Ga naar inhoud


Softcam(s) werken niet meer.


Emekli

Aanbevolen berichten

heb hier het zelfde probleem met solo 4k . openpli geflacht en proberen oscam te monteren ,echter softcam werkt niet ,met witte module en kaart gaan kanalen open.maar ben dan beperkt in opname.

 

Ik ken jouw tuner configuratie niet, maar probeer eens van hoofd tuner te veranderen.

Want bij mij blijkt het dus niet OScam te zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

tuner a 19.2 op1

             23.5op2

tuner b,gelijk aan tuner a

fta kanalen werken allemaal.heb ook 90% signaal zowel op fta als op gecodeerde kanalen .en zoals ik al geschreven heb met witte module geen probleem.

 

Jij hebt dus tuner A 19.2 en Tuner B 23.5, dan denk ik dat je Tuner B gelijk aan Tuner A eens moet veranderen naar 

Standaard gebruiker / Enkel / Sateliet 19.2 / Verstuur diseqc nee,  dit voor Tuner A en voor Tuner B hetzelfde maar dan Satelliet 23.5.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan ik je op dit gebied helaas niet verder helpen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom-17,

alle tuners separaat invullen betreffende de satelliet posities en ook aansluiten middels 2 coax kabels naar de Twin LNB

in je eigen topic

 

de Vraag van Emekli is een andere.

Emikli heb je de voorkeur tuner ingesteld op Dynamisch?

 

Ik weet niet wat je met Dynamisch bedoeld, heb keus uit Auto, tuner A, B, C, of D

en heb die altijd op C.

Voorkeur tuner voor opnames gebruik ik niet dus op gedeactiveerd.

 

Ik kan er alleen echt niet aan uit dat C en D wél signaal hebben, maar dat M7 én FTA géén beeld meer geven.

 

Misschien zit er in de software een bug.

Heb helaas de vorige software niet meer op een stick, anders zou ik die er eens opgezet hebben om te testen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom17 : je hebt de speciale versie van oscam nodig voor een 4K.Zie ander topic.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

AUTO, bedoelde ik dan worden de tuners dynamisch gebruikt dus komt het niet tot problemen met opnemen omdat de een of ander in gebruik is.

je maakt het erg lastig met je beschrijving

 

heb je de entitlements bekeken?

heb je op een van de tuners beeld op de CanalDigitaal zenders?

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AUTO, bedoelde ik dan worden de tuners dynamisch gebruikt dus komt het niet tot problemen met opnemen omdat de een of ander in gebruik is.

je maakt het erg lastig met je beschrijving

 

heb je de entitlements bekeken?

heb je op een van de tuners beeld op de CanalDigitaal zenders?

 

Nu weet ik dat dat AUTO betekent.

 

Ja, Tuner A en B geven beeld  op CD en FTA van alle zenders op Astra 3.

Tuners C en D alleen voluit signaal, maar géén beeld op CD en FTA.

 

Toch gebruik ik C als voorkeur, want als ik Auto gebruik, en ARD kijk en er start een opname op NPO 1, dan pakte ie niet C of D,

maar B en als er dan een volgende opname komt, dan lukt het niet want alleen op A en B zit Astra 1.

Nu met dit probleem heb ik als voorkeur tuner A ingesteld.

 

Ik hoop dat dit wel duidelijk is.

 

Hoe vind ik de entitlements weer?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op A en B wel beeld hebt en op C en D niet is er wat mis met je instellingen en zeker niet de softcam.Die kijkt niet naar welke tuner er geswitchted wordt.Zet eens je disecq instellingen hier want daar staat volgens mij bij C en D iets mis.Daar zit vermoedelijk ook geen switch tussen en moeten dus als eenvoudig staan op astra 3 (23.5) .Je hebt wel 4 kabels vermoed ik ? Om de tuner module uit te sluiten kan je ze altijd gewoon versteken in de box.Verhuisd het probleem mee dan is het de module.Wat mij erg zou verwonderen want die gaan zo maar niet kapot door een flash.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om hier maar mee te beginnen, alles kan kapot, alhoewel ik niet denk dat het aan de tuner ligt.

 

Nu de diseqc instellingen:

 

Tuner A: diseqc A/B/C/D voor Astra 1, 3, Türksat en Nilesat.

Tuner B: diseqc A/B/C/D voor Astra 1, 3, Hot Bird en Eurobird. 

Tuner C en D: enkel Astra 3 geen diseqc.

 

En elke tuner met eigen kabel.

 

Ik heb geen kabels of LNB's veranderd, alleen een flash en de back up terug gezet.

 

Nu nog even de modules (Tuners), dit kan ik morgen doen als ik tijd heb.

Stroom er af, eventueel ook de netkabel, dan omsteken, maar moet ik dan nog iets omzetten?.

Of de Tuners apart weer configureren?, ja ik ben niet zo handig.

 

Als ik tijd had, zou ik het nu doen, maar moet direct weg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neehoor.Gewoon modules versteken en de config niet aanpassen.Anders gewoon basic flash doen met het image dat werkte en configs juist zetten.Zenderlijst inladen en gaan met die banaan.De softcam configs , zenderlijst en instellingen heb ik gewoon op PC staan en zend deze via FTP gewoon op de box na een reflash of update.Wel een volledige herstart doen van de box daarna.Geen gui restart.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...