Ga naar inhoud


Waar vind ik een "Cradle" voor de i-phone 5 /5S


T90user

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei T90user:

alle vijf de Kleefse zenders van de WDR ook binnen onze stad (sterk door hoge gebouwen en Reichswald afgeschermd) nog overal kan ontvangen

 

Ik was in de veronderstelling dat je wat modernere techniek in huis (auto) wilde halen. Iphone, internet radio, streamen naar een moderne autoradio.

 

https://www1.wdr.de/unternehmen/der-wdr/serviceangebot/digitalradio/webradio-100.html

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor de ingang van de cd wisselaar die hebben alle rd 4 radio's op de radio zitten, maar zijn in de boordcomputer ( de BSI)   niet ingeschakeld, als een bv een Yatour neemt, die kan zo op de cd wisselaar ingang van de radio aangesloten worden met de juiste kabel echter dan werkt de cd wisselaar ingang nog niet , deze moet dan aangezet worden door de dealer of een handige hobbyist.

aangepast door henkvd1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Psychosammie:

 

Ik was in de veronderstelling dat je wat modernere techniek in huis (auto) wilde halen. Iphone, internet radio, streamen naar een moderne autoradio.

 

https://www1.wdr.de/unternehmen/der-wdr/serviceangebot/digitalradio/webradio-100.html

 

 

 

Je creëert een tegenstelling die er niet is. Voor mij gaat het om RADIO en met name om het radio-aanbod waarvan ik kon genieten totdat ze het nodig vonden om middengolf- en kortegolf zenders om zeep te helpen. Ik zie die i-phone dus als een middel om wat mijn autoradio niet meer kan ontvangen toch terug te krijgen. Ik heb geen enkele illusie m.b.t. internet radio, thuis heb ik een maar liefst 270 Mb/sec internet aansluiting en toch valt de Deutschlandfunk en vooral de BBC World Service via mijn Philips Streamium Internet radio ontvanger met regelmaat uit ondanks het feit dat de ontvanger met een internet kabel aan het modem hangt en dus niet onder de snelheidslimitaties die WiFi eigen is valt. Het moet wel gaan om het overbelast zijn van die specifieke URL's.

 

Ik zou dus wel gek zijn om voor de ontvangst van de door mij meest beluisterde zenders als WDR5 en WDR4 op internet-radio over te schakelen. Maar goed, dat geldt uiteraard alleen voor Oost Nederland, als ik elders ben kan ik niet zoals voorheen op bijvoorbeeld de Deutschlandfunk of BBC World Service op 540 of 648 kHz overschakelen en het is dat gemis waarvoor ik compensatie zoek, niet om eens uitgebreid vanuit de auto te gaan telefoneren. Wat voor de een vooruitgang is kan voor de andere een fors verlies betekenen, en het is dat verlies waarvoor ik dit alles wilde doen.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei henkvd1:

Voor de ingang van de cd wisselaar die hebben alle rd 4 radio's op de radio zitten, maar zijn in de boordcomputer ( de BSI)   niet ingeschakeld, als een bv een Yatour neemt, die kan zo op de cd wisselaar ingang van de radio aangesloten worden met de juiste kabel echter dan werkt de cd wisselaar ingang nog niet , deze moet dan aangezet worden door de dealer of een handige hobbyist.

 

Zoals je op de afbeelding die ik plaatste kunt zien maakt de CD speler gewoon deel uit van het toestel zelf - nogmaals, ik spreek NIET van een aparte wisselaar maar van gewoon een CD speler. Ik ga ervan uit dat het ding werkt alhoewel ik moet toegeven dat ik er in de driekwart jaar dat ik die auto bezit nog nooit gebruik van maakte. Ik ben niet zo'n liefhebber van muziek-in-blik en laat me liever verrassen door wat ik op de radio te horen krijg. Maar ik zal de komende sagen eens een CD'tje mee naar de auto nemen om te zien of de in de radio ingebouwde speler werkt. Was gewoon nog niet op het idee gekomen dat dat wel eens niet zo zou kunnen zijn...

 

PS: ik kreeg zojuist een prima tip m.b.t. een bedrijf dat die dingen voor weinig geld inbouwt. Zie nu ook in hun informatie dat ik het verkeerd begrepen heb m.b.t. die CD-wisselaar (dus dat je ook al heb je een CD speler in de autoradio ingebouwd zitten er ook nog een optie is om daarbovenop nog een externe CD wisselaar achterop aan te sluiten en dat het om die aansluiting gaat dei dan door de dealer geactiveerd moet zijn). Sorry, ik was niet op het idee gekomen dat mensen als ze al een CD speler hadden nog de moeite zouden doen om nog een aparte CD-wisselaar aan hun systeem toe te gaan voegen. Het idee ken ik wel maar alleen met betrekking tot autoradio's die geen CD speler hebben. Weer wat bijgeleerd ;)

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei T90user:

Voor mij gaat het om RADIO en met name om het radio-aanbod waarvan ik kon genieten

 

Ik zou denken dat het om het programma gaat en niet het medium waarover het programma tot jou komt. Internet radio is dan de toekomst.

 

13 uur geleden zei T90user:

via mijn Philips Streamium Internet radio ontvanger met regelmaat uit ondanks het feit dat de ontvanger met een internet kabel aan het modem hangt en dus niet onder de snelheidslimitaties die WiFi eigen is valt.

 

Ik zou de problemen eerder zoeken in die Streamium. Dat ding is uit de kleitabletten tijd. Wifi is geen enkele beperking voor internet radio gezien de beperkte benodigde bandbreedte. Mijn vriendin luistert naar internet radio op onze Yamaha versterker terwijl ze op haar laptop aan het werk is en ik boven werk op mijn PC en luister naar muziek van de NAS. Dit alles via Wifi zonder enige onderbreking.

 

Uiteraard kan ik niet garanderen dat internet radio via een telefoon naar een autoradio vlekkeloos werkt maar ik zou wel een toekomstvaste oplossing kiezen. Mijn TomTom heeft nu al een ingebouwde SIM kaart voor verbinding met de TomTom servers. Autoradio's met internet radio is maar een kleine stap, als ze al niet bestaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Psychosammie:

 

Ik zou denken dat het om het programma gaat en niet het medium waarover het programma tot jou komt. Internet radio is dan de toekomst.

 

 

Ik zou de problemen eerder zoeken in die Streamium. Dat ding is uit de kleitabletten tijd. Wifi is geen enkele beperking voor internet radio gezien de beperkte benodigde bandbreedte. Mijn vriendin luistert naar internet radio op onze Yamaha versterker terwijl ze op haar laptop aan het werk is en ik boven werk op mijn PC en luister naar muziek van de NAS. Dit alles via Wifi zonder enige onderbreking.

 

Uiteraard kan ik niet garanderen dat internet radio via een telefoon naar een autoradio vlekkeloos werkt maar ik zou wel een toekomstvaste oplossing kiezen. Mijn TomTom heeft nu al een ingebouwde SIM kaart voor verbinding met de TomTom servers. Autoradio's met internet radio is maar een kleine stap, als ze al niet bestaan.

 

Tja, "toekomstvast" klinkt leuk maar "hedenvast" is waar het om gaat. Die Streamium is NIET het probleem, ook op mijn Apple i-phone app kun je vaker niet dan wel de BBC World Service ongestoord beluisteren. Op zich niet onlogisch, als je muziek wilt beluisteren zijn er vele duizenden keuzes maar voor meer serieuze informatieve radio zenders is het aantal keuzes beperkt. Dus kan ik me voorstellen dat juist die URL's snel overbelast worden als er van de kant van de verbreider niet genoeg capaciteit wordt ingezet. Probeer het anders zelf maar eens! Zet BBC Worls Service maar eens op verschillende momenten aan op je internet radio en kijk maar hoe vaak je geen verbinding krijgt! Bij muziekzenders maak je dat nauwelijks mee maar ik ben nu eenmaal geen muziekluisteraar in de auto, het ritme van de muziek wiegt me eerder in slaap.

 

Een TomTom of iets vergelijkbaars heb ik niet, heb ik ook vrijwel nooit nodig. Zelfs de weg naar Roemenië heb ik de laatste 20 jaar zo vaak gereden dat ik hem dromen kan. De laatste keer dat ik een adres op die manier moest vinden is alweer meer dan twee jaar geleden. En dan kies ik gewoon Google maps op mijn PC en druk ik met de printer het laatste stukje af (kaartje van de wijk waarin het betreffende straatje ligt). Dat is voor mij ruim voldoende. Ik hoef niet zo nodig alles te hebben wat er maar te koop is. Bovendien kan ik niets moderners voor mijn auto kopen en heb ik het geld niet om een modernere auto te kopen waar wel iets nieuwers in zit of in past.

 

Leven met de middelen die je hebt is ook een wijze van leven, voor mij goed genoeg.

 

O ja, wat die WiFi opmerking betreft, dat vermeldde ik alleen om duidelijk te maken dat het niet om interferentie door een WiFi van de buren op hetzelfde kanaal gaat, niet omdat ik dacht dat de snelheid van WiFi het niet zou redden. Want uiteraard gebruik ik met de i-phone altijd WiFi en gedraagt die zich niet anders dan de bedrade Streamium. Waarom dat trouwens nu ook weer afgekaaid moet worden is me niet duidelijk, het ding heeft een probleem met wat te vervangen diodes maar doet het verder prima. Ik ben niet zo'n koop-a-holic die vindt dat niets goed genoeg is en alles alsmaar vervangen moet worden. Dat is niet alleen slecht voor mijn portemonnee maar ook verwoestend voor ons milieu. Ik wil graag dat er ook nog iets voor onze kleinkinderen overblijft. Helaas denkt niet iedereen zo.

 

14 uur geleden zei henkvd1:

Volgens mij zitten we nu op de goede weg.

 

Klopt, dank je Henk. Ik kwam er bij het uitnemen van de radio trouwens achter dat het toch geen Becker maar een Blaupunkt is! Van achter gezien links lopen twee ronde kabels en volgens degene die me hielp zou dat toch betekenen dat er ergens in die wagen een CD-wisselaar verstopt zit. Ben hem nog niet tegengekomen maar het belang is dat die radio dan dus vrijgeschakeld zou zijn en ik op korte termijn naar die installateur kan (momenteel nog even niet omdat ik als mantelzorger voor mijn vrouw nog niet weg kan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

TomTom is natuurlijk een beetje off-topic maar ik gebruik hem dagelijks voor woon/werk verkeer. Uiteraard niet omdat ik anders de weg niet kan vinden maar dat ding geeft me dagelijks alternatieve routes bij files en/of ongevallen en waarschuwt bij snelheidscontroles. Dus voor mij was het die vernieuwing wel waard, ik heb mijn geld er al lang uit!

 

En wat je portemonnee betreft, je kan het niet meenemen. Je laatste pak heeft geen zakken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Psychosammie:

TomTom is natuurlijk een beetje off-topic maar ik gebruik hem dagelijks voor woon/werk verkeer. Uiteraard niet omdat ik anders de weg niet kan vinden maar dat ding geeft me dagelijks alternatieve routes bij files en/of ongevallen en waarschuwt bij snelheidscontroles. Dus voor mij was het die vernieuwing wel waard, ik heb mijn geld er al lang uit!

 

En wat je portemonnee betreft, je kan het niet meenemen. Je laatste pak heeft geen zakken.

 

Klopt helemaal hoor Psychosammie. Alleen hebben wij als 65+-sers uiteraard een heel ander leven. Het gaat niet om wat je mee kunt nemen maar wat je je moet ontzeggen als je grotere uitgaven doet die niet strict noodzakelijk zijn. We leven voor ons doen een best prettig en comfortabel leven maar dat is omdat we er een beetje een sport van maken om geen dingen te vervangen die misschien niet het neusje van de zalm zijn maar nog wel aan onze belangrijkste eisen voldoen. Waarom 1200 euro uitgeven voor twee bankstellen als je iets voor 60 euro kunt vinden dat er nog goed uitziet? (enkele maanden geleden).

 

En ja, ik zie je niet antwoorden op mijn argumenten m.b.t. het milieu. Ik wil erg graag dat de generatie van mijn kleinkinderen het ook nog een beetje goed krijgen en dat doe je nu eenmaal niet door rücksichtslos alles maar te vervuilen en qua grondstoffen gewoon op te maken zoals deze generatie meent te moeten doen. "Ikke ikke ikke en wie na mij komt die kan stikke". Waarschuwingen over snelheidscontroles heb ik niet nodig omdat ik me altijd aan de toegestane snelheid houd, levenslang zo gedaan, dus zelfs dat is trouwens geen TomTom voordeel voor mij. Waarom zou ik ook, afgezien van iets als een doktersafspraak heb ik niet zoveel momenten dat ik ergens precies op tijd moet zijn. Ga ik gewoon ruimschoots op tijd weg. Overigens, mijn mobiele telefoon staat altijd uit tenzij ik onderweg ben (vervanging voor praatpalen ANWB voor als er iets mis is). Vaste telefoon thuis is goed genoeg en als ik ergens de stad voor in ga wil ik niet midden op straat hoeven staan OH-en, als het belangrijk is dan bellen ze een uurtje later nog wel een keer.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei T90user:

We leven voor ons doen een best prettig en comfortabel leven maar dat is omdat we er een beetje een sport van maken om geen dingen te vervangen die misschien niet het neusje van de zalm zijn maar nog wel aan onze belangrijkste eisen voldoen. Waarom 1200 euro uitgeven voor twee bankstellen als je iets voor 60 euro kunt vinden dat er nog goed uitziet?

 

Tja, dat is een levenshouding. Onze vaatwasser is stuk, repareren is geen optie meer. Dus komt er een nieuwe die de resterende tijd op de vloer projecteert en met de telefoon te besturen is. Heb ik dat nodig? Nee! Wil ik het hebben? Ja!

 

2 uur geleden zei T90user:

En ja, ik zie je niet antwoorden op mijn argumenten m.b.t. het milieu.

 

Milieu is een hoax. Ons enige probleem is een wereldwijde overbevolking. Zou een mooi discussie topic kunnen zijn. Hoe zou Nederland eruit zien als we nog maar 10 miljoen inwoners hebben en hoe zouden we dat kunnen bereiken? Je zou eens moeten bedenken welke problemen er dan in 1 keer niet meer zijn

 

2 uur geleden zei T90user:

Ik wil erg graag dat de generatie van mijn kleinkinderen het ook nog een beetje goed krijgen

 

Ik doe niet aan kinderen. Bewuste keuze.

 

2 uur geleden zei T90user:

Waarschuwingen over snelheidscontroles heb ik niet nodig omdat ik me altijd aan de toegestane snelheid houd

 

Ik niet altijd maar net voordat ik deze Tomtom kocht reed ik 's avonds rond 11 uur netjes 80 op een N weg. Had ik blijkbaar een bord werkzaamheden gemist. Dat is 30 km te hard en bij werkzaamheden is de bekeuring dubbel. Van dat bedrag kan je 2 Tomtom's kopen. Er is heel veel protest geweest want er waren daar al een half jaar geen werkzaamheden meer maar het bord stond er wel he. Niemand kreeg zijn geld terug maar wel de toezegging dat er niet meer gecontroleerd zou worden. Hoe krom wil je het hebben? Mijn Tomtom waarschuwt voor dit soort fratsen en geeft ook de maximum snelheid aan. Dit kan jou overigens ook overkomen.

 

2 uur geleden zei T90user:

mijn mobiele telefoon staat altijd uit

 

Die snap ik dan weer niet. Als je op de kleintjes moet letten kan je beter je vaste lijn eruit knikkeren. Mijn schoonouders doen dat ook, die zijn bijna nooit te bereiken want als ze weggaan vergeten ze om hem aan te zetten. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn vader dan veel meer met zijn tijd mee gaat. Bijna 84, scheurt nog op zijn scooter, moderne PC met scanner en foto apparatuur en een mobiel die altijd aan staat :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Psychosammie:

Die snap ik dan weer niet. Als je op de kleintjes moet letten kan je beter je vaste lijn eruit knikkeren. Mijn schoonouders doen dat ook, die zijn bijna nooit te bereiken want als ze weggaan vergeten ze om hem aan te zetten. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn vader dan veel meer met zijn tijd mee gaat. Bijna 84, scheurt nog op zijn scooter, moderne PC met scanner en foto apparatuur en een mobiel die altijd aan staat :grin:

 

Je hebt het volste recht op je eigen mening en houding, daar heeft weerwoord geen zin.

Wat telefonie betreft, daar verschil ik dramatisch van mening met je maar uiteraard heeft dat met eigen omstandigheden te maken. Sinds mobiele telefonie bestaat is voor ons gebleken dat het alleen maar voor onzekerheden zorgt. Vroeger als je iemand belde (op een vast nummer dus) dan werd er opgenomen als degene die je wilde spreken thuis was. Niet opgenomen = niet thuis. Simpel. Je mocht je telefoon ook niet voor langere tijd van de haak laten, dan belde de telefoniste je met het verzoek om de hoorn weer op de haak te leggen. Kennelijk zorgde dat voor problemen in de centrale.

 

Nu is het zo dat ik 9 van de 10 keer ofwel de boodschap krijg dat degene die ik ben niet bereikbaar is, danwel de optie om een voicemail bericht in te spreken. Het aantal mensen dat voortdurend thuis bereikbaar is is enorm gedaald. En vaak als je vraagt komen er dan smoesjes van "mijn batterijtje was leeg" tot "ik was iets aan het doen waarbij ik niet gestoord wilde worden".  Dus qua bereikbaarheid lijkt het allemaal prachtig maar is het vaak het omgekeerde.

 

Van mijn kant uit: mijn vrouw heeft altijd angstproblemen gehad, is er ook in therapie voor geweest. Dat houdt in dat een mobiele telefoon een ellende is: als het ding afgaat wanneer ik net bij de kassa in de winkel sta is het dilemma: ben ik onbeschoft door het ding toch op te nemen of maak ik mijn vrouw dodelijk ongerust door niet meteen te antwoorden waardoor ze meteen denkt dat er iets ergs is gebeurd? Enkele jaren geleden wilde een van mijn dochters eens "lekker bijpraten" nadat ik een langere tijd in Roemenië had gezeten. We zouden daarvoor een lange stadswandeling gaan maken. Klonk heel leuk maar het werd een paar uur toehoren, ze werd voortdurend op dat mobieltje gebeld, kon het vanwege haar werk niet uitzetten maar het betekende wel dat we feitelijk nauwelijks tijd hadden om met elkaar te praten.

 

En dan de verslaafdheid aan die rotzooi: vroeger als ik met de trein naar Amsterdam ging had je 9 van de 10 keer wel een gezellig gesprekje met iemadn die in dezelfde coupé zat. Nu zit je tegen een muur van zombies aan te kijken en dan heb je nog geluk want als er wat kakelaars tussen zitten dan mag je tig halve gesprekken mee aanhoren.

 

Nee, die "brave new world" kan mij gestolen worden. Maar goed, 't  Is de leeftijd zullen we maar zeggen..."

 

PS: de vaste telefoon maakt deel uit van mijn Ziggo abonnement, dat is niet alleen veel minder duur dan KPN maar bovendien is heen en weer naar Roemenië bellen (wat hier veel gebeurt) van vast naar vast beduidend goedkoper dan van mobiel naar mobiel. Dus het wordt zeker niet goedkoper als ik die vaste lijn eruit zou gooien.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feest is nog niet over, de shop waarnaar ik verwezen ben laat achteraf toch weten dat ze niet aan de benodigde hardware kunnen komen maar ze waren wel zo aardig om me naar een Rotterdams adres te verwijzen dus daar is nu een aanvraag naar toe. Ik kan daar overigens wel voor 30 euro een kabelsetje kopen om radio mee door te sturen en tevens de i-phone op te laden tijdens het rijden dus voor een deel is het al OK. Alleen voor tevens handsfree met het ding kom je ineens boven de 100 piek en dat is wel wat prijzig, zo vaak zijn we nou ook weer niet onderweg. Enfin, ik laat van me horen zodra het op een of andere manier geklaard is, zij het met of zonder handsfree doorgifte.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

al dat handsfree geleuter is nergens voor nodig

je moet op de weg letten

na een klingelsound gewoon de parkeerplaats op en terugbellen wat je net gemist hebt

 

NIETS is zo dringend dat je je eigen leven met telefoon geleuter tijdens het rijden in gevaar brengt

dan ben je nog goedkoper uit ook

 

dat zogenaamd multitasking is de grootste onzin en kolder, zo ook handsfree

de tests zijn ook reeds voltrokken door de ADAC met mensen die ook bij Handsfree bellen helemaal de blik op de weg verliezen

entameer maar eens een boos gesprek met hen...

knal

aangepast door Tonskidutch
wetenschappelijk rapport volgt

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...