Ga naar inhoud


Download map op ander schijf ipv home map linux mnt


muppet

Aanbevolen berichten

In mijn samsung ultrabook zit een ssd van 30gb en een hdd van 500 gb op de ssd staat het besturings systeem linux mint.

Ik had altijd op mijn hdd de download map,documents,dropbo etc staan om ruimte op de ssd te besparen.

Alleen ik weet niet mer hoe ik dit deed dat mint weet waar de bestanden staan ik kan het ook niet op internet vinden want dan hebben ze het over de hele home map te verplaatsen.

 

Het volgende wil ik graag

 

Bijv de map downloads (Kan ook documents of dropbox etc zijn)

 

/home/<user>/Downloads moet worden /media/user/5ec94642-bf28-488e-ba05-306240524f5a/Downloads

 

de schijf /media/luite-piet/5ec94642-bf28-488e-ba05-306240524f5a is ook /dev/sda1 welke moet ik gebruiken

 

Wie kan mij helpen want het is eerder gelukt maar weet niet meer hoe en kan ook niks vinden.

 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

maak je het jezelf niet veel te moeilijk?

 

ik zou een home folder op het harddisk filesystem aanmaken en je hele home folder er heen kopieren en dan dat harddisk filesystem mounten op /home en klaar is muppet.

 

Dat even in je fstab zetten en klaar. En de volgende keer als je het installeert dit meteen bij installatie regelen :)

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

/home kun je inderdaad tijdens de eerste setup van Mint aanpassen qua locatie

als je steeds dezelfde loginnaam / user en wachtwoord gebruikt is die map ook qua rechten en eigendom herbruikbaar

 

de default partities waaronder ook /home die jouw Linux OS kiest tijdens de setup, kun je dus al gedurende de setup aanpassen en altijd naar de Hdd en dezelfde map mounten

 

dat geld ook voor andere users die je op de Laptop aanmaakt

 

als je kopieert zoals wiz voorstelt, als oplossing achteraf, dan let op verborgen systeem bestanden die je wel mee moet kopieren van de oude /home naar de nieuwe locatie hdd/home

en doe dat kopiëren met behoud van alle attributen en eigendomsrechten, anders zijn je persoonlijke bestanden straks "plots" allemaal read only :grin:

 

het is misschien handig dat je van je huidige partitie-tabel even een screenshot maakt en hier in het topic kopieert

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

op het moment dat de partities worden aangemaakt. Standaard komt deze met alles in 1 partitie, als je daar niet voor automatisch kiest maar voor zelf indelen kan je die harddisk laten mounten op /home. Dan wordt ook je fstab door de installatie goed gezet. En als je gebruiker dan wordt aangemaakt wordt de homefolder aangemaakt in /home dus in de root van je harddisk.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

/dev/sdb1 is mijn opstart schijf 

/dev/sda1 staat mijn home map op

 

Alle programma's die ik nu instaleer starten niet op toen ik home op de opstart had en de download op de andere schijf was er niks aan de hand. 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...