Ga naar inhoud


Verbinding Bluetooth valt steeds weg, oorzaak?


Jürgen

Aanbevolen berichten

De omschrijving van het onderwerp is misschien niet helemaal juist gekozen omdat ik niet weet of het volgende probleem aan Bluetooth ligt maar kon zo snel geen ander  bedenken.

 

De situatie.

Ik start op mijn iPad 4 Mini via Safari een link op met een Radio stream.

De muziek speel ik af via Bluetooth naar mijn actieve Bose boxen.

Omdat deze boxen geen Bluetooth ondersteunen gebruik ik een Teatronics TT-BA09 Bluetooth adapter welke op zich prima functioneert.

 

Het probleem.

Soms kan ik de Radio stream urenlang zonder onderbreking beluisteren maar soms en volledig willekeurig valt de muziek weg en soms 2 of 3x achter elkaar om daarna weer uren onafgebroken te spelen.

Als ik daarna de link open dan zie ik dat de player van de Radio site op Stop of Pauze staat, zodra ik dan weer op de Play toets klik gaat de stream onmiddellijk verder.

De Internet verbinding is op dat moment prima dus dat kan het probleem niet zijn.

Maar wat is het dan wel?

 

Hoe kom ik er nu achter of dit probleem aan de iPad of aan de Bluetooth adapter ligt?

Ik kan ook niet stellen dat het voor de laatste iPad backup wel goed functioneerde omdat ik deze optie pas 2 weken toepas.

Iemand suggesties.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

BT gebruikt dezelfde frequentieband als WiFi. Dus misschien een sterk WiFi signaal wat af en toe actief is? Of misschien een DECT telefoon die niet helemaal schoon is (kwa frequentiespectrum) Dit kan er namelijk toe leiden dat de BT verbinding (kortstondig) wegvalt en daardoor voor problemen zorgt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerking m.b.t. een sterk WiFi signaal zou best eens juis kunnen zijn.

Ik gebruik in nagenoeg dezelfde ruimte een Asus RT-AC68U en deze router heeft inderdaad een best sterk signaal.

Ik constateer eveneens dat als ik op de iPad waarop de stream loopt soms een site open de stream wegvalt of althans het geluid minde wordt om daarna weer naar de ingestelde geluidssterkte terg te gaan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...