Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Bedankt voor de tips, maar weekend slecht weer. Het is wel een gammel type. De selfsat hd30 is beter, en deze zal ik in mijn thuis proberen. De aanduiding van skew en elevatie is veel nauwkeuriger dan die telestar. Een graad indeling en dan nog onduidelijk van 2 graden is bij mijn inzien niet nauwkeuriger genoeg, om goed werk te leveren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is de AGC hetzelfde gebleven, maar SNR 3% > 5% gezakt en dit op een 120 cm schotel.

Schotel staat op Hot Bird uitgericht en 9 oost LNB er vlak naast.

Laatste is overigens perfect uitgericht qua elevatie en skew.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hallo.

Heb hier vanmiddag met 3 verschillende ontvangers (Technisat Digit ISIO S2, Rebox RE-4220 en M7 sat 801) gekeken.

Schotel: 80 cm. met lnb's op 9.0 - 13.0 - 19.2 - 28.2.

Eerder melde ik al, dat de Technisat wel goed beeld geeft, maar met fouten (kwaliteitsbalk blijft geel). De Rebox geeft de hoogste kwaliteit 92/93%, de M7 zit er tussen in met 81/82%.

Met name 's-avonds last van af en toe korte onderbrekingen: heb toen alleen met de Technisat gekeken.[/quote

 

Mijn constatering is hetzelfde en Technisat was op de hoogte gesteld van dit probleem.

Je moet in ieder geval even de laatste software downloaden, dat kan je doen via de Astra 23 Ota of via de technisat site.

Ik heb de softwareversie al ip onze site gezet.

Met de nieuwe software is het een stuk beter.

Technisat monitoord op dit moment het signaal.

 

@commentaar: al iets bekend van de bevindingen van Technisat?

(De nieuwste software staat er op).

 

Overigens is het "gele balk"probleem op de Technisat na de aanpassingen van gisteren opgelost. Kwaliteitsbalk wordt keurig groen.

Signaal en kwaliteit zijn nu vergelijkbaar met de transponder waar M6 Suisse op zit (12034V).

 

Op dit moment regent het hier en de Joyne transponders blijven prima te ontvangen.

De aanpassingen van gisteren hebben duidelijk resultaat opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar: al iets bekend van de bevindingen van Technisat?

(De nieuwste software staat er op).

 

Overigens is het "gele balk"probleem op de Technisat na de aanpassingen van gisteren opgelost. Kwaliteitsbalk wordt keurig groen.

Signaal en kwaliteit zijn nu vergelijkbaar met de transponder waar M6 Suisse op zit (12034V).

 

Op dit moment regent het hier en de Joyne transponders blijven prima te ontvangen.

De aanpassingen van gisteren hebben duidelijk resultaat opgeleverd.

 

"Op dit moment regent het hier en de Joyne transponders blijven prima te ontvangen."

 

En waar is hier en hoe groot is de schotel?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

Een Selfsat HD 30 geeft een versterking van 33,7dB bij 12,75GHz, een schotel van 45cm, bijv. de Technisat Digidish 45 geeft een versterking van 32,2dB bij 11,3 GHz. Dat is 33,3dB bij 12,75GHz. Een Selfsat geeft dus nog een halve dB meer versterking dan een schotel van 45cm. Ik zie je probleem niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

ik heb er ook geen probleem mee, daar ik zelve helemaal geen vraag gesteld heb over een selfsat 30HD en de ontvangst van 9 Oost joyne zenders

 

geloof je echt dat je het gaat redden, dan richt eens zo een vlakpan op de positie?

de vraagsteller met een selfsat 30HD is niet kundig genoeg dat te repliceren wat jij aan waarden voorspelt.

 

ciao

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar er zijn heel veel HD 30 op de campingmarkt, en de kwaliteit van deze schotel is net wat sprietje zegt best goed omdat het golfpijpen techniek is en niet lecherlijnen zoals veel vlakschotels. Het signaal wat ruim 40 000Km door de atmosfeer is gekomen zal zich niet druk maken over 30cm, maar wel over mis aanpassing van de lecherlijnen en antenne vlakken.

Kortom wil ik graag weten of de antenne ook goed functioneert omdat veel mensen een eiss vlak systeem hebben gekocht voor Astra 19.

Als het goed functioneert weer een reden om over te stappen en de Ufo problemen op te lossen. Veel caravans hebben die nog en die werkt echt niet op 23.5.

Daarnaast zit dezelfde antenne op de snipe en technisat automaat.

De belangen zijn overal hetzelfde en dat is de insteek van Joyne en de vakhandel.

Mijn ervaring met deze antenne op Hotbird is prima. Een behoorlijke regenbui geeft wel een probleem.

Maar de afstelling luistert zeer nauwkeurig.

Niet perfect en je mist een paar transponders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al diverse malen laten zien dat een lnb in het midden van de schotel 10db meer signaal oppakt dan van de buitenrand.
Bij een vlakantenne heb je dat probleem niet. Het volledige oppervlak van de schotel levert het volle signaal naar de lnb. Wel is het zo dat door de vele richtingveranderingen in een vlakantenne er golfpijpverliezen ontstaan. Al met al is het zo dat een vlakantenne een hoger rendement heeft dan een schotel, vandaar dat je met een wat kleiner oppervlak hetzelfde signaal bereikt.

Maar denk niet dat een vlakantenne zaligmakend is. Ook daar krijg je na een aantal jaren problemen mee.
Wat al eerder aangehaald is, is het verduren van het kunststof door de zon.
Als je na een paar jaar een hagelbui krijgt nadat de antenne twee jaar in de felle Spaanse zon heeft gestaan, slaan de gaten er in.
Een tweede probleem is de plastic binnenpanelen waar alle golfpijpen in zitten.
Het is een dunne plastic plaat met allemaal kanalen die voorzien is van een opgedampte metaal laag van een paar tienduizenste mm dik. Die verweren ook door de UV-straling en dan lopen de prestaties snel achteruit.
 

post-60869-0-75419800-1502542045_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...