Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


@Commentaar ik ben blij dat ze het toch inzien bij joyne. Dat geeft dan 1 opstakel minder om ever te stappen. Applausje voor joyne

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

Heel mooi dat jullie naar fec-3/4 gaan. Dat heb ik van het begin af aan al geadviseerd. Dat het SR 30.000 wordt begrijp ik best. Dan hoef je niet al te veel in te leveren.
Maar die omschakeling zal echt niet alleen komen door de mensen die op dit forum zitten. Jullie zullen best uit de mark ook berichten gekregen hebben dat het allemaal niet zo lekker ging voor de gemiddelde gebruiker. Het is ook leuk als mensen met een vlakantenne de zenders kunnen ontvangen.

Maar ja, vreemd is het niet want ik schreef al dat er geen enkele satellietprovider is die fec 5/6 gebruikt in combinatie met DVB-S2 en 8PSK. Dat is natuurlijk niet voor niets. Ook CanalDigitaal is ongeveer een jaar geleden met hun enige transponder van fec 5/6 overgestapt naar een transponder met fec 2/3.

 

Maar waarom hebben de dealers deze informatie gekregen?

 

Joyne zal vrijdagochtend 11 augustus, om 09:00 uur een wijziging doorvoeren in de parameters van hun transponders.
Dit om de signaalkwaliteit verder te verbeteren.
De symbolrate van beide transponders wordt gewijzigd naar 30.000 en de FEC naar 3/4.
De werkzaamheden zullen naar verwachting om 09:30 uur weer zijn afgerond.
Bestaande klanten moeten de parameters in de ontvanger(s) aanpassen en de kanalen opnieuw inlezen.


Gelukkig heb ik mij testopstelling aan de Costa Calida nog staan dus kan ik morgen meteen de verandering bekijken.

Onder Joyne op dit forum zal ik morgen denk ik maar eens een draadje openen welke mogelijkheden er zijn om de 9e te combineren met andere satellieten zonder gebruik te maken van een rail.
Ik heb die mogelijkheden al genoemd in het eerder draadje van Joyne maar met 2138 antwoorden zijn die voor een normaal mens niet meer terug te vinden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, Ik denk dat de meerderheid van de Joyne belangstellenden gedient zijn met de ontvangst van de Astra 1 en de Eutelsat 9, daar zou een monoblock 9 en 19,2 grd voor gefabriekt moeten worden. Simpelst is natuurlijk 2 lnb,s met diseqschakelaar maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker te technisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, omdat de triax zo slecht presteert ( geintje) gaat Joyne de Fec vrijdag aanpassen.

Het wordt 30 000 3/4.

Eind van de middag wordt omgeschakeld.

 

Dit was een vooraankondiging zodat hier alvast Joyne lek kan worden geschoten  (grapje).

 

Dat er geen enkele satellietprovider is die SR-FEC 27500 - 5/6 gebruikt in combinatie met DVB-S2 en 8PSK betwijfel ik, zie 16 oost vanaf 11426-v  er zijn er zelfs met een SR van 30000, op  4,8 oost, 13 oost, 26 oost, 31,5 oost en 42 oost zijn er ook.

Dit zal wel met de grote van footprint te maken hebben, maar hoeveel daar schiet mijn technische kennis in te kort.

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet er natuurlijk ook bij betrekken dat de doelgroep van Joyne veel camperbezitters, vakantiegangers en pensionado's in Spanje en Portugal zijn. Vandaar de eisen die aan de footprint van Joyne worden gesteld.

 

Als ik even 16 E check, zie ik toch wat kleinere Europese landen genoemd, of landen met relatief weinig inwoners: Albanië, Bulgarije, Croatia, Zweden. Dat zijn toch "heel andere" markten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze in het weekend slecht weer uitgeven, anders deed ik met de vlakantenne bij mijn ouders een nieuwe poging.

Zal mijn satlink niet mogen vergeten aan te passen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, Ik denk dat de meerderheid van de Joyne belangstellenden gedient zijn met de ontvangst van de Astra 1 en de Eutelsat 9, daar zou een monoblock 9 en 19,2 grd voor gefabriekt moeten worden. Simpelst is natuurlijk 2 lnb,s met diseqschakelaar maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker te technisch.

Geen probleem, die is voor 9-13-19-23 al in de handel voor een 80 cm schotel.

Kost 99€.

post-108154-0-49363500-1502375885_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze in het weekend slecht weer uitgeven, anders deed ik met de vlakantenne bij mijn ouders een nieuwe poging.

Zal mijn satlink niet mogen vergeten aan te passen.

Juist wel testen want ik ben zeer geinteresseert in wat een vlakschotel dan doet, is het een selfsat?

Of een andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Commentaar, prima oplossing. Jammer dat de 13 en 23 grd positie niet belangrijk cq. overbodig zal blijken.Dit brengt de onervaren gebruikers alleen in verwarring. Vergeet niet dat wij als forumbezoekers wel weten waar het over gaat(?). Het gros van camperaars en caravanners weten totaal niet waar je het over hebt, en dat is toch merendeel de doelgroep van Joyne. Dus het is op zich niet zo,n gek idee om Joyne alleen te verkopen via de dealers die de onervaren gebruikers goed van advies kunnen dienen. Oh oh, ik ga wat offtopic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...