Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sattv4iedereen, het heeft er alles weg van, dat men zich "in eigen voet heeft geschoten".

 

En Luisteraar, je denkt verkeerd, providers moeten veel geld betalen om de "reclamezenders" door te mogen geven.

In het geval van RTL Z was de hoge vergoeding en de extra voorwaarden zelfs een reden om in eerste instantie deze zender niet door te geven via satelliet.

https://www.google.de/search?client=firefox-b&q=doorgifte+vergoeding+RTL+site%3Asat4all.com&oq=doorgifte+vergoeding+RTL+site%3Asat4all.com&gs_l=psy-ab.3...19349.20328.0.20968.3.3.0.0.0.0.105.281.2j1.3.0....0...1.1.64.psy-ab..0.0.0.dONsYXbRfBQ

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Jürgen:

Daar heeft die helemaal geen tijd voor want die moet schotels voor Zuid-Spanje inpakken en verzendklaar zetten...:lol:

De eerste keer dat je 100% gelijk hebt.

Behalve dat moet ik komende week ook een derde serie van een  tiental camper automaten 65cm  opleveren waar standaard Joyne -Astra1-2-3 in geprogrammeerd staat. De andere zijn allemaal al weer verkocht door de dealers en ik vindt het helemaal niet van belang naar welke satelliet de klant kijkt.

Maar met die set werkt het overal in Europa voor al de 4 satellieten behalve voor BBC in zuid spanje.

maar dat doet er geen een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik ben bezig om Joyne te installeren, nu kan ik bij Lnb type diverse instellingen doen, maar welke.

 

Inverto BLACK Ultra Single-LNB

 

9750/10600

9750/10750

05150

5750

9750

10600

10750

11300

11475

unicable

user singel

use dual

 

welke instelling kan ik het beste gebruiken ?

 

BVD groet Louis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is even gokken omdat je  niet vertelt welke ontvanger je hebt, maar in 99% van de gevallen zal je een universele lnb hebben, dus...

9750/10600

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan kan je die waarden aanhouden

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mooie prestatie @commentaar
Volgens de officiële footprint van Eutelsat is daar de veldsterkte 48,5dBw waar volgens de gebruikelijke tabellen een schotel van minimaal 57,5cm voor nodig is.
Volgens het kaartje van Joyne zou een schotel van 50cm nodig zijn.
Maar ik wil ook wel eens weten hoeveel regenreserve er met de 43cm schotel is.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar, de compressietechnieken zijn natuurlijk ook belangrijk.

Diverse omroepen gebruiken onze Tooway satelliet verbindingen met een uplink van 6Mbps waarover ze perfecte 1080 P beelden verzenden met aangepaste variabele bandbreedte streamers / encoders van Mobile Vieuwpoint of  de U10 van Heijnen.

Sommige bedrijven met verouderde apparatuur kunnen Tooway niet gebruiken omdat ze 10-12 Mbps nodig hebben.

In hilversum op het mediapark staan nu compatibele IP decoders.

Joyne gebruikt een nieuwe variabele compressietechniek waarvan de bandbreedte per zender in de totale stream kan varieren. Wanneer in het beeld informatie zit welke niet veranderd hoef je die dus ook niet uit te zenden. Je zend dus alleen de wijzigingen door om een goed beeld te produceren.

Dus een bitstream van gemiddeld!!! 6 Mbps kan heel goed voldoen totdat er een aanslag in nederland komt en op alle zenders een vrachtwagen door het beeld rijd, dan loopt het waarschijnlijk vast.

8 psk is ook een modulatievorm waarin 2 keer de informatie past van qpsk, en Mpeg 4 idem t.o.v. Mpeg 2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje.

Ja je ziet dat de ontvangst met die specifieke schotelcombinatie beter is dan de opgave van Eutelsat en het kaartje dat Joyne en wij geproduceerd hebben.

We meten met de 43 niet om een standaard te zetten, hoewel er al voldoende mensen zijn net als in Mijas bij Malaga welke voor op het balkon gewoon een nieuwe kopen.

En als die dan met een zeldzame regenbui uitvalt, nemen ze dat op de koop toe.

Maar als de 43cm werkt kan je er vanuit gaan dat de meest verkochte Triax 64 met een standaard lnb het ook doet.

En we zien nu dat mensen welke met hun kleinere schotel geen astra 23 kunnen ontvangen, die waarschijnlijk !!! Met Joyne wel kunnen gebruiken.

Natuurlijk is Joyne niet heilig, maar we zien de vakantiegangers al om gaan om diverse redenen, maar dit is er een van.

John rijd verder naar Albufeira.

Heeft meer schotels en een automaat bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja buien komen in Zuid-Spanje niet vaak voor maar vandaag was het toch echt een regenachtige dag.
Op dit moment een flinke harde bui. Geen enkele zender van de Astra 23,5 meer te ontvangen, zelfs Ocko niet. Ook geen enkele zender van de Hotbird.
Alleen de bekende Duitse zenders op de Astra 19,2 die doen alsof er niets aan de hand is met mijn Triax 115. Ook de Engelse zenders van de Astra 28,2 die op de Europabeam worden uitgezonden hebben nergens last van.

 

Ik ben benieuwd naar de rapporten van John.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie wel dat de telefoon nu 60% is opgeladen, bij de vorige meting was dat naar 4%.:D:D:D

 

Waarschijnlijk toch beter om maar een pannendeksel te nemen zoals ze in de arme landen ook doen, zie

 

 

 


Ik denk dat ik hier in Spanje maar eens een cursus ga opzetten.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...