Ga naar inhoud


Hardware eisen voor laptop om TV content te streamen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Puur uit nieuwsgierigheid de volgende vraag.

 

Als ik vanuit een VU+ SOLO 4K via OpenWebif en VLC de TV beelden in HD naar een laptop wil streamen, welke hardware wordt daarbij het meeste belast.

Uiteraard begrijp ik dat het van diversen factoren afhankelijk is zoals o.a. ook een uitstekend netwerk maar ik ben benieuwd welk hardware onderdeel dan het meest voor zijn kiezen krijgt.

M.a.w. welke specificaties moet een laptop minimaal hebben om HD TV content storingsvrij te kunnen afspelen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen eigenlijk zou elke nieuwe moderne laptop met een gigabit nic (network interface card) dit zonder enige problemen moeten kunnen weergeven

de meeste grafische kaarten in de laptops zijn met een HD logo voorzien (dus duidelijk zichtbaar op uw laptop)

 

in de winkel kun je dat wellicht ook meteen zien hoe goed het apparaat HD streams weergeeft indien je Youtube kunt oproepen en daar dan een HD of 4K filmpie oproept

 

dit logo staat dan op de laptop

post-30989-0-86881000-1500717482.jpg

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, daar twijfel ik ook niet aan dat elke moderne laptop HD content goed streamt maar mijn vraag blijft nog steeds, welke of welke hardware componenten worden tijdens het streamen nu het meest belast.

 

Is dit de processor, videokaart, etc?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus de processor is meestal duidelijk weergegeven en een Intel i5 zou dan dus waarschijnlijk voldoende zijn.

Met de videokaart is het altijd wel lastig om te bepalen hoe de kaart presteert want zoals je al zegd is het meestal een onboard type.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb enkele laptops onder mijn hoeden en ga enkel nog voor HP met intel chips ook grafisch

maar dat is mijn eigen voorkeur gezien de ervaring m.b.t. de prijs kwaliteit

 

1080p en HD logo zijn tevens een aanduiding van de minimale eisen die elke zich zelf respecterende merknaam op zijn lappie schrijft

het grafische chipje even googlen laat meestal ook direct die specificaties zien

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...