Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Diedrik:

De eerste serieuze regenbui is een feit en Joyne haakt volledig af.

 

Gegevens:

- Nederland

- Triax 65 single LNB
- Vu soloSE

 

De 23,5  (visiosat 4 LNB) geeft nog steeds keurig beeld. De reserves voor Joyne zijn dus behoorlijk stuk minder.

Dit gaat hem zo niet worden.

Ligt er maar net aan hoe de regenbui voorbij trekt aan jouw schotel(s).

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de hele dag klote.

Frappant is dat, wanneer je het spectrum scant van 9E er zat transponders zijn die een dijk van een signaal hebben. Dit is echt een Joyne probleem.

 

Kijk dit een paar weken aan maar dan is het over en uit.

aangepast door Diedrik
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Diedrik:

Het is de hele dag klote.

Frappant is dat, wanneer je het spectrum scant van 9E er zat transponders zijn die een dijk van een signaal hebben. Dit is echt een Joyne probleem.

 

Kijk dit een paar weken aan maar dan is het over en uit.

Je kan natuurlijk geen transponders van de noord beam vergelijken met de wide beam.

die van de noord beam kan je in noord spanje ook niet meer ontvangen.

Vanmorgen met de hevige buien liet de 43cm het natuurlijk ook afweten, maar mijn 100cm visiosat bleef gewoon doorgaan op Joyne.

Net was de Hotbird op een selfsat H30 ook volledig weggevaagd.

Maar die staat onopvallend achter een heg. 

Zelf heb ik een 120cm visiosat staan en die valt ook wel eens weg op Astra 23 voordat de bui losbarst.Maar dan weet ik dat ik alles binnen moet gaan zetten want dan barst het ook echt los.

De regen druppels veroorzaken problemen op een vlakschotel en op de lnb feed, maar de ijskristallen in de bovenste laag van een onweersbui veroorzaken de verstrooing en dus demping waarbij een 120cm ook onderuit gaat. Dat is nu eenmaal zo.

Vier weken kunnen testen met een klein regen buitje zonder problemen met Joyne op een 43cm, en nu gaat het fout.

Was te verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei luisteraar:

dat het beeld wegvalt bij zware bewolking enz zie ik niet als een probleem. 

Dat komt zelden voor 1%  van de tijd per jaar in het zuiden zal het nog minder zijn. 

Ik vind beeldkwaliteit veel belangrijker en die is belabberd en 100% van de tijd ipv 1% bij regen 

Meningen verschillen dan, want ik en toch meer mensen zijn helemaal niet ontevreden over de beeldkwaliteit.

De kwaliteit van de muziekzenders is in principe goed, maar je moet wel realistisch zijn.

Als je met een tractor over de snelweg rijd, ga je toch niet harder dan 40Km/uur.

Er komen bij de muziekzenders opnames in PAL 625 lijnen voorbij.

Dan kan je niet verwachten dat die beeldkwaliteit zomaar 1080p wordt.

Juist met de huidige resolutie van de televisie valt het dan nog eens extra op.

Dus die zenders mag je niet als maatstaf nemen.

En als je in de winkel een 4K demo ziet , begin je te watertanden.

Maar realiseer jezelf wel dat dit een speciaal opgenomen blue ray opname is welke je thuis niet zomaar kan reproduceren .

Daarnaast kijk ik zakelijk naar beeldkwaliteit , maar als ik thuis een film aan het kijken ben, let ik niet op de resolutie, maar zit met mijn gedachten in de film.

Pas als het zou blokken of een erg slechte resolutie of ruis in het beeld zou hebben zou ik me ergeren.

En met 6Mbps gemiddeld !!!! kan je tegenwoordig een perfect 1080p plaatje laten zien. Dus HD.

Kan jij een burst van enkele microseconden meten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei commentaar:

 

Joyne gebruikt een nieuwe variabele compressietechniek waarvan de bandbreedte per zender in de totale stream kan varieren. Wanneer in het beeld informatie zit welke niet veranderd hoef je die dus ook niet uit te zenden. Je zend dus alleen de wijzigingen door om een goed beeld te produceren.

 

Dit heeft Joyne slim bedacht. Dan krijg je volgens mij een veel beter beeld en hoef je niet voor veel satellieten te betalen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zegt je moet naar de film kijken en niet naar de kwaliteit. 

Als ik goed naar een film kijk kijk ik ook naar de gezichten als bv een oudere vrouw geen gezichts uitdruk heeft en geen rimpels omdat die details weggefilterd zijn bij het comprimeren vergaat mij de zin in de film

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei luisteraar:

je zegt je moet naar de film kijken en niet naar de kwaliteit. 

Als ik goed naar een film kijk kijk ik ook naar de gezichten als bv een oudere vrouw geen gezichts uitdruk heeft en geen rimpels omdat die details weggefilterd zijn bij het comprimeren vergaat mij de zin in de film

Natuurlijk, maar je begrijpt best wat ik bedoel.

Normaal hoort het goed te zijn.

Maar een filmpje van Laurel en Hardy  op Polaroid () uit 1924 welke door de studio is overgezet zal nog steeds grappig zijn, maar verwacht geen perfecte beelden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De firma Polaroid is in 1937 opgericht.

 

Het 4k signaal ziet er via satelliet nog steeds goed uit, er is geen kwaliteitsverschil met de winkel

er wordt namelijk met een voldoende hoge bitrate uitgezonden.

Bij Joyne echter blijkt uit metingen dat dit absoluut niet zo is.

Het nu afwentelen op een film uit 1924 is je kop in het zand steken voor terechte kritiek!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote : Joyne gebruikt een nieuwe variabele compressietechniek  .

Deze techniek bestaat reeds 25 jaar maar werd niet meer toegepast omdat er meestal voldoende bandbreedte wordt voorzien.Dateert uit het ISDN tijdperk om de eerste videoconferencing te doen op internationaal niveau ism multiplexing van verschillende lijnen. Wordt nu enkel nog gebruikt in very low budget toepassingen.

Ik was gelukkig 1 van de pioneers die de eerste intercontinentale videoconferencing mocht meemaken als datatechnieker vanuit Genval Belgie naar de USA.

Het blijft een overal low budget gedoe met als doel winst maken en de klant moet maar tevreden zijn met wat hij krijgt.Hopelijk snel voorbij zoals hun voorgaande makker in Belgie (mobistar TV)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...