Ga naar inhoud


Red Hat laat Btrfs vallen


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Op Distrowatch vindt je een kleine nieuwsflash over Btrfs en wel ; dat Red Hat dit fyle system niet meer in nieuwe distributies zal opnemen.

Btrfs is een Filesystem voor linux zoals er meerdere filesystem zijn welke vastlegt HOE de data op je Opslagmedium vastgelegd wordt.

 

de Bron: wikipedia Btrfs of wel Butterfly danwel BETTER FS legt uit

 

Red Hat, zal wegens haar firma's Server en Client distributies en Applicaties wel iets vervelends hebben ontdekt in BetterFS.

Erg duidelijk is mij dat niet.

 

Bepalend voor ons thuis zal dat wel niet echt zijn maar let er op indien je een nieuwe distro installeert en ipv de default EXT4 het Btrfs aangeboden krijgt om de disc mee te partitioneren en formateren.

just a hint

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Apart. Synology implementeert het juist in al zijn betere spullen. Ik heb ook een Unraid server draaien met Btrfs. 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik draai mijjn thuiserver al 2 jaar op Ubuntu server 14 en nu al weer enige tijd op 16.04 met ZFS en een pool van 5 2TB disks en ben over de stabiliteit, snelheid en snapshot mogelijkheden enorm tevreden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het Btrfs 3 jaar geleden maar niet overgenomen uit de standaard installatie aanbevelingen na een nieuwe Opensuse en ook niet toen ik Ubuntu erop zette.

Omdat ik er iets te weinig van begreep ben ik bij EXT4 gebleven.

Ik vind ook geen juiste verklaring bij Red Hat... :confused:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

reaktie hierop gevonden die van "iemand van RedHat" lijkt te komen:

To paraphrase the upstream opinion, btrfs has been "almost production ready" for many years now, but never quite got to the stage where it actually was ready.

In the meantime, many of the features that btrfs provides are now available via other more mature and stable storage technologies like ext4, XFS, LVM, etc. We've put considerable effort into improving these technologies to the point where current Red Hat offerings already cover almost the entire btrfs feature set.

  • Like 1

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...