Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden zei ceesv:

Het nu afwentelen op een film uit 1924 is je kop in het zand steken voor terechte kritiek!

Het is verdraaid bijna 2024! :eek:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei luisteraar:

over oude opnames te spreken de zwart wit filmen hebben veel meer contrast als een kleuren film hierdoor heeft een zwart wit uitzending een hogere bitrate nodig als een kleuren uitzending. 

Je kunt inderdaad heel duidelijk zien dat een kwaliteitszwart-wit film in HD of in SD kwaliteit wordt uitgezonden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

De firma Polaroid is in 1937 opgericht.

 

Het 4k signaal ziet er via satelliet nog steeds goed uit, er is geen kwaliteitsverschil met de winkel

er wordt namelijk met een voldoende hoge bitrate uitgezonden.

Bij Joyne echter blijkt uit metingen dat dit absoluut niet zo is.

Het nu afwentelen op een film uit 1924 is je kop in het zand steken voor terechte kritiek!

Er zijn al tientallen 4k zenders beschikbaar toch cees?

En ook in Nederlandse zenders?

Nee dus. 

Dus die vergelijking kan je dan ook niet maken.

Maar de doelstelling van mijn betoog gaat schijnbaar helemaal aan je voorbij.

1- indien een oude film in 625 inter liniare lijnen met 25 Hz video frequentie uitgezonden wordt zal het verhogen naar 1080 progress scan met 100Hz nog steeds geen verbetering geven.

De lijn wordt 2 keer geschreven en geeft dus geen hogere resolutie maar een herhaling waar jouw oog niks mee kan.

En dat gebeurt zowel bij CD als bij Joyne . Ga maar eens kijken naar Astra 23 192 TV van Erik de Zwart.

Dus geen afschuiven maar constateren dat wat luisteraar ziet klopt maar niks van doen heeft met de uitzendnorm.

2- Heel veel kijkers zal het worst wezen, en waren zeer tevreden met Astra 19 SD zonder gezeik.

Veel ogen van oudere mensen kunnen die resolutie niet eens zien en zijn blij als ze de ondertiteling kunnen lezen.

In het verleden heb ik veel Pickering eliptische pickup naalden verkocht omdat die beter hoge frequenties zouden weergeven dan sferische.

ik heb met mijn goede oren het verschil nooit gehoord, alleen met een frequentieteller en een speciale bose testplaat het kunnen aantonen.

Maar de wijnkenners moesten allemaal die naald. 

Maar ik houd ook niet van wijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier hebben we het over satelliet ontvangst waarvan de kwaliteit bepaald wordt door de bitrate, niet over upscalen.

Doordat de fec verlaagd is is er minder capaciteit.

Dat lost Joyne op door een bijzonder lage bitrate per zender.

En daarover ging de klacht van jou klant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei bellejt:

quote : Joyne gebruikt een nieuwe variabele compressietechniek  .

Deze techniek bestaat reeds 25 jaar maar werd niet meer toegepast omdat er meestal voldoende bandbreedte wordt voorzien.Dateert uit het ISDN tijdperk om de eerste videoconferencing te doen op internationaal niveau ism multiplexing van verschillende lijnen. Wordt nu enkel nog gebruikt in very low budget toepassingen.

Ik was gelukkig 1 van de pioneers die de eerste intercontinentale videoconferencing mocht meemaken als datatechnieker vanuit Genval Belgie naar de USA.

Het blijft een overal low budget gedoe met als doel winst maken en de klant moet maar tevreden zijn met wat hij krijgt.Hopelijk snel voorbij zoals hun voorgaande makker in Belgie (mobistar TV)

joyne is opgericht omdat in de hele markt alleen maar krtitiek kwam op canal digitaal welke de gebruikers opzadelde met veel problemen welke de dealers gratis mochten oplossen en de consument weer een gratis ontvanger kreeg als hij een jaar bijtekende.

Joyne wil kostendekkend opereren en de dealers moeten ook hun kost kunnen verdienen.

Ze hadden me al gewaarschuwd wat hier aan het gebeuren is.

Zowel in de markt als op het forum.

ik heb er geen zin meer in.

Nu krijgt Joyne de volle laag en is CD prima.

Ik heb geprobeerd een open en eerlijke discussie te voeren maar dat blijkt niet te kunnen.

Nu prima, Joyne is kut en niks voor jullie. 

Dan ga ik mijn tijd maar besteden aan mensen welke het wel waarderen en die zijn er meer dan jullie denken.

Veel plezier met je hobby zolang er nog partijen bestaan die hun nek willen uitsteken en anders kijk je maar naar Al jazera of illegaal naar internet.

ik heb het gehad.

De groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is ook een manier om te reageren op kritiek.

Je kan toch niet ontkennen dat de bitrate niet zoals beloofd is?

 

Daar ga je niet inhoudelijk op in, maar het is wel terechte kritiek, zeker wanneer je al maanden roept dat je het beter gaat doen als de concurrent.

Het is een klacht van een van je klanten.

Joyne luistert toch naar zijn klanten?

 

Door het verlagen van de fec is er minder ruimte.

Daarvoor zijn 2 oplossingen, je vermindert het aantal programma's per transponder of je vermindert de bitrate.

 

Ter herinnering, het ging om deze bijdrage van @luisteraar

 

Ik vind beeldkwaliteit veel belangrijker en die is belabberd en 100% van de tijd ipv 1% bij regen 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat @luisteraar  een grote ronde over de fta muziekzenders op  28,2 en 23,5 en 19,2 en 13 en 9 oost satellieten moet maken en de tijd nemen om naar de beeldkwaliteit van die fta muziekzenders te kijken dan denk ik dat Joyne het er nog niet zo slecht van af brengt.

Zoals ik de ontvangst van Joyne  ervaar is dit na de omzetting veel verbeterd.  Heb met mijn 43cm eisje 11,9db en bij 8,5db beeld uitval bij (voor mij) behoorlijk harde regen en donkere lucht.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cees jij weet dat ik geen Joyne ben en dat ik niks beloofd heb.

En anders vraag maar aan Michel welke mij al meer dan 35 jaar kent hoe ik in elkaar zit en dat eerlijkheid bij mij boven in het vaandel staat.

Dat ik in eerste lijn met Joyne in contact sta is iets anders.

Dat de FEC gewijzigd is komt omdat ik samen met een collega dat direct aanbevolen heb.

Sprietje heeft de verbetering ook net als ik geconstateerd.

Maar mijn belangen bij Joyne zijn net als bij CD de hardware handel. 

Mijn kennis in de bitrate is niet geschoold maar ervaring en expertise en vanmiddag nog een headend geprogrammeerd met npo 1-2-3-rtl4-5-6 op 31.6 Mbps  naar dvbt.

Op de grens wat de modulator aan kan. Dus iets minder dan 6Mbps gemiddeld.

Dat wordt ook niet ontkend.

Maar de discussie is of er met 6Mbps gemiddeld een fatsoenlijk HD signaal gelevert kan worden.

Een heleboel televisiestations gebruiken dat en vinden dat prima.

En Eutelsat en de leverancier van de uploadsoftware beweert dat op het moment dat het nodig is de bitrate voor een individueel kanaal een of een paar seconde zelfs naar 16Mbps kan gaan terwijl dan een ander kanaal misschien maar slechts 2Mbps nodig heeft.

Als ik naar onze uploads van televisie stations kijk zie ik een momentregistratie van 6Mbps terwijl aan het einde van de dag de gemiddelde upload gezakt is naar een 3Mbps, en na een maand zelfs 500Kbps.

Kijk eens naar uitzendingen van omroep Friesland, heel veel worden live gestreamed b.v. Bij skutje sielen met slechts 6Mbps omdat er ook niet meer beschikbaar is.

Ik vind persoonlijk de beeldkwaliteit van Joyne niet slechter dan van CD.

En ik heb geen zin om als professionele aanbieders en gebruikers dit bevestigen telkens in discussie te gaan.

Als iemand de beeldkwaliteit niet voldoende vindt moet hij geen abonnement afsluiten.

Het probleem is dat men alleen naar de FTA muziekkanalen en de regionalen kan kijken.

Als een abonnee niet tevreden is kan hij stoppen.

Daarnaast kan je niet zomaar kanalen laten vervallen, want als je er 1 wilt moet je het pakket nemen.

Dus zolang er geen transponder bijkomt zal daar zowiezo niks in veranderen.

En professionele gebruikers zoals hotels etc zijn blij met de zender volgorde en betaalbare headends en vinden de beelden prima. 

 

 

 

 

IMG_8917.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 minuten geleden zei commentaar:

En anders vraag maar aan Michel welke mij al meer dan 35 jaar kent

 

Ho ho ho, zo oud ben ik nou ook weer niet ;)

  • Haha 1

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1920x1080 Frame 25000

Lijkt mij in ieder geval een resolutie voor HD.

En als ik dan de wimpers kan tellen en het pluche van de kussens bij Linda de Mol, de snaren van de gitaar en haar haren bij nashville tv , de tatouages bij Fox sport, lijkt mij de resolutie toch ook wel te voldoen.Dit is een plasma tv en geen led.

Wat is hier mis mee? 

IMG_8931.JPG

IMG_8932.JPG

IMG_8933.JPG

IMG_8934.JPG

IMG_8935.JPG

IMG_8936.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de kwaliteit van het beeld te kunnen bepalen moet je het kunnen vergelijken. 

Je kan het vergelijken door de bitrate te vergelijken. 

Je kan als referentie nemen ard en zdf die zenden in hd en sd. 

Bij hun zijn de gemiddelde bitrates bij hd 13mb en sd 6mb. 

Leg hier de bitrates van johne naast dan..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Om de kwaliteit van het beeld te kunnen bepalen moet je het kunnen vergelijken. 

Je kan het vergelijken door de bitrate te vergelijken. 

Je kan als referentie nemen ard en zdf die zenden in hd en sd. 

Bij hun zijn de gemiddelde bitrates bij hd 13mb en sd 6mb. 

Leg hier de bitrates van johne naast dan..... 

Ik heb voor jou net even een paar diverse televisies aangesloten, waaronder een oudere sony, welke toch een goed toestel moet zijn.

de verschillen in beeldkwaliteit zijn enorm. 

Ik ga hier dus niet verder meer op in want waarschijnlijk is het dus bij anderen ook zo.

nog een annekdote toen ik in het verleden een kleuren tv voor een oudere vrouw repareerde ontdekte ik dat de beeldbuis erg slecht was.

ik dacht zal haar matsen en regenereerde de beeldbuis zodat de emissie weer optimaal was en het beeld weer goed.

ik dacht dat ze blij zou zijn, maar haar reactie was: dat is niet mijn televisie, dus beeldbeleving is voor iedereen anders.

En jouw bitvergelijking is alleen correct als alle parameters gelijk zijn en je klaagt dus niet op basis van wat je ziet maar op wat je ontvanger je verteld

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

meten is weten gissen is missen. 

Zal jou opmerking maar niet te strikt nemen dat johne ideaal is voor oude vrouwen met slechte ogen. 

Jonge mensen met grote tv s en dolby digitaal audio installatie moeten rekening houden dat johne knabbelt aan beeld en geluid 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...