feit blijft natuurlijk wel dat het apart gaan monteren van luidsprekers voor audio weergave van radio via i-phone niet echt voor de hand ligt als je een mooi klinkend stereo systeem van 4 speakers in je auto hebt zitten. Overigens is onze personenauto hier niet dezelfde als de camper waarmee ik in Roemenië rondrijd dus is het sowieso een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-3-2018 om 18:20 zei Tonskidutch:

al dat handsfree geleuter is nergens voor nodig

je moet op de weg letten

na een klingelsound gewoon de parkeerplaats op en terugbellen wat je net gemist hebt

 

NIETS is zo dringend dat je je eigen leven met telefoon geleuter tijdens het rijden in gevaar brengt

dan ben je nog goedkoper uit ook

 

dat zogenaamd multitasking is de grootste onzin en kolder, zo ook handsfree

de tests zijn ook reeds voltrokken door de ADAC met mensen die ook bij Handsfree bellen helemaal de blik op de weg verliezen

entameer maar eens een boos gesprek met hen...

knal

 

Klinkt lekker, de eerste keer dat ik met een Sony mobieltje (de maat van een kleine koelkast) op pad was, was ik onderweg van Wenen naar Györ op de M1 snelweg. Dus ik nam de eerste de beste afslag van die snelweg om mijn rinkelende telefoon (die in mijn bagage zat) te beantwoorden. Leuk: toen ik klaar was bleek dat er wel een afrit van maar GEEN oprit terug op de snelweg richting Budapest was. Ik zat midden in het boerenland, geen wegwijzers en na een tijdje zelfs zandwegen. Ook geen mensen of huizen om iets te vragen, alleen boeren akkers. Ik heb een aardig eindje moeten zoeken (met de zon als enig oriëntatiemiddel) voordat ik een plek vond waar ik ergens een stuk verderop de snelweg weer mee terug kon vinden. Heeft me zeker een uur of drie extra rijden gekost!

 

Het is zoals zo vaak: je kunt met veralgemeniseerde meningen komen die wellicht 9 van de 10 keer kloppen maar nét die éne keer....

 

Overigens, ik vind dat handsfree kritiekgeleuter volslagen onzin. Zelfs het handsfree gebeuren want iedereen die een mobieltje heeft weet op gevoel waar de groene toets zit als er iemand belt. Kijken naar het ding is alleen nodig als je zelf iemand belt, antwoorden kun je zonder naar het ding te kijken. Dus feitelijk zou je handsfree BELLEN moeten verbieden maar net beantwoorden van een telefoon helemaal niet strafbaar moeten stellen.

 

Je hoort dan wel smoezen als "het zou afleiden" maar als dat zo is zou je ook geen medereizigers in je auto mogen hebben of in elk geval hen een spreekverbod moeten opleggen. Of "je moet twee handen aan het stuur hebben" maar dan zou het eten van een appeltje of het bedienen van je autoradio ook strafbaar moeten zijn.

 

Nee, we leven in een rare gemakzuchtige wereld wat mij betreft. Vanuit een rijdende auto iemand bellen heb ik nog nooit aangedurfd, ook niet toen ik een werkende handsfree-kit had. Antwoorden kan gevaarloos hoe dan ook.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een schoonmoeder op de achterbank kan veel gevaarlijker zijn voor je concentratie en rijkunsten.:D

 

Mijn vorige wagen had een aux ingang voor het inpluggen van een audio bron, in mijn huidige wagen is die weer verdwenen, in ruil voor een USB connector.

35 jaar geleden had ik voor de huurwagens in America een dummy audio cassette die een aux ingang simuleerde.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat m'n pa wel eens gewild zou hebben dat die kids niet achterin gezeten hadden

maar een schoonmoeder lijkt me nog erger :grin:

 

het blijkt bij de analyse van de kijkrichting van uw ogen tijdens een telefoongesprek dat een op de vier mensen niet meer de achterspiegel of zijspiegels controleren

ook de overheid weet dat maar die lullen zelfs tijdens het ...

https://www.fcc.gov/consumers/guides/dangers-texting-while-driving

p.s.

ik zit je enkel te stangen T90

je moet de geneugten en voordelen van nieuwe techniek gebruiken en niet wegstrepen

 

ik zou een nieuwe DAB+ radio nemen in de auto :grin:

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep meegaan met je tijd. Leeftijd is geen excuus! 

 

Ik heb me net kostelijk vermaakt bij het volgende programma. 

 

http://www.tvgids.nl/de-wereld-volgens-80-jarigen-nooit-te-oud-om-te-leren/artikel/189131/?cookieoptin=true

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even terug te gaan naar de basisvraag. Hoe kan ik een iPhone 5 of hoger aansluiten op een autoradio van voor het smartphone tijdperk. Met een kabeltje zal niet lukken hebben we vastgesteld. Ik begrijp ook dat er middengolf radio van de iPhone naar de FM autoradio moet kunnen. 

Voor dit doel zijn er FM radio transmitters voor o.a de iPhone. Het is een BT carkit die via BT verbinding maakt met de iPhone. Vervolgens als je wilt bellen of gebeld word start dat ding een kleine FM zender naar je autoradio waarbij het station waar je op dat moment naar luistert word weggedrukt en het gesprek via de radio luidsprekers word weergegeven.

Om te voorkomen dat de iPhone batterij het snel opgeeft kan je een 5v usb adapter voor de sigarenaansteker aanschaffen. Koop een exemplaar dat min 2A levert  en stop hier het normale laadkabeltje in van de iPhone.  Ik kan een link neerzetten maar denk dat dit niet de bedoeling is ivm reclame, dus google op "iphone fm zender carkit". Alles bij elkaar ben je een paar tientjes kwijt. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind net een oud youtube filmpje van een oud product (niet meer te koop dus geen reclame) maar het laat heel goed zien hoe het werkt wat ik hierboven beschreven heb. Die huidige carkits werken hetzelfde en zijn ook handiger in gebruik. Succes. 

 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nadeel voor iemand die steeds in een andere regio rijdt is dat je steeds weer een lege frequentie moet zoeken.

 

Nog een probleem is dat je buurman bij het stoplicht kan meeluisteren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er geen ervaring mee ceesv maar het lijkt me dat het vermogen van het zendertje zo laag is dat het niet buiten de auto komt anders ga je er niet zo heel veel van verkopen lijkt me :-) 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De antenne van je eigenautoradio zit in ieder geval buiten je auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vandaag op een rit van 600 km op de Autobahn eens gekeken hoe streaming gaat, Classicfm.nl was 99 % van de tijd prima te beluisteren.

Mijn auto kan het geluid van de stream weergeven via een bluetooth koppeling met de boordelektronica.

De kwaliteit van het audio was prima.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...