Ga naar inhoud


Joyne problem"s, geen ontvangst op 1 transponder.


blooper13

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik heb een dezer een LNB gemonteerd op mijn Visiosat schotel aldus op 9¨¨ Oost , deze op maximum ontvangst afgeregeld met een Signaal van

90% en een Q van 60%, ontvanger aangesloten SAB Titan II , en blind scan , Joyne Cam geplugd en ja Beeld maaaaaarrrrrr.

Op de 1e Transp 11746Mhz alle posten goed te nemen maar op transp 12072 is het blijkbaat heel kritisch en valt signaal regelmatig weg , ook

bij regen op de 1é Freq geen probleem en op 12072 geen ontvangst.

Heeft er nog iemand dit probleem , hoe is het op een of andere manier op te lossen , kan er iemand bij deze enig advies of tip geven aub.

Alvast bedankt.

 

BLPR

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Sprietje ,

Alvast bedankt voor de replay , ik gebruik LNB Megasat Multifeed-LNB Twin 0,1dB  met visiosat van 1mtr doormeter nl Visiosat BIG-BISATMulti-LNB Antenne grau , lnb kon ik net monteren naast LNB hotbird , maar wat ik raar vind is dat ik wel de FTA ontvang zonder problemen , heeft dit iets te maken met de codering of zo?

Grtn

Blpr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heeft niet te maken met de codering, maar met de uitzend parameters die zij gebruiken die minder storingsgevoelig zijn dan die van Joyne, maar met jouw big-bisat, zul je echt betere ontvangstwaardes moeten kunnen bereiken, heb je de skew van de lnb wel aangepast? (lnb draaien ten opzichte van het nul punt).

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blooper geeft zelf aan dat zijn locatie "Lo" is.
Westhoek zegt ook weinig want die heb je in Nederland en België.

Je kunt natuurlijk niet zomaar een lnb voor de 9 oost er bij zetten als de schotel staat afgesteld voor de 13, 19, 23 en 28 oost. Je zult de schotelskew aan moeten passen.

Maar ja, Blooper laat weinig weten dus kan ik ook geen advies geven.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de lnb van 13° oost ook verplaatst naar 9° oost op de BigBisat om Joyn te kunnen ontvangen.

 

Als ik de calculator van de fabrikant gebruik moest ik de schotelskew niet aanpassen.

Gewoon de LNB opschuiven was voldoende.

Ik heb geen problemen gekend met de ontvangst.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onmogelijk dat de BigBisat calculator dezelfde skew aan geeft en het is dus ook niet zo. Het is geen groot verschil maar wel een verschil om geen optimale ontvangst te hebben op de 9e. Bovendien zou het best eens kunnen dat de schotel al niet optimaal op de Astra 19,2 stond uitgericht.
Verder denk ik dat voor de Hotbird een gewone lnb is gebruikt waardoor voor de 9 oost een smalle lnb genomen moest worden. Deze twee lnb's omdraaien geeft een heel ander resultaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...