Ga naar inhoud


Komt 9° er ook bij? Settings lijsten.


Aanbevolen berichten

Ik heb veel respect voor al de mensen die belangeloos settings lijsten maken, want daar kruipt waarschijnlijk veel tijd in.

Ikzelf gebruik ze ook. Uit luiheid? Dat laat ik in het midden.

Maar ik vroeg me af of ze denken, om bij bepaalde lijsten van de gekende satellieten ook gedacht wordt om 9° bij te plaatsen, met de komst van joyne.

Al begrijp ik, dat het niet zomaar is van bvb een sattingslijst van bvb 28,19,23 en 13, de 9 erbij te plaatsen, omdat dit niet meer past in gangbare setup in een 1/4 diseqc switch en dito configuratie in ontvanger. Maar misschien iets van:

28,19,13,9. Voor wie geen belang meer heeft in 23.

Ik kijk het even, en ben benieuwd wat nieuws uit de bus komt van settings lijsten.

 

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik was dergelijke reactie verwachtende.

maar het is niet omdat een beginneling weet hoe hij een settingslijst in een enigma moet proggen, hij ook zo slim is deze zelf te editeren.

ik kan het, maar de 2 mensen waarvan ik hun systeem onderhoud, kan de ene een settingslijst inproggen, maar zeker niet editeren, en de andere betwijfel ik het allebei.

al weet ik, dat die 2 niet zozeer zullen gaan naar joyne, omdat het voor een belg zonder ommeweg niet mogelijk is.

en ja, ik zal in de toekomst eerst even goed kijken, voor ik nog met dergelijke vragen kom.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi dat je in verwachting was

maar de grap achterwegen gelaten,

 

je kunt ook gewoonweg de positie 9 Oost manueel scannen en per menu eenduidig en eenmalig in een favorietje / Bouquet vastleggen die settings kun je ook op een andere satelleitreceiver copieren.

 

als je slim bent noem je die favoriet eenduidig en kunt die terugvinden in /etc/enigma2

en zo als kopieren gaat plak je hem in een andere receiver op dezelfde plek en herstart de receiver

 

kopieren en plakken is toch niet zo lastig

alhoewel hier open ik een beerput

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sattv4iedereen bedankt voor deze vraag eerlijk gezegd was ik daar ook benieuwd naar.

Hopelijk kan iemand ons wel een inhoudelijk antwoord geven.

Misschien dat icesat deze satelliet ook toe wil voegen?

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Tonskidutch:

mooi dat je in verwachting was

maar de grap achterwegen gelaten,

 

je kunt ook gewoonweg de positie 9 Oost manueel scannen en per menu eenduidig en eenmalig in een favorietje / Bouquet vastleggen die settings kun je ook op een andere satelleitreceiver copieren.

 

als je slim bent noem je die favoriet eenduidig en kunt die terugvinden in /etc/enigma2

en zo als kopieren gaat plak je hem in een andere receiver op dezelfde plek en herstart de receiver

 

kopieren en plakken is toch niet zo lastig

alhoewel hier open ik een beerput

 

Dank voor de positieve input. Zoals geschreven kan ik bvb overweg met dreambox edit, die bvb ook werkt voor vu.

ik heb daar ook nog favorieten lijsten mee gemaakt, want voor onze kabelaar, heb je die niet kant en klaar.

maar er is nog een verschil tussen klikken op open, de lijst in het programma laden en dan klikken op send to receiver, dan het editeren.

maar als je in favorieten een niet gebruikte satelliet wist, dan blijven deze zenders hoogstwaarschijnlijk in de lijst staan, maar ik denk, dat dit geen conflicten geef. Jammer dat ik de 9° nog niet kan ontvangen. Zie joyne rubriek waardoor.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen in combinatie met je 1e bericht te begrijpen dat de mensen die je helpt een opstelling met 4 LNB's + een switch hebben.

Dan betekent dat toch dat je, na het verplaatsen van de LNB en hernoemen van de sat in de ontvanger, 1 sat in het lijstje van 5 niet meer kunt ontvangen?

Bij mij is zo eentje dan grijs bij het zappen, net als alle andere niet te ontvangen sats, en niet wit.

 

Zouden die mensen daar niet voorlopig goed mee kunnen werken tot er zo'n lijst verschijnt (of jij hem evt. af en toe voor ze maakt)?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...