Ga naar inhoud


glasplaat inductie fornuis


Matchless

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Een paar deuren verder woont iemand die keukens installeert en hij had voor mij een pelgrim inductie fornuis.

 

Dit is een splinternieuwe maar met het installeren van de keuken is daar iets op gevallen waardoor de glasplaat gebroken is.

Deze glasplaat kon hij bij de fabrikant niet krijgen en hij wilde dat ding weg gooien.

 

Erg zonde (op internet is dat fornuis te koop voor zo'n 1600 euro) dus ik wil proberen om hem toch gemaakt te krijgen.

 

Mijn vraag is dan ook of iemand weet waar zo'n glasplaat uit te halen is.

evt via PM als het om een commerciele link gaat.

 

Het is een Pelgrim type

IDK795ONY

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Of het voor die prijs nog loont?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde geintje gehad maar dan met een grote Zanussi inductie kookplaat. De vervangende glasplaat zou inclusief montage meer kosten dan een hele nieuwe. Maar we hadden geluk: de plaat die we hadden had een pit van geweldige diameter voor het maken van paella. Het systeem van Zanussi bleek niet toe te laten dat je die in combinatie met ander pitten zomaar gebruikte waardoor we niet alleen met een grote onbruikbare plaat zaten maar tevens dus alleen drie kleine plaatjes. Het geluk zat erin dat de fabriek de stenen aanrechtplaat met fouten had geleverd zodat we voor de vervanging ervan een kleinere uitsnede konden vragen en er een standaard Zanussi plaat in konden stoppen die ons maar 199 euro kostte en die fenomenaal goed werkt. Beter zelfs dan het veel duurdere Duitse exemplaar van een van onze dochters. Voor dat grotere model betaalden we zelf een dikke 850 euro! Soms is duurkoop gewoon duurkoop. Alleen als die Pelgrim aan alle wensen voldeed zou ik er een kwart van de nieuwprijs voor over hebben om die glasplaat te vervangen. Maar niet door een plaat die je laat maken want die zal je niets helpen om aan te geven waar de pitten precies zitten. Je zult er als het helder glas is ook de kabels tussen de pitten door zien lopen, dat lijkt me geen schoonheidsprijs verdienen. En... heel vaak heb je ook indicatoren op de glasplaat gerelateerd tot de sensoren om de pitten qua termperatuur in te stellen. Dus een originele glasplaat of eerst nog eens goed nadenken wat de eventuele gevolgen zijn zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is inderdaad een behoorlijke prijs.

Ik denk niet dat het zich voor mij loont want het fornuis die ik nu in de keuken heb doet het nog goed.

Daar zitten alleen een paar krasjes op.

 

Jammer, maar helaas. Ik kan dat geld beter aan iets uitgeven waar ik wel wat aan heb.

 

Bedankt aan iedereen die mee heeft gedacht :)

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...