Ga naar inhoud


Oscam installeren op Gigablue


Satbeginner

Aanbevolen berichten

Mijn Gigablue draait op  OpenMips 4.3. Als softcam gebruik ik momenteel cccam maar ik wil graag Oscam installeren.

Ik heb enigma2-softcam-oscamemu_11.384-FOR-OpenMIPS_all.ipk gecopieerd naar de /tmp directory.

In menu ga ik naar installatie lokale plugin en krijg ook de melding dat 1 pakket is geinstalleerd.

Als ik via de blauwe toets naar softcam ga zie ik geen oscam. Folder /etc/tutbox/config vind ik ook niet terug.

Wat doe ik fout? Ik heb het idee dat de IPK niet is geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na het installeren van de ipk is de feed waarschijnlijk uitgebreid, je zult dan nog steeds de softcam zelf via het applicatie menu moeten downloaden.

Menu/Applicaties/Groene knop (downloaden)  om de feed op te vragen.

1x GiGaBLUe UHD 4K 1TB HDD 2x S2 2x Hybrid C/T Pure2

1x GiGaBLUe X1 HD 1x S2 Pure2 1x GiGaBLUe IPbox

BigSat 4 lnbs, 88cm Triax with rotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ik zie het nu via de groene knop maar ik krijg een foutmelding bij downloaden van OSCAM.

Cccam 2.3.0 heb ik momenteel nog draaien.

Om OSCAM te installeren moet ik eerst cccam verwijderen of kan ik naast cccam ook OSCAM installeren waarna ik met de blauwe knop kan kiezen welke softcam ik wil gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt Oscam naast CCcam installeren en de config in orde maken met een geschikte editor voordat je CCcam stopt en Oscam laat starten.

CCcam uitgeschakeld kan naast Oscam niets uitrichten en mag dus  blijven staan.

 

als je een foutmelding bij installeren krijgt, { welke? } dan is meestal een afhankelijkheid ( hulpbestand(en) ) die nodig is niet op de receiver terug te vinden of de mappen zijn anders dan het ipkg

manueel installeren kan ook per DCC_E2.exe

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag mijn ue+ op atv gezet, dit ging niet geheel vlekkeloos.

Eerste probleem waren de netwerk instellingen deze gingen niet naar een vast adres maar bleef op dhcp staan en ten tweede met dcc de configs plaatsen ging niet goed.

Het leek goed te gaan echter waren de configs files gewoon leeg oftewel 0 inde file naam. Ik bedoel dus alle oscam files voor de duidelijkheid.

Waar dit aan ligt weet ik niet , misschien een van jullie? Na een aantal pogingen was het wel goed , oorzaak?

aangepast door Guide
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Op ‎8‎-‎11‎-‎2017 om 16:44 zei time2party:

Update je openmips 4.3 (geen ondersteuning meer) naar de nieuwe image van teamblue 6.1 en daar draait de oscam perfecte, kan je zo installeren met de groen knop.

 

Op ‎8‎-‎11‎-‎2017 om 16:44 zei time2party:

Update je openmips 4.3 (geen ondersteuning meer) naar de nieuwe image van teamblue 6.1 en daar draait de oscam perfecte, kan je zo installeren met de groen knop.

en de conf file voor tv vlaanderen waar haal je die?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...