Ga naar inhoud


DVB-C zenderlijst Telenet


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dat mag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vti werkt ook met hun module met kaartje. Toch vti 9.x die ik nu gebruik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet kan je ook ontvangen d.m.v. een (welgekende) module zonder kaartje. Zowel met ontvanger als op TV. Voor betaalzenders heb je wel een abonnement nodig.

Wat betreft die zenderlijst van Telenet . Als je in een combo ontvanger (DVB-T2 / DVB-S2 tuner ) een zenderlijst heb geplaatst van bvb. Satje07 doe je gewoon een handmatige scan op de DVB-T2 tuner , met de juiste gegevens komen die in de volgorde zoals de programmagids van Telenet . Als je die dan bekijkt bij "last scanned" staat daar de hele lijst.
Zend die lijst nu terug via bvb. dreamboxedit naar de PC , maak een map aan met bvb. "TV zenders Telenet" en sorteer naar eigen voorkeur als je dit wil . Stuur die aangepaste lijst terug via dreamboxedit naar je ontvanger en je bent klaar.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegens tijdsgebrek (het moest weer eens allemaal vlug gaan), hier mijn bevindingen niet meer kunnen plaatsen. Even nu doen, want het is perfect inorde gekomen.

 

Ten eerste deed die box de gekste dingen, dat was de reden waarom de man me vroeg hem na te kijken.

Omdat hij leeg mocht gemaakt worden, de allerlaatste versie van VTI erop zonder teruggeplaatste backup.

 

Qua zenderlijsten mijn eigen satelliet lijst erop (de eigenaar is slim genoeg voor eventuele wijzigingen).

Voor de Telenet lijst heb ik eerst cables.xml (stond nog ergens op mijn computer) geplaatst in /etc/tuxbox. Herstart.

Later bij tunerinstellingen bij gebruikte zoekmethode, provider, zoek op provider: Telenet kiezen.

Dan naar het tabje Cable scan alle gegevens van jouw regio (Vlaanderen, Brussel) van Telenet ingeven. Use official channel numbering op JA. HD lijst ook op JA. Met OK de zoekopdracht starten en klaar.

 

@Alex1970 omdat ik dit te laat gelezen heb natuurlijk de lamedb niet kunnen mailen, excuus. De box staat weer bij de eigenaar.

Als je het doet zoals hier boven moet het wel lukken. Probleem is ook dat Telenet zijn zenderlijst vrij vaak aanpast. Ik heb hier een tv toestel in huis waar ik dmv zo'n CI+ kaart kijk en die me zegt als de lijst wordt aangepast. Toch gemakkelijk elke 14 dagen.

Ik kan me voorstellen dat het belangrijk is om die lijst met de officiële nummering ter plekke te kunnen inscannen. Moest je mijn lamedb  hebben gehad, denk ik dat je de helft van de zenders kwijt bent tegen de zomer.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf geen Telenet (ik heb begrepen dat die provider moeilijk te krijgen is in Nederland ;)).

Ik wil de settings om de cables.xml die ik gemaakt heb na te kijken.

Daarbij hoef ik alleen de in gebruik zijnde frequenties en parameters te weten. Niet welke zender op welke frequentie zit.

Dus als zenders onderling van frequentie wisselen maar er geen nieuwe frequenties in gebruik genomen zijn dan heb ik ook geen wijziging in de cables.xml.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...