Ga naar inhoud


WaveFrontier T90


Loek3000

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei trust:

LNB  skew zal best wel ongeveer goed zijn . Is bij dat type nu eenmaal zo .

 

Misschien voor die satelliet bij Nieuw Zeeland, die een pre-skew/skew-offset heeft van 45 graden?

Zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/350689-installatie-verplaatst-naar-het-zuidelijk-halfrond/?do=findComment&comment=2352445

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zulke LNB's waarvan de behuizing 45 graden gedraaid is heb ik vaker gezien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sprietje:

Ja Loek, de lage band loopt maar tot 11.700 MHz dus het lijkt er op dat alles wat daarboven zit je niet kunt ontvangen, zie:  https://www.lyngsat.com/Eutelsat-Hot-Bird-13B-13C-13E.html en https://www.lyngsat.com/Astra-2E-2F-2G.html

 

Ah ok, dan ga ik daar nieuwe lnb's plaatsen

 

Ik heb 12 lnb's gekregen van een vriend en 2 Maximum DiSEqC Switch 8/1 en ik heb al een EMP-CENTAURI S8/1 al die tijd aangesloten gehad, nu zat ik te denken....

 

Kan ik op 1 maximum diseqc  bijvoorbeeld 5 lnb's aansluiten en de uitgang daarvan op 1 ingang van de EMP plaatsen, dit via de tuner laten scannen waarbij hij de hele mikmak van een aantal satellieten vindt op die ene ingang en op de andere die zijn aangesloten (de overige 7) op de 7 ingangen van de EMP? er zitten ook switches op beide diseqc's misschien moet ik dat nog aanpassen dan...

 

Ik heb even een foto geschoten van die oude lnb, is deze ook met die limiet van 11.700 MHz?

 

 

media-20180126.jpg

aangepast door Loek3000

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nieuwe lnb's dus ik ga deze eraf halen, maar ze zijn dus op zich nog goed, toch?

 

De vraag blijft nog even

1 uur geleden zei Loek3000:

Kan ik op 1 maximum diseqc  bijvoorbeeld 5 lnb's aansluiten en de uitgang daarvan op 1 ingang van de EMP plaatsen

 

T90, Mutant HD 51

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je een sat receiver hebt met 2 tuners, dan zou je ook simpel meer lnb's op je t90 kunnen drukken, zo doe ik het ook nu met 2x 8/1 diseqc die zijn een stuk goedkoper dan een 16/1 switch.
Ik heb dan de astra's en HB dubbel dat is wel handig voor streamen naar je tablet en mobiel
Ik pak dan nu 12 sat posities.
Als experiment heb ik nog een sab 10/1 switch gekocht, zodra het wat beter weer is ga ik die er inhangen en is zien of ik nog 2 extra posities erbij kan pakken.
De t90 van mij staat nu op 28,2oost -15 west, maar als het moet verstel ik hem wel als buiten deze range nog wat leuks zit.

Als ik het goed heb gelezen, zou je voor de zwakkere satellieten zoals 8 west beter een lnb met feedhorn kunnen gebruiken, geld dat ook voor een t90 schotel?
Mijn grootste deel is nu inverto black ultra
 

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-1-2018 om 16:52 zei Loek3000:

...en 2 Maximum DiSEqC Switch 8/1 en ik heb al een EMP-CENTAURI S8/1 al die tijd aangesloten gehad, nu zat ik te denken....

 

Kan ik op 1 maximum diseqc  bijvoorbeeld 5 lnb's aansluiten en de uitgang daarvan op 1 ingang van de EMP plaatsen, dit via de tuner laten scannen waarbij hij de hele mikmak van een aantal satellieten vindt op die ene ingang en op de andere die zijn aangesloten (de overige 7) op de 7 ingangen van de EMP? er zitten ook switches op beide diseqc's misschien moet ik dat nog aanpassen dan...

 

Als beide switches op dezelfde drie uncommitted nivoos schakelen dan werkt dat niet nee.

Kan één van de twee op UC1 en diseqc 1.0 worden gezet, en de andere op nivoos UC2-4, dan zou het kunnen.

Edit: Je ontvanger moet dan wel 16 diseqc 1.1 posities kunnen instellen. Ik weet niet of alle ontvangers dat inmiddels kunnen...

 

Het is ook mogelijk om de 8/1 diseqc 1.1 switches te combineren met 4/1 diseqc 1.0 switches.

Ofwel met aansluitvolgorde receiver---8/1 switch---4/1 switches---LNBs,

ofwel met aansluitvolgorde receiver---4/1 switch---8/1 switches---LNBs, als je de diseqc-opdrachtvolgorde in je receiver kunt instellen en/of diseqc repeat kunt instellen.

 

Het hangt dus van je switches af, en van wat je precies wilt en kunt met je installatie.

 

groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorrie, dubbel.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Sprietje:

Ja want dat is ook een normale lnb met feedhorn dit in tegenstelling van smalle lnb's die maar een feedhorn hebben van amper 25mm.

Ik heb daar wel van die adapter ringen voor, maar goed om te weten dat het wel past, wie weet is zon lnb met feedhorn wel leuk voor de hobby erbij,
 

Zgemma H7S/ Zgemma H2.s/ VU+ zero 4k/ Extrend et4000/ Evo optibox/ Sab titan ftasc.
Wavefrontier T90/ (in opslag t55/ visiosat g4), Een zooi Inverto Black ultra lnb's, sab 10/1 diseqc. spaun 4/1, gst 108 8/1 ali-express

Yagi dvb-T antenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...